موتورسیکلت

نجات کی‌تی‌ام توسط باجاج با سرمایه‌گذاری 800 میلیون یورویی

باجاج هند، سومین تولیدکننده بزرگ موتورسیکلت جهان، با تزریق ۸۰۰ میلیون یورو، کی‌تی‌ام را از ورشکستگی نجات داد و به سهام‌دار اصلی این برند اتریشی تبدیل شد.

باجاج،  کی‌تی‌ام را از پرتگاه ورشکستگی نجات داد و به سهام‌دار اصلی آن تبدیل شد. این خبر با اطلاعیه‌ای در بورس هند تأیید شده است. سرمایه‌گذاری شامل ۶۰۰ میلیون یورو تزریق جدید و ۲۰۰ میلیون یورو وام قبلی است که اوایل سال ۲۰۲۵ ارائه شده بود. این اقدام، پایان دوره‌ای پرتلاطم برای کی‌تی‌ام را رقم زد که از نوامبر ۲۰۲۴ با اخراج کارکنان در اتریش و توقف تولید آغاز شده بود. مشکلات اصلی کی‌تی‌ام، تولید بیش‌ازحد و مسائل کیفی بود که شرکت مادر آن، پیرر موبیلیتی AG را به دلیل وابستگی درآمدی به کی‌تی‌ام، با چالش‌های جدی مواجه کرد.

در دسامبر ۲۰۲۴، کی‌تی‌ام با بدهی‌های هنگفت بیش از ۲.۵ میلیارد یورو در آستانه ورشکستگی قرار گرفت و وارد فرآیند بازسازی شد. در فوریه ۲۰۲۵، کی‌تی‌ام سهام خود در برند ایتالیایی MV آگوستا را فروخت و با طلبکاران به توافقی برای اجرای برنامه بازسازی ۵۷۶ میلیون دلاری دست یافت. در این مرحله، باجاج وامی ۵۰ میلیون یورویی برای راه‌اندازی مجدد تولید ارائه کرد اما کی‌تی‌ام همچنان به ۸۰۰ میلیون یورو برای پشتیبانی از تولید و تکمیل نیازهای مالی خود نیاز داشت. اکنون، با سرمایه‌گذاری اخیر باجاج، کی‌تی‌ام آماده بازگشت به روزهای اوج خود است. این شرکت قصد دارد ابتدا مدل‌های با حجم پایین‌تر، ازجمله موتورسیکلت‌های خیابانی و اندورو ۱۲۵ سی‌سی و مدل‌های ادونچر ۳۹۰ سی‌سی را به نمایندگی‌های سراسر جهان عرضه کند.

گوتفرید نویمایستر، مدیرعامل کی‌تی‌ام، درباره آینده این برند گفت:

کارخانه‌های موجود، به‌ویژه کارخانه اصلی ما پایه موفقیت آینده ما خواهند بود. این به این معناست که ما همچنان کارفرمایی مهم برای کل منطقه باقی خواهیم ماند.

این اظهارات نشان‌دهنده تعهد کی‌تی‌ام به حفظ پایگاه تولیدی خود در اتریش و ایجاد ثبات شغلی است. باجاج که از سال ۲۰۰۷ شریک کی‌تی‌ام بوده، با این سرمایه‌گذاری احتمالاً کنترل کامل کی‌تی‌ام را به دست خواهد گرفت. این حرکت نه‌تنها کی‌تی‌ام را از ورشکستگی نجات می‌دهد بلکه باجاج را به بازیگری کلیدی در بازار جهانی موتورسیکلت‌های پریمیوم تبدیل می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. R

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1387 ديدگاه)

    کار به کجا رسیده باجاج کی تی امو نجات میده
    شما فقط به ظاهر خوفناک کی تی ام دوک ۱۲۰۰ نگا کن ابهتو ببین

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3407 ديدگاه)

