موتورسیکلت

کی‌تی‌ام دوک 690، سرکش دوست داشتنی

تا قبل از سال ۲۰۱۱ و تا قبل از آنکه کمپانی اترشی KTM از اولین محصول شهری خود رونمایی کند، هیچ‌یک از موتورسیکلت‌دوستان و علاقه‌مندان به این صنعت تصور این را نمی‌کردند که برندی که بیشتر به دلیل قهرمانی‌هایش در مسابقات مختلف موتورسیکلت‌سواری جهان، مشهور شده بود و فقط موتورسیکلت‌های آف‌رود و مسابقه‌ای تولید می‌کرد، درزمینهٔ موتورسیکلت‌های جاده‌ای هم حرفی برای گفتن داشته باشد و یا اصلاً قصد تولید چنین محصولاتی را داشته باشد اما تنها با گذشت پنج سال از تولید دوک ۱۲۵، حالا همه ما این کمپانی اروپایی را به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین و باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان موتورسیکلت‌های شهری و جاده‌ای پذیرفته‌ایم.

KTM 690 Duke R
KTM 690 Duke R
کمپانی KTM حالا دیگر مهمان بیشتر نمایشگاه‌های معتبر دنیا است و به این راحتی‌ها یک نمایشگاه بزرگ را برای معرفی و عرضه محصولاتش از دست نمی‌دهد؛ پس طبیعی بود که همه ما منتظر حضور این مهمان اتریشی در نمایشگاه میلان باشیم اما این حضور خیلی پررنگ‌تر از پیش‌بینی‌های ما بود و KTM سورپرایزهای بزرگی برای بازدیدکنندگان از غرفه خود داشت.

KTM 690 Duke R
KTM 690 Duke R
دوک ۶۹۰ و ۶۹۰R:
چند روز پیش در مطلب “دوک در میلان، جاده صدایتان می‌زند” از کیفیت و توانایی کی‌تی‌ام سوپر دوک ۱۲۹۰ جی‌تی به‌عنوان یک تراولر زیبا برایتان نوشتیم اما رونمایی‌های این کمپانی از محصولات جدید در نمایشگاه میلان فقط به یک تراولر محدود نشده است. این کمپانی اتریشی از فرصت استفاده کرد و در ایتالیا از دو مدل از قدرتمندترین محصولات نیکد خود رونمایی کرد.

KTM 690 Duke R
KTM 690 Duke R
KTM 690 Duke
KTM 690 Duke
البته اولین نیکد ۶۹۰ سی‌سی این کمپانی در سال ۲۰۱۲ راهی بازار شد و این موتورسیکلت‌هایی که در میلان از آن‌ها رونمایی شد مدل به‌روزرسانی شده همان موتورسیکلت‌ها برای سال ۲۰۱۶ است. ایجاد تغییرات در این دو موتورسیکلت از بهبود کیفیت سیستم ABS آغاز شده و تا استفاده از فناوری TFT در قسمت صفحه نمایشگر و چراغ‌های LED پیشرفته است.

KTM 690 Duke
KTM 690 Duke
البته تغییرات مذکور تنها شامل موارد جزئی و ظاهری هستند پس باید به سراغ خبر اصلی و مهم برویم؛ دوک در این مدل جدید از یک انجین جدید نیز بهره می‌برد انجینی که با ۶۹۰ سی‌سی حجم می‌تواند حداکثر قدرتی معادل با ۷۳ اسب بخار را برای این موتورسیکلت فراهم بیاورد. همچنین با تغییراتی که در ساختار انجین به وجود آمده است عملکرد شفت بسیار نرم‌تر و روان‌تر صورت می‌پذیرد ضمن آنکه لرزش حاصل از کار انجین نیز به‌صورت چشمگیری کاهش یافته است. این نکته را هم باید اضافه کنیم که محدوده مجاز این انجین جدید تا ۱۰۰۰ دور در دقیقه بیشتر از نمونه‌های قبل، افزایش یافته.

KTM 690 Duke
KTM 690 Duke R
مهم‌ترین ویژگی‌های مشترک دوک ۶۹۰ و ۶۹۰R:

  • حداکثر قدرتی معادل با ۷۳ اسب بخار.
  • حداکثر گشتاوری معادل با ۷۴ نیوتن متر.
  • بهره‌مندی از تکنولوژی Cornering ABS.
  • تنظیم‌کننده و لغزش‌گیر شفت.
  • چراغ‌های LED.
  • صفحه نمایش TFT.

به‌جز تغییراتی که ذکر کردیم، مدل ۶۹۰R به اگزوز Akrapovic نیز مجهز شده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

بیژن دولت سرایی

دانشجوی رشته های حقوق و خلبانی. علاقه‌مند به دنیای خودرو و موتورسیکلت. در حال حاضر این افتخار رو دارم که به عنوان نویسنده و مترجم با تیم پدال همکاری کنم.

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. احمد باقری

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی قشنگی داره. KTM هم کم کم داره جای پای خودش رو محکم میکنه.

    موافقم 3
    مخالفم 0
  2. امیر.عارف

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بنظر میاد هم تو جاده و هم بیرون از جاده همراه خوبی باشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۸ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (3686 ديدگاه)

    بیژن جان بازم مثل همیشه عالی. دستت درد نکنه

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. بیژن دولت سرایی

      ۸ آذر ۱۳۹۴
      سوابق: (263 ديدگاه)

      ممنون نوید جان

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. مهیار

        ۸ آذر ۱۳۹۴
        سوابق: (37 ديدگاه)

        بیژن خیلی گلی

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. بیژن دولت سرایی

          ۹ آذر ۱۳۹۴
          سوابق: (263 ديدگاه)

          ممنون مهیار جان، آقایی

          موافقم 1
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا