موتورسیکلت

موتورسیکلت‌های سفارشی RC ادیشن MV آگوستا معرفی شدند

موتورسیکلت‌های اسپرت محصولاتی شگفت‌انگیز و درعین‌حال ترسناک هستند. حتی سریع‌ترین هایپرکارها هم نمی‌توانند با سرعت و حس گاز دادن این موتورسیکلت‌های پرقدرت برابری کنند و ایتالیایی‌ها همواره دوست دارند محصولاتی دراماتیک و بهتر نسبت به کشورهای دیگر تولید کنند. کمپانی MV آگوستا یکی از همین شرکت‌هاست که اخیراً بایک های اسپرت و جدید RC ادیشن را معرفی کرده است. این محصولات در واقع همان موتورسیکلت‌هایی هستند که در مسابقات قهرمانی سوپر اسپرت دنیا به رقابت می‌پردازند.

نام RC مخفف عبارت “ریپارتو کورس” یا “بخش مسابقه‌ای” است. این کمپانی می‌گوید بایک های موردبحث در خیابان عملکردی مشابه پیست دارند و تجهیزاتی همچون رینگ‌های فورج کاری شده و تکنولوژی‌های مدرن را ارائه می‌کنند. این موتورسیکلت‌های سفارشی قدرت ۱۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۸۸ نیوتون متری تولید می‌کنند و باعث ثبت حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعتی می‌شوند. موتورسیکلت F3 RC وزنی حدود ۱۷۳ کیلوگرمی دارد و از دو دیسک بزرگ ۳۲۰ میلی‌متری در جلو و ۲۲۰ میلی‌متری در عقب سود می‌برد. کالیپرهای ترمز ساخت برمبو نیز با این دیسک‌ها همراه می‌شوند تا قدرت توقف فوق‌العاده‌ای را به ارمغان بیاورند. مدل درگستر حدود ۴.۵ کیلوگرم سبک‌تر از F3 است اما از نظر قدرت کمی کم‌رمق‌تر نشان می‌دهد. این مدل همچنین از ترمز پارک سود می‌برد. با قدرت ۱۱۰ اسب بخاری، مدل توریسمو ولوچه RC نیز پایه‌ترین موتورسیکلت بین این سه نمونه محسوب می‌شود. این مدل بیش از ۲۲ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل F3 بوده و بیشتر برای راحتی بیشتر و پایداری بالاتر طراحی شده است.

مدل‌های RC از پوشش بدنه منحصربه‌فرد و رنگ‌های پرچم ایتالیا سود می‌برند. هر سه موتورسیکلت از سیستم ترمز ضد قفل با تشخیص ارتفاع چرخ عقب استفاده می‌کنند. مدل‌های F3 و درگستر با کیت مسابقه MV آگوستا در دسترس هستند که این کیت موجب بهبود پرفورمنس و اگزوز می‌شود. MV آگوستا از سال ۱۹۴۵ تاکنون مشغول فعالیت در این صنعت بوده اما در آمریکا به‌ اندازه هم‌وطن خود یعنی دوکاتی شناخته شده نیست. جدای از محصولات RC، این برند چندین موتورسیکلت اسپرت و پیست محور تولید می‌کند. حتی مدل تولید محدود سوپر ولوچه وجود دارد که با همکاری خودروساز آلمانی آلپاین تولید شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. AmirAli

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    من یه ns 200 خریدم هنوز قسطشو میدم 😂

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. mahdi-es17

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (565 ديدگاه)

      من یه 125 مدل 80 گرفتم بازسازی کردم😑
      خیلی موتور گرانه

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. AMD

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    خیلی زیبا هستند 😍

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. علی

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (817 ديدگاه)

    طراحی اش خیره کننده است . ایتالیا و ژاپن سرآمدن تو موتور سیکلت سازی ، البته ایتالیاییها تو طراحی برتر هستن

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. ارسلان

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (426 ديدگاه)

      بی ام و هم موتورسیکلتهای بسیار خوبی میسازه
      تریومف و هارلی هم همینطور
      ایتالیا موتورسیکلتهاش در بحث قابلیت فنی بسیار خوبه اما از نظر من طراحی خوب کم توش پیدا میشه بجز وسپا و دیاول اس متورسیکلت ایتالیایی دیگه ای ندیدم که طراحی چشمگیری داشته باشه
      موتورسیکلت های ژاپن چون تونستن در تمام رده قیمتی موتورسیکلتهای بسیار ارزشمندی بسازن تونستن محبوبیت خوبی بدست بیارن

      موافقم 1
      مخالفم 6
      1. Carbonado Aventador

        ۳۱ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        یه موتور از چشم بادومی ها(استثناً بغیر از h2) نام ببر..
        که قشنگتر از پانیگاله ، استیریت فایتر ، مانستر
        یا f3 ، f4 و درگستر باشه

        موافقم 0
        مخالفم 2
  4. ارسلان

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (426 ديدگاه)

    جالبه که توی ایران آگوستا ریوالی 800 ارزان تر از کاوازاکی زد 800 هست آگوستا فک کنم تخصص اصلیش بالگردسازی هست و هوانوردی بوده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. phonix

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      بالگرد های بل ایران رو شرکتی به نام آگوستا هلیکوپتر ساخته.
      بالگرد های شینوک هم تولید آگوستا هستن
      هنوز هم فعالیت داره
      ولی فکر کنم ربطی یه این آگوستا نداره من رفتم دنبالش تو نت چیزی ندیدم.
      تو ویکی پدیا انگلیسی شرکت اگوستا با پیشوند mv رو شرکت فرعی آگوستا معرفی کرده

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. Carbonado Aventador

      ۳۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4461 ديدگاه)

      شما ایرانو ول کن..
      کشوری‌ که به لندکروز میگن حضرت..
      به پارس میگن سلطان

      و h2r که سوپر شارژه با موتورای تنفس طبیعی مقایسه میکنن..
      معلومه برندایی مثل ام‌ وی آگوستا و اپریلیا و تریموف رو نمیشناسن و این موتورا ارزون خواهد بود!!!

      موافقم 0
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا