اگر به دنیای موتورسیکلتهای پرقدرت علاقه دارید و میخواهید با سریع ترین موتورسیکلت های ۴ سیلندر سال ۲۰۲۴ آشنا شوید این مطلب جذاب پدال را از دست ندهید.
سرعت بسیار هیجانانگیز و خطرناک است. خرید موتورسیکلتی که بتواند با سرعت فراتر از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند تجربهای فوقالعاده خواهد بود اما یافتن یک پیست مخصوص یا جادهای بسیار خلوت که بتوان به چنین سرعتی دست یافت مسئله دیگری خواهد بود؛ و حتی اگر شما بتوانید به چنین مسیرهایی دسترسی داشته باشید با گزینههای معدودی در بازار مواجه خواهید شد. البته این به معنی عدم وجود موتورسیکلتهای پرقدرت و سریع نیست. به همین خاطر است که میخواهیم سریع ترین موتورسیکلت های ۴ سیلندر سال ۲۰۲۴ را معرفی کنیم. موتورسیکلتهای انگشتشماری در بازار وجود دارند که از پیشرانه ۴ سیلندر استفاده کرده و قدرت تولیدی آنها باورکردنی نیست. در حین معرفی این موتورسیکلتها به چند نمونه از مشخصات عملکردی آنها نیز اشاره میکنیم. نکته مهم اینکه یک توافق محرمانه بین شرکتهای تولید کننده موتورسیکلت وجود دارد که بر این اساس سرعت محصولاتشان کنترل شده و معمولاً به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت محدود میشود. البته این توافق رسمی نیست و بسیاری از شرکتها از مرز ۳۰۰ کیلومتر در ساعت هم عبور کردهاند اما اکثر موتورسیکلتهای لیست ما همین توافق را به اجرا میگذارند.
سریع ترین موتورسیکلتهای ۴ سیلندر سال ۲۰۲۴
کاوازاکی نینجا H2R
نینجا H2R یک شگفتی دو چرخ است. شتاب گیری و حداکثر سرعت این موتورسیکلت ژاپنی بسیار احساسبرانگیز است. نسخه استاندارد نینجا H2 از پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۸ سیسی سوپرشارژردار با ۲۲۸ اسب بخار قدرت استفاده میکند اما خروجی مدل H2R به ۳۰۰ اسب بخار میرسد تا آن را یک سر و گردن بالاتر از هر موتورسیکلت دیگری قرار دارد. کاوازاکی صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت رسمی نینجا را اعلام نکرده اما اکثر پیشبینیها نشان میدهد این محصول زیر ۳ ثانیه از سکون به سرعت یاد شده میرسد. اگرچه سقف سرعت نینجا H2R به عوامل مختلفی بستگی دارد اما چندین تست نشان دادهاند امکان رسیدن به سرعت فراتر از ۳۲۲ کیلومتر در ساعت نیز وجود دارد. حتی اگر زیرساخت مناسب وجود داشته و راننده نیز به اندازه کافی شجاع باشد رسیدن به سرعت حدود ۴۰۰ کیلومتر در ساعت نیز دور از دسترس نخواهد بود. شایان ذکر است قیمت نینجا H2R از حدود ۵۸ هزار دلار شروع میشود.
دوکاتی سوپرلگرا V4
دوکاتی پانیگاله V4 موتورسیکلتی با عملکرد متمرکز روی پیست است و در نسخههای مختلفی تولید میشود. مدلهای استاندارد آن شامل V4، V4 R، V4 S و V4 SP2 هستند که همگی تواناییهای چشمگیری دارند؛ اما گل سرسبد این خانواده مدل سوپرلگرا V4 است که فقط به تعداد ۵۰۰ دستگاه تولید شده و از ویژگیهای فنی و ظاهری متمایزی سود میبرد. نیروبخش این موتورسیکلت پیشرانه ۹۹۸ سیسی است که ۲۲۴ اسب بخار قدرت تولید میکند و حداکثر سرعت را به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند. دوکاتی از متریال سبکوزن متنوعی همچون تیتانیوم و فیبر کربن استفاده کرده تا سوپرلگرا V4 جزو سبکترین موتورسیکلتهای کلاس خود باشد.