      ولوو سوئد به اون عظمت، توسط جیلی خریداری شد و الان سودآوری بهتری داره
      باجاج هند هم با تزریق سرمایه می‌تونه KTM از مشکلات مالی نجات بده
      بنلی ایتالیا هم با سرمایه‌گذاری شرکت چینی، الان سرپا شده، مدتی تعطیل بود
      اگر یک شرکت، سودآور باشه و زیان نده، مجبور نمی‌شه سهام به هند و چین بفروشه

      موافقم 11
      مخالفم 1
    2. Mohammad

      ۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (290 ديدگاه)

      مشکل شما ها با کشور های شرقی چیه ؟
      چرا فکر میکنید غرب خدا هست
      لطفاً منژقی صحبت کن انگ و توهمت حمایت از کمونیست یا اسلام و دولتی بودن نزن منطقی صحبت کنیم

      موافقم 7
      مخالفم 9
      1. امیر

        ۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (59 ديدگاه)

        چون واقعا خداست
        شرق مخصوصا چین آشغالی بیش نیست

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. froG-driVer

          ۴ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1209 ديدگاه)

          اگر آشغالی بیش نبود که الان خود غرب باهاشون همکاری نمیکرد،باجاج کی تی ام رو تسخیر کرد،
          جیلی،ولوو و تاکسی لندن
          تاتا،جگوار و رنجروور
          و کلی مثال دیگه از بیوک و بقیه شرکتها
          مشکل کلیشه هایی هست که تو گوش شما خوندن عزیز برادر…

          موافقم 4
          مخالفم 1
    3. محمد

      ۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (360 ديدگاه)

      اینایی که چین و هند رو مسخره میکنن لطفاً کارنامه زندگی خودشون هم زیر کامنتشون شرح بدن ما بدونیم این طرفی که از زمین و زمان ایراد میگیره خودش چه دستاوردی داشته ، کجا رو آباد کرده ؟ چه کار مهمی تو زندگیش کرده که دستاورد های بقیه براش اینقدر بی ارزشه؟ در خصوص غرب و شرق هم دیگه تاریخ رو زیر سوال نبرید اون زمانی که غربی ها بدوی بودن و رو درخت زندگی میکردن شرق پر از تمدن های شکوفا بوده ، شکوفایی غرب بعد رنسانس بود و الان دوباره شکوه به شرق داره برمیگرده ، واقعا مشکلتون با پیشرفت بشریت چیه؟

      موافقم 3
      مخالفم 4
  2. مردیم از خوشی

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    باجاج یه موتورسیکلت ساز اقتصادی هندی هست که به لطف بازار بزرگ هند توانسته سومین برند پرفروش باشه
    موتور های خوبی داره تو ایران هم هست ولی دو برابر قسمت واقعی فروش میره و ارزش خرید نداره

    موافقم 5
    مخالفم 3
  3. هاشمی

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    هربار اخبار منفی درباره یکی از بهترین تولید کنندگان جهان میاد بعد هنوزم یه عده معتقدند بدون پشتوانه مالی عظیم و رسوندن هزینه های تولید به پایین ترینم حد ممکن بازم میشه میلیونی فروخت برای مثال تسلا

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. کورش

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (173 ديدگاه)

    حالا ما همچنان بشینیم و هند مسخره کنیم، اینا که پیشرفت نیست ما پیشرفت کردیم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  5. JDM سابق

    ۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (975 ديدگاه)

    بهترین موتور سازی که تو ایران به صورت عمده وارد میشه لوازم داره و ساپورت میشه همین باجاج هند هست
    مدل های NS و RSتو ایران خیلی محبوب ان
    بعدش sym و بنلی هستن

    که همشون با هم دیگه درحده یه سوزوکی GT250 X7 دو زمانه زمان شاهی پرفورمنس ندارن در واقع لوله اگزوزش هم نمیشن، تو شتاب هوندا CB 750 رو میزد ، معروف بود به سوزوکی ایکس مرگ،
    جزو معدود دوزمانه هایی بود که شمعش خال نمی‌زد
    بابام یکیشو داشت یادش بخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا