کاوازاکی به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در دنیا از نسخه بهروز شده نینجا ZX-25R مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این موتورسیکلت تازهنفس هماکنون ۴۷ اسب بخار قدرت دارد.
از میان موتورسیکلتسازان مشهور دنیا کاوازاکی تنها برندی است که به محصولات کوچک و هیجانانگیز اهمیت میدهد و بهروزرسانی نینجا ZX-25R نیز مؤید همین نکته خواهد بود. اگرچه این موتورسیکلت در سراسر دنیا عرضه نمیشود اما هنوز هم طرفداران زیادی به ویژه در بازارهای آسیایی دارد. با یکدیگر میخواهیم این محصول تازهنفس را بررسی کنیم پس همراه ما باشید.
بزرگترین بهبود کاوازاکی نینجا ZX-25R مدل ۲۰۲۴ به قوای محرکه آن مربوط میشود. اگرچه کلیت پیشرانه ۴ سیلندر کاوازاکی تغییری نکرده است اما هماکنون از نسبت تراکم بالاتر ۱۲.۵ به ۱ سود میبرد و بنابراین قدرت آن به ۴۷ اسب بخار میرسد که نسبت به مدل قبلی ۳ اسب بخار افزایش یافته است. همچنین حداکثر گشتاور نیز با افزایش جزئی برابر با ۲۲ نیوتون متر خواهد بود. نکته دیگر اینکه بیشترین میزان گشتاور پیشرانه ۵۰۰ دور زودتر از مدل قبلی ارائه میشود تا کشش نینجا ZX-25R بیشتر از قبل باشد.
به این ترتیب پیشرانه ۲۵ سیسی کاوازاکی قویتر از تمامی موتورسیکلتهای اسپرت ۴۰۰ سیسی در بازار آمریکا خواهد بود. در حقیقت حتی محصولاتی مثل هوندا CBR500R و رویال انفیلد INT650 نیز قدرتی مشابه این محصول خواهند داشت که این امر نشان از تواناییهای بالای نینجا ZX-25R دارد؛ اما از نظر زیرساخت موتورسیکلت باید گفت ژاپنیها به فرمول برنده دست نزدهاند و بنابراین پیشرانه همچنان داخل شاسی لولهای قرار دارد. رینگهای ۱۷ اینچی نیز تغییری نکردهاند و همین موضوع درباره سیستم ترمز نیز صدق میکند. سیستم ترمز کاوازاکی نینجا ZX-25R از دیسک ۳۱۰ میلیمتری جلو و روتور ۲۲۰ میلیمتری عقب تشکیل میشود. کالیپرها نیز ساخت خود کاوازاکی هستند و شاید این سؤال پیش آید که چرا از ترمز شرکت مشهور برمبو استفاده نشده است که جواب آن به وزن نسبتاً کم موتورسیکلت یعنی حدود ۱۸۱ کیلوگرم بازمیگردد. از نظر طراحی نیز باید گفت اکثر بخشها بدون تغییر باقی ماندهاند اما رنگ بدنه جدید با نام نقرهای فانتوم در دسترس خریداران خواهد بود. گرافیکهای آبی رنگ روی بدنه نیز جزو دیگر موارد قابلذکر هستند.
تجهیزات کاوازاکی نینجا ZX-25R هم مشابه قبل است. نمایشگر ۴.۳ اینچ به همراه ارتباط گوشی هوشمند، شیفتر سریع، کنترل کشش و حالتهای مختلف قدرت در این مدل وجود دارند.
محصول جدید کاوازاکی با آستانه قیمت ۷ هزار دلار، مختص بازارهای آسیاست و تاکنون در اروپا، بریتانیا یا آمریکا عرضه نشده است و فکر نمیکنیم در آینده نیز این موضوع تغییر کند. البته جایگزین بهتری برای آن با نام نینجا ZX-4RR وجود دارد که با حجم پیشرانه بیشتر، کاراییهای ZX-25R را به شیوه بهتری ارائه میکند.
