سریع‌ترین موتورسیکلت‌های 8 سیلندر تاریخ را بشناسید

چهارشنبه 28 آذر 1403 - 06:30
مطالعه 6 دقیقه
pgm v8
اگر می‌خواهید با سریع‌ترین موتورسیکلت‌های 8 سیلندر دنیا آشنا شوید این مقاله جذاب را از دست ندهید.
تبلیغات

موتورسیکلت‌های اولیه همچون دایملر ریت واگن و هارلی دیویدسون مدل 1 اساساً از فریم‌های دوچرخه و پیشرانه‌های تک سیلندر متصل به آن‌ها استفاده می‌کردند. با گذشت بیش از یک قرن از تولید آن محصولات شاهد تکامل قابل‌توجه طراحی موتورسیکلت‌ها و رسیدن به نقطه‌ای هستیم که حداقل 5 موتورسیکلت مدرن امروزی از پیشرانه‌هایی با قدرت فراتر از 200 اسب بخار استفاده می‌کنند. بسیاری از این هیولاهای دو چرخ همچون دوکاتی پانیگاله V4 و کاوازاکی نینجا H2R دارای پیشرانه‌های 4 سیلندر و سقف سرعتی فراتر از 320 کیلومتر در ساعت هستند. با اینکه موتورسیکلت‌های 8 سیلندر به اندازه نمونه‌های 4 سیلندر رایج نیستند و خیلی در معابر عمومی دیده نمی‌شوند اما نسخه‌های گوناگونی از آن‌ها تولید شده‌اند و برخی نیز بسیار سریع هستند. سابقه تولید موتورسیکلت‌های 8 سیلندر به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد و امروز نیز تعداد معدودی از آن‌ها دیده می‌شوند. در ادامه شما را با سریع‌ترین موتورسیکلت‌های 8 سیلندر تاریخ آشنا خواهیم کرد.

کپی لینک

سریع‌ترین موتورسیکلت‌های 8 سیلندر تاریخ

کپی لینک

موتورسیکلت گلن کورتیس

گلن کورتیس در بازه زمانی نسبتاً کوتاهی توانست اختراعات قابل‌توجهی را به ثبت برساند. او در سال 1902 کار خود را با پیشرانه‌های تک سیلندر 3 اسب بخاری شروع کرد و یک سال بعد پیشرانه 2 سیلندر با خروجی 8 اسب بخار را تولید کرد. توانایی کورتیس در تولید پیشرانه‌های سبک و قدرتمند توجه صنایع هوافضای ناسنت را به خود جلب کرد و سرمایه به دست آمده از این طریق به او کمک کرد اولین پیشرانه 8 سیلندرش را بسازد. او یک موتورسوار حرفه ای بود و تیمش را برای تولید محصولی 8 سیلندر هدایت کرد. این موتورسیکلت از طراحی عجیبی برای نصب پیشرانه موردبحث استفاده می‌کرد. صندلی کاملاً پشت پیشرانه نصب شده بود تا پاهای موتورسوار نسوزد. این امر نیازمند استفاده از دسته‌های بلندی برای موتورسیکلت بود که البته خطرناک هم جلوه می‌کرد. با این وجود کورتیس در ژانویه 1907 به دنبال رکوردزنی رفت اما مقامات فلوریدا این موتورسیکلت را در هیچ دسته رسمی قرار ندادند و کورتیس هم تصمیم گرفت رکورد خود را در حضور تماشاگران به ثبت برساند. او توانست به سرعت 219 کیلومتر در ساعت برسد.

کپی لینک

موتورسیکلت ای جی پاتر ویدو میکر

ای جی پاتر به خاطر علاقه شدید خود به سرعت با نام مستعار مدمن میشیگان شناخته می‌شود. پاتر در سال 1960 موتورسیکلت ماری 1 را با پیشرانه 8 سیلندر شورولت تولید نمود. همچنین قبل از آن که نام موتورسیکلت ماری به ویدو میکر تغییر یابد، دو نمونه دیگر را نیز تولید کرد. تا زمان تولید ویدو میکر 7 در سال 1971، پاتر پیشرانه 8 سیلندر شورولت را به عنوان منبع قدرت خود انتخاب کرده بود. پاتر در موتورسیکلت ویدو میکر 7 تغییرات زیادی اعمال کرد تا قدرت آن به حوالی 500 اسب بخار برسد و به این خاطر او توانست به سرعت 277 کیلومتر در ساعت رسیده و رکوردهای جهانی زیادی را ثبت کند. پس از بازنشستگی پاتر، موتورسیکلت موردبحث چندین بار دست به دست شد و نهایتاً در سال 2017 حراج شد و با اینکه انتظار می‌رفت با قیمت بین 65 تا 85 هزار دلار فروخته شود اما هیچ‌کسی آن را نخرید.

