موتورسیکلت

موتوگوتسی V7 مدل ۲۰۱۵

خبرهای خوبی از شهر ماندلو دلاریوی (Mandello del Lario) ایتالیا می آید؛ موتو گوتسی چهار دهه بعد از اولین نسل V7 حالا می خواهد دومین نسل آنرا با نام V7 II و بعنوان مدل ۲۰۱۵ راهی بازار کند . . .

Moto Guzzi V7 II
Moto Guzzi V7 II

قبل از هرچیز ابتدا باید یادآوری کنیم که تولید V7 نخستین بار در سال ۱۹۶۲ آغاز شد و در اواسط دهه ۷۰ میلادی به پایان رسید. در سال ۲۰۰۸ موتوگوتسی مجددا دست به احیای نسل اول V7 زد که قرارست اواخر ۲۰۱۴ تولید این نسل هم متوقف شود.

چیزی که بیشتر از همه در V7 II جلب توجه می کند، گیربکس ۶ دنده (بجای ۵ دنده سابق) به همراه کلاچ جدیدی است که کمپانی آنها را مختص همین مدل ساخته؛ گیربکسی که نتیجه آن بالارفتن دور انجین در زمان تعویض دنده و همچنین روان تر شدن تعویض هاست. سایر مشخصات فنی V7 II عبارتند از:

  • انجین: ۲ سیلندر ۴ زمانه با زاویه ۹۰ درجه ای سیلندرها.
  • قدرت: ۵۰ اسب بخار در دور ۶۵۰۰.
  • گشتاور: ۵۸ نیوتن متر در دور ۵۰۰۰.
  • سوخت رسانی: انژکتوری الکترونیکی Weber-Marelli.
  • وزن: ۱۷۹ کیلوگرم.
  • حجم باک: ۴+۲۲ لیتر.
  • چرخ جلو: رینگ ۱۸ اینچی با تایر ۱۰۰/۹۰.
  • چرخ عقب: رینگ ۱۷ اینچی با تایر ۱۳۰/۸۰.
Moto Guzzi V7 II
Moto Guzzi V7 II

اما برای بهترشدن ارگونومی نیز موتوگوتسی برای V7 II دو تغییر جدید را تجربه کرده؛ یکی کاهش ۱۰ میلیمتری موقعیت نصب انجین و خم شدن ۴ درجه ای آن به سمت جلوست و دیگری نیز کاهش ۲۵ میلیمتری ارتفاع صندلی. با اینکه ظاهر کلاسیک این سیکلت همچنان نیز حفظ شده اما داشتن ترمزهای ABS در جلو و عقب و سیستم کنترل کشش استاندارد از مهم ترین ویژگی های مدرن V7 II هستند.

V7 II از اواسط زمستان ۲۰۱۴ در سه مدل Stone (با رنگ مات)، Special (در سه رنگ مختلف) و Racer (تک صندلی، تریم کرومی بدنه و دسته فرمان کوتاه) و با قیمتی مابین ۸,۵۰۰ الی ۱۱,۰۰۰ دلار وارد بازار می شود.

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (249 ديدگاه)

    وقتی بهش فکر میکنم دو تا سیلندر هواخنک درست جلوی کشگک زانو(یا هرچی که اسمشه) بدون محافظ چه گرمایی نصیب راننده میکنه از اون بد تر اگه رفیقات بپرسن اسم موتورت چیه ،چی میخوای بهشون بگی آخه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. رضا ... فقط مرسدس بنز

      ۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (2284 ديدگاه)

      با افتخار میگی موتور گازی!!!!!!!

      چیه؟چشه مگه؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. رضا ... فقط مرسدس بنز

        ۸ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (2284 ديدگاه)

        خیلی هم از موتو گوتسی قشنگتره….

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
    2. سجاد

      ۲۷ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      دوتا Z پشت سرهم ، صدای “تز” میدن!
      مثل PIZZA که پیتزا خونده میشه . . .
      اسم این برند هم “موتوگوتزی” هستش که شهرتش بخاطر طراحی کلاسیکه و این طراحی رو هرگز فدای “آیرودینامیک” و یا “راحتی سرنشین” نخواهد کرد .

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
  2. وحید

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (402 ديدگاه)

    پدال جان بکش بیرون از موتور

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. علی دادا

      ۲۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      جان پدال گوش نده به این حرف ها هر کی بدش میاد خب مطالب موتور رو نخونه!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. DRAGONBORN

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    موتور خوبیه نه سریع و غیر قابل کنترل نه آرام و مزخرف

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. عارف

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    این اسمش دقیقا چطوری تلفظ میشه؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. مرتضی

      ۸ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      موتو گوتسی!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. سردبیر

        ۸ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (761 ديدگاه)

        سلام. ممنون از دقت نظر شما. اصلاح گردید.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. امید

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1324 ديدگاه)

    قشنگه ولی یکم گرونه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. وحید

    ۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی ضایع است نه ترکیبش خوبه نه اسمش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. Ahmad..F12

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    هنوزم خیلی ها هستن عاشق موتورهای کلاسیکی مثل اینن

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  8. فرزاد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    واقعا زیباست!

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  9. مهران

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی قشنگه ، موتور های طرح کلاسیک به نظرم فوق العاده هستن.
    اینو ایران میفروشن؟ قیمتش چند در میاد؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  10. فخرالدین

    ۴ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توی محل ما یکی داشتش،بااینکه خیلی با کلاس بود و جزو موتورهای سنگین محسوب میشد همه بچه محلهای حسود مسخره ش میکردن و میگفتن برو با اون موتور گازی ت.سالهای دهه ۶۰ بخیر همه چی از هر مدل بروزترین توی ایران بود.خخخ

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا