موتورسیکلت

کی تی ام RC 8C جدید با آیرودینامیک پیشرفته و تولید محدود معرفی شد

مدل جدید از کی‌تی‌ام RC 8C، تیراژ تولید ۲۰۰ دستگاه با قیمت ۴۰ هزار دلار دارد. این موتورسیکلت سوپراسپرت، با همکاری کرامر (Krämer Motorcycles) تولید می‌شود.

برند اتریشی کی‌تی‌ام یکی از مشهورترین سازندگان موتورسیکلت اروپا است. تولیدات این شرکت به طور کلی در چهار کلاس اسپرت، نیکد، اسپرت تورر و موتوکراس تولید می‌شوند. به همین دلیل، کی‌تی‌ام در گروه محصولات کروزر یا اسکوتر فعال نیست. شرکت‌ اتریشی پیرر موبیلیتی (Pierer Mobility AG) و موتورسیکلت‌سازی باجا هندوستان، مالکان اصلی کی‌تی‌ام هستند. تیراژ تولید سالیانه شرکت حدود ۲۱۰ تا ۲۲۰ هزار دستگاه است.

کی تی ام RC 8C
سری محصولات RC کی‌تی‌ام، با توجه ویژه به نیازهای یک موتوسیکلت مخصوص پیست تولید می‌شود. این گروه از تولیدات کی‌تی‌ام دارای پیشرانه‌های ۱۲۵ و ۲۰۰ و ۳۹۰ و ۸۸۹ سی‌سی هستند.
قوی‌‌ترین سوپربایک KTM، با نام RC 8C دور موتور مجاز تا ۱۲,۰۰۰ دور بر دقیقه دارد. پیشرانه‌ی مدل ۲۰۲۳ که به تازگی معرفی شده است، ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتورسیکلت نسبت به مدل قبلی، ۷ اسب بخار قدرت بیشتر و ۳ نیوتن‌متر گشتاور کمتر خواهد داشت.

کی تی ام RC 8C

دیگر تفاوت مدل جدید، افزایش نسبت تراکم از ۱۳.۵ به ۱۴ است یعنی ۱۳.۵:۱ به ۱۴:۱ ارتفاء یافته. ساختار زنجیر انتقال نیرو و سوپاپ‌های تیتانیوم نیز مخصوص نسخه‌ی ۲۰۲۳ خواهد بود. همچنین اگزوزهای جدید ساخت آکراپوویچ، نقش مهمی در افزایش قدرت داشته‌اند. این موتورسیکلت، سیستم تعلیق سفارشی ساخت اپکس (Apex) و ترمزهای تیتانیومی برمبو خواهد داشت.

وزن خالص کی‌تی‌ام RC 8C جدید، ۱۴۳ کیلوگرم است. این مدل با یک راکب، در زمان ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت‌ صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۸۰ کیلومتر برساعت دارد. این موتورسیکلت با تایرهای پیرلی دیابلو به پهنای ۱۲۰ میلی‌متر در جلو و ۱۸۰ میلی‌متر در عقب ارائه می‌شود.

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۵ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4339 ديدگاه)

    کی تی ام موتور ساز خوبیه ولی همیشه از مشکل طراحی تو موتور هاش رنج برده و باید زبان طراحی جدیدی رو رونمایی بکنه..
    .
    خودم باشم با ۴۰ هزاردلار ترجیح میدم پانیگاله r بخرم…
    که ۱۰۰ اسب قویتره و ۶۰ ۷۰ کیلومتر سرعت بیشتری هم داره..

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      آره KTM خیلی گرونه
      شاید عملکرد این موتور ۱۳۵ اسب بخاری با وزن ۱۴۳ کیلوگرم مشابه دوکاتی ۲۳۰ اسب بخار ۱۷۵ کیلوگرمی باشه
      واقعا نمی دونم ۱۰۰ اسب بخار قدرت بالاتر و ۳۰ کیلوگرم وزن بیشتر چه تاثیری بر تفاوت عملکرد این موتورسیکلت‌ها داره

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
      1. Carbonado Aventador

        ۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (4339 ديدگاه)

        آقای اشتری شما که استاد دنیای خودرو هستید..
        .
        اگه یه فلش بک بزنیم به موتو جیپی..
        موتور دوکاتی ۲۰ اسب بخار قویتر از موتور یاماها هست..
        همین ۲۰ اسب باعث اختلاف سرعت
        ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری در کفی پیست میشه..

        حالا شما حساب کن حداکثر سرعت این موتور ۲۸۵
        و پانیگاله r اشتباه نکنم ۳۴۰ کیلومتر بر ساعته..
        فقط تو کفی یکی دو ثانیه اختلاف میوفته بینشون..!
        همین اختلاف سرعت کافیه تا در پایان یک مسابقه این موتور توسط پانیگاله لپ بشه!!
        .
        واقعا با قیمت ۴۰ هزاردلار پانیگاله ارزنده تره

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۵ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (713 ديدگاه)

          شما لطف دارین
          ممنون از توضیحات دقیق

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. بی خیال اسم

        ۵ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (638 ديدگاه)

        آقای اشتری
        برند های مورد علاقتون در دنیای خودرو چیه؟
        و یا کلا به خودرو های کدوم کشور بیشتر علاقه دارید؟

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
      3. کیانوش

        ۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (475 ديدگاه)

        خیلی تاثیر داره میشه با پنج ثانیه اختلاف بین موتو جی پی و موتو ۲ که دویست سی سی اختلاف حجم و حدودا صد اسب اختلاف قدرت و تقریبا سی کیلو اختلاف وزن دارن فهمید پنج ثانیه اختلاف خیلیه ولی بازم این موتو موتور تاپیه بنظرم در حد یاماها m1r یا دیگر هزار سی سی هایکه مخصوص پیست ساخته شدن نیست ولی واسه تازه کار های که تو پیست میخوان برن روندنش راحت از موتور های سنگین تر و قوی تره قطعا

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      4. کیانوش

        ۸ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (475 ديدگاه)

        موتور دوکاتی اگه وزن موتور سوار هم حساب کنیم تقریبا نسبت قدرت به وزن یک بع یک میشه پس قطعا قابل قیاس نیستن تو پیست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا