اموی آگوستا با میانگین قیمت ۲۳,۴۰۰ دلار، فراتر از دوکاتی و هارلی دیویدسن گرانترین موتورسیکلتهای استاندارد جهان را تولید میکند. راز قیمت نجومی در موتورسیکلتهای این برند ایتالیایی چیست؟
اگر کنجکاو هستید که کدام برند موتورسیکلت بالاترین قیمتها را دارد و چرا، ممکن است ابتدا به سازندگان فوقانحصاری و سفارشی مانند ARCH، Combat Motors یا Brough Superior فکر کنید. این تولیدکنندگان سفارشی برخی از گرانترین موتورسیکلتهای جهان را میسازند اما در مقیاس بزرگ فعالیت نمیکنند. در میان برندهای اصلی موتورسیکلت، MV آگوستا عنوان گرانترین را به خود اختصاص داده است. این برند ایتالیایی با طراحی چشمنواز، سابقه مسابقهای درخشان و استفاده از قطعات فوقلوکس، موتورسیکلتهایی تولید میکند که در صدر جدول قیمتها قرار دارند. با میانگین قیمت فروش ۲۳,۴۰۰ دلار، موتورسیکلتهای MV آگوستا گرانترین برند غیرسفارشی هستند. برای مقایسه، برند لوکس ایتالیایی دیگر یعنی دوکاتی، بهطور میانگین حدود ۱۸,۵۰۰ دلار قیمت دارد اما MV آگوستا موتورسیکلتهایی ارائه میدهد که نهتنها عملکردی فوقالعاده دارند بلکه از ارزش کلکسیونی هم برخوردار هستند. MV آگوستا با ترکیب انحصار و عملکرد، در دستهای خاص قرار میگیرد و قیمتهای بالای آن با ویژگیهای متعددی توجیه میشود.
قیمت بالای موتورسیکلتهای MV آگوستا تنها به مدلهای پرچمدارش محدود نمیشود و این موضوع تقریباً کل خط تولید شرکت را در برمیگیرد. برای مثال، قیمت مدل Brutale 800 RR از ۱۸ هزار دلار شروع میشود درحالیکه Rush 1000 بیش از ۵۵ هزار دلار قیمت دارد. در بالاترین سطح، مدلهای MV آگوستا F4 Claudio و F4 CC به ترتیب با قیمتهایی بیش از ۸۵ هزار دلار و ۱۲۰ هزار دلار عرضه میشوند. اگرچه MV آگوستا شاید بهاندازهٔ مشهورترین برندهای ساخت موتورسیکلت شناختهشده نباشد اما هیچ برند تولید انبوه دیگری نمیتواند با میانگین قیمتهای آن رقابت کند. برای مقایسه، دوکاتی خط تولید متعادلتری دارد و مدلهای ارزانتری مانند اسکرامبلر و مانستر را ارائه میدهد، هرچند مدلهایی مانند پانیگاله V4 SP2 با قیمت حدود ۴۰ دلار را هم دارد. رویکرد MV آگوستا روشن است. هدف قرار دادن موتورسواران و کلکسیونرهای خاصپسند که به دنبال ترکیبی از هنر، فناوری مسابقهای و انحصار در مالکیت هستند.
قیمتهای نجومی MV آگوستا نتیجه مهندسی پیشرفته، طراحی استثنایی، سابقه تاریخی و کمیابی است. این موتورسیکلتها مجهز به قطعاتی مانند سیستم تعلیق اوهلینز، ترمزهای برمبو، قطعات تیتانیومی و سیستمهای سواری با سیم هستند. این ماشینهای دقیق با فناوری پیشرفته و جذابیتی چشمگیر ساخته شدهاند. موتورسیکلتهای MV آگوستا با سطحی از مهارت ساخته میشوند که معمولاً در خودروهای اسپرت ایتالیایی گرانقیمت دیده میشود. تولید محدود نیز عامل کلیدی دیگری است. MV آگوستا عمداً حجم تولید را پایین نگه میدارد تا انحصار و کنترل کیفیت را حفظ کند و بازار را اشباع نکند.
بسیاری از مدلهای نسخه ویژه این برند امضا شده و شمارهگذاری میشوند که ارزش آنها را برای کلکسیونرها افزایش میدهد. شهرت برند نیز اهمیت دارد؛ MV آگوستا سابقه مسابقهای درخشانی از دهه ۱۹۵۰ دارد و با قهرمانیهای جهانی به نام اسطورههایی مانند جاکومو آگوستینی در دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، ارزشی غیرملموس اما غیرقابلانکار به محصولاتش اضافه کرده است. MV آگوستا نهتنها موتورسیکلت، بلکه تجمل، عملکرد و تاریخچه میفروشد. برای مشتریانی که این ویژگیها را ارزشمند میدانند، برچسب قیمت بالا نهتنها مانعی نیست بلکه خود یک نقطه قوت محسوب میشود.