سوزوکی هایابوسا
محصولاتی همچون هایابوسا به خاطر تعهد ویژه خود به سرعت بالا شناخته شدهاند. نیروبخش این هیولا یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۳۴۰ سیسی است که نیروی خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته راهی چرخها میکند. ترمزهای برمبو نیز وظیفه توقف را بر عهده دارند. هایابوسا موتورسیکلت بزرگی است و به همین خاطر چابکترین گزینه این کلاس نیست. همچنین وزن آن نیز از محصولاتی همچون نینجا H2R و سوپرلگرا V4 بیشتر است. نسخه فعلی هایابوسا حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و توانایی رسیدن به سرعت ۳۱۲ کیلومتر در ساعت را دارد. نسخه سفارشی سالگرد ۲۵ سالگی این موتورسیکلت حدود ۲۰ هزار دلار قیمت دارد که بسیار ارزانتر از رقباست.
بی ام و M1000RR
بی ام و میگوید حداکثر سرعت S1000RR حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است اما نسخهای خاصتر از آن با نام M1000RR وجود دارد که در واقع یک محصول مسابقهای برای معابر عمومی است و از ویژگیهای آیرودینامیک متنوعی سود میبرد. سقف سرعت این مدل خاص ۳۰۴ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۹ سیسی موتورسیکلت یاد شده ۲۰۵ اسب بخار قدرت دارد و باعث میشود این هیولا جزو سریع ترین موتورسیکلتهای ۴ سیلندر سال ۲۰۲۴ باشد. قیمت پایه S1000RR به حدود ۱۸ هزار دلار میرسد که رقم معقولی است. مدل M نیز همانند محصول دوکاتی از متریال سبکوزنی همچون پیستونهای فورج کاری شده، سوپاپهای تیتانیومی و… سود میبرد.
هوندا CBR 1000RR-R فایربلید SP
نهایتاً به آخرین محصول در لیست سریع ترین موتورسیکلت های ۴ سیلندر سال ۲۰۲۴ میرسیم که محصولی از شرکت هونداست. نیروبخش CBR 1000RR-R فایربلید SP پیشرانه ۱۰۰۰ سیسی با ۲۱۴ اسب بخار قدرت است. این مدل ارتقا یافته قیمت ۲۹ هزار دلاری دارد درحالیکه بهای مدل استاندارد به حدود ۱۷ هزار دلار میرسد. از جمله ویژگیهای مدل فایربلید میتوان به پیستونهای فورج کاری شده، ترمزهای برمبو، اگزوز تیتانیومی و سیستم تعلیق بهتر اشاره کرد. هوندا برای طراحی فایربلید از موتورسیکلت مسابقهای RC213V موتو جی پی الهام گرفته است. اگرچه فایربلید بسیار سبکوزن نیست اما بسیار سریع است و حداکثر سرعتش به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
NGU
۳۱ شهریور ۱۴۰۳موتور سیکلت فقط ژاپنی
موتور های بیشتری هم جا داشت توی لیست باشند مخصوصا کاوازاکی zx10r که با قیمت رقابتیش واقعا ترکونده
گل سر سبد همشون هم برند هوندا پرافتخارترین برند موتو جی پی با بیش از 300 قهرمانی سازندگان و 25 قهرمانی جهان که حالا حالاها کسی به گرد پاش هم نمیرسه
amirkhanzadeh
۳۱ شهریور ۱۴۰۳خیلی دوست دارم مارک دوکاتی رو امتحان کنم
هوندا و کاوازاکی و … رو امتحان کردم
ولی دوکاتی تا حالا قسمت نشده
کسی تجربه سواری باهاشو داره ؟
مجید کلانی
۱ مهر ۱۴۰۳بی ام و هم خوبه
جرمی کلارکسون
۱ مهر ۱۴۰۳برای اون مورد آخر دوتا R کافی نبود یکی دیگه هم اضافه کردن
حسین دهمرد
۳۱ شهریور ۱۴۰۳شاهین ژاپنی رو عشقه.
hosen
۳۱ شهریور ۱۴۰۳همشون یه طرف اون h2r یه طرف
علی Shelby
۳۱ شهریور ۱۴۰۳همشون خفنن اون سوزوکی با نوشته ژاپنیش ادمو یاد ساموراییها میندازه و زیباش کرده
کاوازاکی هم که ظاهر خیلی جسورانه و زیبایی داره
هوندا هم که خودشو تو موتور سیکلت سازی به دنیا ثابت کرده
بی ام و هم که خیلی زیبا طراحی شده و در عین زیبایی از طراحی با آیرودینامیک بالا سود میبره
دوکاتی رو هم که خودتون میشناسید که چه تبحری در ساخت موتور سیکلت داره
𝐀𝐥𝐢
۳۱ شهریور ۱۴۰۳رخ h2r رو فقط
Shirko
۳۱ شهریور ۱۴۰۳تو یوتیوب حدکثر سرعت های که دیدم به ترتیب ؛ کاواساکی اج ۲ ار ۴۰۲ کیلومتر ، دوکاتی سوپر لیگرا ۳۷۷ کیلومتر ، ب ام و ام ۱۰۰۰ ارار ۳۳۳ کیلومتر ، هوندا سی بی ار ۳۴۷ کیلومتر بر ساعت
samurai
۳۱ شهریور ۱۴۰۳همشون خوبن
از نظر اوج مهندسی کاوازاکی نینجا چند پله از بقیه بالاتره ولی انتخاب دوم منه :))
اتنخاب اولم هایابوسا هست لعنتی گنگ خاصی داره :)))
18:45
۳۱ شهریور ۱۴۰۳مرسی آقا شاهین جذااااااااب بود مطلب.
خب انتخاب اول منم که میدونی BMW هست و بعد کاوازاکی و سوزوکی😍🥇
شاهین
۳۱ شهریور ۱۴۰۳ارادت دارم حسین جان
MasouD
۳۱ شهریور ۱۴۰۳حالا که جایی برای انجین خیلی بزرگ نیست
حالا که دورگیری بسیار بالا و آلیاژ گران قیمت از دسترس عموم خارجه
فقط بوست و بوست و بوست
البته که اصولی و علمی
حسین خوانساری
۱ مهر ۱۴۰۳کمپانی هوندا موتورز کلا نظیر نداره چه تو ساخت خودرو چه موتور سیکلت ، انصافا با کیفیت و طول عمر بالای قطعات شناخته شده هست تو دنیا ، کاوازاکی هم واقعا عالی عمل کرده تو تمام زمینه ها، از کیفیت و شتاب و سرعت تا قیمت های رقابتی ، ولی تو این لیست شخصا عاشق BMW M1000rr هستم یه موتور همه چی تموم با قیمت ۱۸ هزار دلار عالیه اونم با این برند آلمانی که ثابت شده هست در دنیا چه از نظر فنی چه از نظر طراحی که حرف اول رو میزنه بدون اغراق
سروش
۱ مهر ۱۴۰۳چرا سرعتای اعلامی کمتر از اون چیزایی هست که ما دیدیم ، اکثر ویدیو های h2r سرعتی بالای ۴۰۰ کیلومترو توش ثبت کرده (بیشترین سرعتی که دیدم ۴۲۸ بوده)و روی دستگاه هم به ۴۵۳ کیلومتر رسیده!
آرش
۱ مهر ۱۴۰۳من بیشتر از موتور های امریکایی خوشم میاد.
Yaghoob
۱ مهر ۱۴۰۳سقف سرعت تو بحث موتور خیلی مهم نیست
مهم شتاب گیری و مانور پذیری هست.
البته شاید اشتباه میکنم و سلیقه من یه موتور پر شتاب و مانور پذیر و ترجیحا خوش صداست
به همین دلیل ترجیح من موتورهای با حجم انجین حدود ششصد سی سی هست
MiiiladS1000
۲ مهر ۱۴۰۳اولا موتوری که نیروی خودش از سوپر شارژر تامین میشه در هیچ کجای دنیا با موتورهای تنفس طبیعی مقایسه نمیشه ، دوما ثابت شده کیفیت مونتاژ قطعات مخصوصا کایت ها و چفت بودنش که باعث میشه تنش در سرعتهای بالا به حداقل برسه ،همیشه موتورهای اروپایی سرتر بودن ، هایابوسا خیلی یکنواخت شده در طراحی و هوندا هم از تکنولوژی جی پی استفاده کرده ، بنظرم در واقعیت اول تکنولوژی ساختاری v4 و بعدش محصول مشترک بی ام و و ام پاور حرفی برای گفتن دارن ضمن اینکه این مطلبه خیلی مهم رو هم باید در نظر داشت که امروز دیگه سوپر بایک ها آنچنان طرفداری ندارن بخاطر خستگی زیاده رایدر در طول مسافت ،بخاطر همین اکثرا شرکتها شروع به ساخت موتورها در کلاسها مخصوصا کلاسهایی مثل بابر_رابر_کافه ریس و … کردن
در نهایت هم جای برندهای مثل ام وی اگوستا خیلی خالی هست