کپی لینک

موتورسیکلت موربیدلی

جیانکارلو موربیدلی در سال 1934 در پسارو ایتالیا به دنیا آمد. او در دوران نوجوانی کار در صنعت چوب را دنبال کرد و اواخر دهه 50 میلادی نیز کارخانه خود را تأسیس نمود. موربیدلی در اوقات فراغت به کار ارتقا موتورسیکلت‌ها برای شرکت در مسابقات می‌پرداخت و به حدی هم موفق بود که در سال 1968 شروع به تولید موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای کرد و هفت سال بعد توانست برای اولین بار هفت عنوان قهرمانی شرکت‌های سازنده را به دست آورد. البته او در سال 1982 و پس از عدم موفقیت در تغییر کلاس مسابقات، بخش مسابقه‌ای کارخانه خود را تعطیل کرد اما یک دهه بعد محصولی 8 سیلندر با پیشرانه فرمول یک کازورث را تولید نمود. بدنه این پروتوتایپ توسط پینین فارینا طراحی شده بود و ظاهری آینده نگرانه داشت. پیشرانه 8 سیلندر این محصول 120 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و باعث ثبت سرعت 241 کیلومتر در ساعت می‌شد. این موتورسیکلت در سال 1994 راهی خط تولید شد اما قیمت 45 هزار دلاری آن به معنی تقاضای کم بود. تنها 4 دستگاه از محصول موربیدلی تولید شده است.

کپی لینک

موتورسیکلت PGM V8

موربیدلی موتورسیکلتی جلوتر از زمان خود ساخته بود اما PGM V8 بهترین محصول 8 سیلندر عصر مدرن به شمار می‌رود. این هیولای ساخت استرالیا از پیشرانه 2 لیتری استفاده می‌کند و قدرت دیوانه‌وار 334 اسب بخار دارد. این نیرو از طریق گیربکس 6 سرعته راهی چرخ عقب می‌شود. به منظور کاهش وزن از فیبر کربن استفاده شده و پانل پشت آمپر دیجیتالی نیز با آلومینیوم ساخته شده است. از دیگر تلاش‌های شرکت سازنده برای کاهش وزن می‌توان به رینگ‌های آلومینیومی فورج کاری شده اشاره کرد. نیروی توقف هم توسط ترمزهای برمبو GP4 به همراه دیسک‌های 320 میلی‌متری تأمین می‌شود. PGM در وب‌سایت خود بجای ذکر حداکثر سرعت محصولش پرسیده است "شما چقدر شجاع هستید؟" هرچند شاید سؤال بهتر این باشد که "شما چقدر ثروتمند هستید؟" زیرا قیمت این هیولا به حدود 115 هزار دلار می‌رسد. احتمالاً حداکثر سرعت PGM V8 به حدود 270 کیلومتر در ساعت محدود شده است چراکه حداکثر سرعت لاستیک‌های مشیلن پایلوت پاور 3 همین مقدار است.

کپی لینک

موتورسیکلت آیزنبرگ

تنها یک نگاه به آیزنبرگ مشخص می‌سازد که این هیولا برای سرعت ساخته شده است. موتورسیکلت موردبحث شبیه نمونه بکار رفته در فیلم ترون است و در آن رادیاتور بزرگ، خروجی‌های اگزوز تیتانیومی و... دیده می‌شوند. نیروگاه 3 لیتری آیزنبرگ 400 اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا آن را به سرعت فراتر از 362 کیلومتر در ساعت برساند. در صورت استفاده از کیت بدنه آیرودینامیک و سوخت مسابقه‌ای، خروجی قدرت پیشرانه به 480 اسب بخار و حداکثر سرعت هم به بیش از 402 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. به این ترتیب آیزنبرگ سریع‌ترین موتورسیکلت 8 سیلندر دنیاست که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این محصول خاص با قیمت حداقل 172 هزار دلار در دسترس است. تنها 100 دستگاه از آیزنبرگ تولید خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.