amir-mr
۱۹ خرداد ۱۴۰۴فقط این سوپرولچه واقعا شاهکاره
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/06/MV-Agusta-Motorcycle-5.jpg
Moein
۱۹ خرداد ۱۴۰۴یه جورایی میشه گفت فراری دنیای موتور سیکلت ها همین آگوستای نازنین هستش
دوکاتی رو بیشتر لامبورگینی میدونم
ماشین باز
۱۹ خرداد ۱۴۰۴موتور فقط ژاپن ؛ هوندا کاوازاکی یاماها سوزوکی
milad hard boy
۲۰ خرداد ۱۴۰۴درسته ژاپن قدرتمندترین کشور از لحاظ قطعات و مونتاژ موتور سیکلت
عارف رضائیان
۱۹ خرداد ۱۴۰۴ژاپن با سیاست سود کم تیتراژ بالا و کیفیت مناسب کارشو پیش میبره مثل تویوتا ومزدا ونیسان ولی ایتالیاییها بالاترین کیفیت ومتریال و تکنولوژی با خاص ترین و زیباترین طراحی آمیخته البته با بیشترین قیمت مثل پاگانی لامبورگینی وفراری به عبارتی ژاپن اکونومی سازه ولی ایتالیا سوپر لاکچری سازه ورو دست صنایع سنگین ایتالیا نداریم
zm.1994
۱۹ خرداد ۱۴۰۴وای وای لامصب چه موتورهایی بودن واقعا هم کلکسیونی بودن 👌👌👌
سید علی محسنی صدر
۱۹ خرداد ۱۴۰۴داخل بازی شبیه سازی Ride ۵ این موتورهای این کمپانی بشدت هندلینگ و فرمون پذیری خوبی داشت ، تحقیق کردم دیدم تو واقعیت ام همینقدر جذاب و توپه
احسان سعیدی
۱۹ خرداد ۱۴۰۴موتور سیکلت در ایران یعنی ارابه مرگ خطرناک ترین وسیله نقلیه
M power
۲۰ خرداد ۱۴۰۴درهمه جای دنیا بدونه لباس مخصوص و کلاه کاسکت میشه ارابه مرگ
محسن
۲۰ خرداد ۱۴۰۴قیمت واقعی دلار در ایران الان باید حدود یکهزار ریال باشد وقتی شما یک kld200, را به قیمت ۱۵۰ میلیون تومن میخری یعنی ۱۵۰ هزار دلار بابت این موتورسیکلت پول دادی . حالا قشنگ میتونیم بفهمیم توی کشور ما بی کیفیت ترین موتورهای هندی و چینی را با قیمتی بیسشتر از گرانترین محصولات mvآگوستا به ما میفروشند .
محمد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴یه کم شبیه همین اشی مشی ۱۲۵ سی سی های خودمونه دیگه…البته بیشتر منظورم از نظر قیمت بود. وجدانن اگه بفهمن ما واسه چه موتورهایی چه پولی پرداخت میکنیم، بدون سئوال بهمون پناهندگی میدن…خدایی چقدر بدبختیم که یه موتور نمیتونیم به دلخواه خودمون سوار بشیم. واقعا مسئولین مملکت چقدر به فکر سلامت ما جوونا هستن؟ بابام خدابیامرز اینقدر سختگیری نکرد واسه موتور…
محمد
۲۰ خرداد ۱۴۰۴میبینی چه کارشناسای باحالی داریم. دوصفحه از مزیت و امکانات و سیستمهای مدرن و گرون قیمت این موتورهای ایتالیایی نوشته، یارو زرتی میگه هوندا ۱۲۵ و موتور ژاپنی رودست نداره. یه موتور ۶ هزار دلاری رو داره با اینا مقایسه میکنه. مثل اینکه از بنز و بی ام و حرف بزنی، یهو بگن پراید یه چیز دیگه اس، رو دست ماشینای کره ای نداریم…آخر غارشناسی
هادی
۲۰ خرداد ۱۴۰۴شما برو درباره دوچرخه نظر بده
اگر موتور سوار بودی میفهمدی ژاپن بهترین و باکیفیت ترین و پر سرعت ترین سیکلت های جهان رو میسازه
فک نکنم اصلا تاحالا پشته موتور نشسته باشی
علی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴داره طعنه میزنه بابا
مهدی
۲۱ خرداد ۱۴۰۴اغلب کمپانی های موتورسیکلت سازی اروپایی در دهه هشتاد میلادی بدلیل ظهور موتورهای ژاپنی ورشکسته و تعطیل شدند زیرا نه از نظر فنی میتونستن با ژاپنی ها رقابت کنن و نه از نظر قیمت اونایی هم که تونستن دوام بیارن با تیراژ بسیار پایینی تولید میکردند، با رکود اقتصادی ژاپن از دهه نود میلادی که تا به امروز ادامه یافته تعدادی از این کمپانی های خاطره انگیز اروپایی دوباره شکوفا شدند و شروع به تولید کردند، ژاپن هم در بحث قیمت تمام شده نتوانست با چین و هندوستان رقابت کنه و بازار کم کم از دستش خارج شد