Amard
۳۰ مرداد ۱۴۰۲واقعا برندهای ژاپنی دوست داشتنی هستند موتوراشونم که یک دنیاست واقعا آدم عشق میکنه نگاش کن چه برسه داشته باش این جواهر
نشناسی بهتره
۳۰ مرداد ۱۴۰۲عجب رخی داره اوووف👌🤤
محمد مهدی
۳۰ مرداد ۱۴۰۲من مغزم هنک کرده ؟ یعنی هر سیلندرش ۶۲.۵ سی سی حجم داره ؟ به عبارتی مثلا ۴ سانت قطر در ۵ سانت کورس ؟
خیلی عجیب و البته جالبه ، کاش روندنش رو حس میکردم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ مرداد ۱۴۰۲از عجایب که مدل ۲۰۲۰ این موتور در ایران وجود داره و قیمتش حدود ۹۰۰ میلیون تومن هست
OM.01
۳۰ مرداد ۱۴۰۲سلام آقای اشتری یه سوال.
آیا امکان وارد کردن موتور برقی شخصی وجود داره؟ اگه شدنی هست، تعرفه چقدره؟ بعد محدودیت توان هست؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ مرداد ۱۴۰۲تاجایی که من اطلاع دارم واردات شخصی موتورسیکلت امکان پذیر نیست و باید شرکت با مجوز باشه
دکتر
۳۱ مرداد ۱۴۰۲صداش خوبه،اما را نمیره نمیدونم چرا😂
مال باخته جان باخته امید باخته
۳۰ مرداد ۱۴۰۲خب قبل تر که دو سیلندر بود تعجب نداشت؟!
silent
۳۰ مرداد ۱۴۰۲این نسبت اسب به وزن خیلی افتضاحه ! این محدوده وزنی ۶۰۰-۱۰۰۰ سی سی هست
خرید کاوازاکی نینجا ۴۰۰ منطقی تر هست ،هم ۲۰ کیلیو سبک تره هم چند اسب توانش بیشتر هست.
هزینه گزافی بابت موتور های کم حجم تو کشور داریم پرداخت میکنیم .
علی
۳۰ مرداد ۱۴۰۲استاد بعد ۴۰۰سیسی کجا پلاک میکنن باهاش بیان تو شهر دوما مصرف سوخت و تولید حرارت کمتر از الباقی و هزینه نگهداری بسیار پایین و اینا براتون ملاک نیست اونوقت 🤔توروخدا تو هر موضوعی نظر ندید
محمد
۷ شهریور ۱۴۰۲این از نظر هزینه انجین و تعمیرکار خیلی سنگین میفته نسبت ب ۱۰۰۰چون خیلی پیچیده تره من خودم تعمرکارم پس شما لطف کن و نظر نده
Khon
۳۱ مرداد ۱۴۰۲اخوی بحث پلاک هست کاوازاکی چهارصد پلاک میشه بعد وزن اگه اضافه یاکم تقریبا قوی ترین پلاک ایرانه توموتورا
ومهم اینکه بااینم وزن جلو موتورای سبک تر حرف برا گفتن داره و میگی هزینه صددرصد موتور پلاک گرونتره اگ چهارصدپلاک بود صددرصد خیلیییی بیشتربود
ممد طاها
۲۳ شهریور ۱۴۰۲شما تو خودت باش ب بقیه کار نداشته باش قوی ترین ۲۵۰ سی سی دنیاس😂🤌
F22RAPTOR
۳۰ مرداد ۱۴۰۲تا وقتی چین هست ژاپن چرا
MAHMOoD
۳۰ مرداد ۱۴۰۲۷.۰۰۰ هزار دلار با دلار ۵۰.۰۰۰ هزار تومان هم حساب کنی میشه ۳۵۰.۰۰۰ میلیون ضبدر ۲ هم بکنی میشه ۷۰۰.۰۰۰ میلیون که یزید اگه امروز زنده بود هم این کارو نمیکرد بازم اینا میدنش ۹۰۰ میلیون وای ما چقدر بدبختیم چقدر دشمن داریم خدددااااا..
مهرداد
۳۰ مرداد ۱۴۰۲واقعا این موتور زیباس، خوش رخ، خوش صدا، این رنگ نقره ایشم فک کنم بترکونه مثله zxقدیم . من چند روز پیش زنگ زدم کویر ۹۳۸میلیون باید واریز میکردی ۲.۳ماه تحویل میدادن. خدایش خیلی زیاده قیمتش
Bagher
۳۰ مرداد ۱۴۰۲وضعیت بازار موتور سیکلت از خودرو هم بدتره
فقط تو چشم نیس
Javadi
۳۰ مرداد ۱۴۰۲چه فایده با این قیمتش تو ایران مثه خییلی چیزایه دیگه جوونه ایرانی فقط باید ببینه بخونه و آه بکشه و حصرت بدل بمونه تا بمیره. این قصه یه پور قوصیه ماهاست. پوووووووف….
JDM
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ژاپن مخصوصا هوندا موتورای افسانهای و کاربردی زیادی داره ولی تو ایران اگه پولتو میخوای بریزی دور اینو میخری به نظر من موتور اتریشی ktm یا محصولاتی مثل بلنتا ارزش بیشتری دارن تو بازه قیمتی کمتر میشه یه cf250sr خرید?
۹۰۰ تومن برای مدل ۲۰۲۰ این اونم ۲۵۰cc آدم سالم اینو نمیخره
ممدصالح
۳۰ مرداد ۱۴۰۲حرفاتون درست و منطقیه و کسی که از موتور خبر نداره و هیچی نمیدونه فقط به وجه هیجانیِ قضیه نگاه میکنه و چنین کامنت هایی رو دیسلایک میکنه درصورتیکه هیچی از موتور و استهلاکش و اینا نداره
سعید
۳۰ مرداد ۱۴۰۲داداش کسی که انقدر داره که این مدل موتور بااین قیمت میخره فکر استهلاکشم کرده و خرج استهلاکش براش هیچه،در ضمن اون میلیاردر یه مدت این موتور سوار میشه قبل اینکه بخواد به اسطهلاک برسه میره یه مدل جدیدتر میگیره
JDM
۳۱ مرداد ۱۴۰۲بحث سر اونی که میخره نیست سر اینه که قیمتش به ۲۵۰ سیسی نیست مگه h2r هست باید دید یه ماشین یا موتور چه مشخصاتی دارن برند چیه و… این قیمت تو بازار جهانی میشه یه سوپر موتور خرید
کریمی
۱ شهریور ۱۴۰۲شما تو زندگیت ژاپنی سوار نشدی مشخصه که اشغال چینی و موتور حساب میکنی.ژاپنی سی سال پیش میارزه به دو تا صفر چینی اسباب بازی
ابراهیم
۱۴ شهریور ۱۴۰۲قیمتش افتضاحه اونم به خاطر وضعیت اسفناکه اقتصادی و پول ملی ماست ولی از اینا گذشته همه برای فقط دیدن این موتور وکلاکاوازاکی سر ودست میشکنن شما ناز میکنی برو همون ۱۲۵ سوار شو بهتره درباره برند معتبر ونک ژاپن نظر بیخودی نده نظراتت رو برای خودت نگه دار.
محمد طاها
۲۳ شهریور ۱۴۰۲Zx25r قوی ترین ۲۵۰ سی سی دنیاس عزیزه دل چی میگی نوشته ۴۷ اسب بخار تولید میکنه میفهمی یعنی چی؟؟؟
lelewed933
۳۰ مرداد ۱۴۰۲با دلار آزاد میشه ۳۵۰ میلیون
اینجا اسکوترهای آشغالی چینی ۱۰۰ تومنه
خوب سوارن
خوووووووووب
سرزمین آفتاب تابان
۳۰ مرداد ۱۴۰۲وقتی گزینه یاماها r3 هم داری چرا این ؟
و اینکه به نسبت واقعا گرونه
ممدصالح
۳۰ مرداد ۱۴۰۲درسته و البته گزینه بهتر از این هوندا cbr250rr هست که هم بجای چهار سیلندر دو سیلندر داره و هزینه نگهداری و استهلاک بسیار پایین تری داره و نسبت قدرت به وزنش هم بهتر از zx25r هست و تازه قیمتش هم خیلی پایین تره !!
کسی که تا حالا از این موتورا نداشته و چیزی نمیدونه نظرات منطقی و درست رو دیسلایک میکنه چون نمیدونه واقعیت چیه
سعید
۳۰ مرداد ۱۴۰۲چهارتا بچه که بابای خر پول دارن این نمونه رو میخرن چون غیر از اینکه بالاخره ژاپنه و بعضی سیستم های مشابه کاوازاکیh²rروش هست،و واقعا قدرت و شتابش افسانه ای ست،بیشتر بخاطر صداش میخرن،توی نمایشگاه کویر طرف روشن کرد صدایی داشت که دیوونه ای بود،صدا موتور ۲۵۰نمیداد،دقیقا صدا موتور سنگین،به قول یکی میگفت انگار گرگ زوزه میکشه!
اما مگه آدم کمبودی باشه بخوادجلب توجه کنه،مگرنه با کمترازنصف این پول چند مدل۲سیلندرهست،یا یاماها چند سری۲سیلندر زده خیلی عالی،باجاج یه مدل تک سیلندر۲۵۰ زده الان اسمش توی ذهنم نیست،خلاصه بااین پول کسی یاخرباشه یا پول مفت داشته باشه بخره،یا پا به صفرش رو میگیره که حداقل۲۰۰تومن افت قیمت بهش خورده،امادرکل این یک سامورایی خشمگین هست باچهارتاسیلندرکوچیک،مثل بچه اژدها…
ابراهیم
۱۴ شهریور ۱۴۰۲موتور فقط کاوازاکی و موتور ساز فقط ژاپن بیخود موتورهای ژاپنی رو با آشغالهای چینی و هندی و….مقایسه نکنید چون از اصل غلطه.مثل مقایسه گرگ با الاغه
ممدصالح
۳۰ مرداد ۱۴۰۲درود و خدا قوت به پدال بابت مقاله خوبتون و توضیحات
این موتور رو کاوازاکی فقط جهت بازارهایی که محدودیت حجمی دارن ساخته و سعی کرده بیشترین قدرت رو از این حجم در بیاره ولی بنظر من خریدش اصلا با این قیمت منطقی نیست و اینکه انجین چهار سیلندر هزینه نگهداری خیلی بیشتری نسبت به انجین های جفت سیلندر داره
درکل خریدش توی ایران که با این قیمت منطقی نیست و گزینه هایی مثل cbr 250rr گزینه اندک بهتر و مقرون بصرفه تریه و یاماها r25 هم با قیمت خیلی پایین تر دست کمی از این نداره و QJ SRK 250 RR ریس هم گزینه خوبیه
خریدش توی کشوری بجز ایران هم با ۶.۷۰۰ دلار منطقی نیست چون کاوازاکی نینجا ۴۰۰ سیسی ۵.۳۰۰ دلار و نینجا ۶۵۰ سیسی قیمتی معادل ۷.۹۹۹ دلار داره!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ مرداد ۱۴۰۲سپاس از اطلاعات شما
حسین دهمرد
۳۰ مرداد ۱۴۰۲صداش دیوانه کننده س. ولی خب نمیارزه.
محی
۳۰ مرداد ۱۴۰۲تو آگهی ها تا ۱۳۰۰ هم قیمت میدن،مافیای موتور دست مافیای خودرور رو از پشت بسته
HFball
۳۰ مرداد ۱۴۰۲بجز ظاهر و دیجیتالی شدن صفحه کیلومتر تفاوتی با نسخه قبلش ینی ۲۰۲۰ نکرده که اونم با قیمت بسیار نجومی با نمایندگی کویر موتور به فروش میره
درضمن نسخه قبلی حداکثر قدرتش به ۵۰ اسب بخار در دور موتور ۱۵.۵۰۰ میرسه و حداکثر گشتاورش هم به ۲۲.۹ نیوتن متر در دور موتور ۱۴.۵۰۰ هست جالب اینجاست که دور موتور این انجین تا ۱۸.۰۰۰ دور در دقیقه هم گاز میخوره!! ولی این دور موتور زیاد در طولانی مدت روی استهلاکش تاثیر زیادی میزاره و در دور موتور بالا فشار خیلی زیادی بهش میاد
درکل موتور خیلی جذابیه و تنها موتور چهار سیلندر پلاک ملیه که صدای انجین چهار سیلندرش مو به تن آدم سیخ میکنه و البته همین باعث شده که نسبت به بقیه موتورای ۲۵۰ سی سی مصرف سوخت خیلی بیشتری داشته باشه که با توجه به تعداد سیلندر طبیعیه
آدم با خوندن مشخصات این موتور هم حال میکنه ولی چرا فقط ۲۵۰سی سی😢 موتورای چهار سیلندر تو حجم های بیشتر ابحت و قدرت خودشونو بهتر نشون میدن و ای کاش بتونیم روزی شاهد پلاک ملی شدن موتورای بالای ۲۵۰ سی سی باشیم :)
جالبه بدونید وظیفه سوخترسانی به این انجین پیشرفته بر عهده ۴ انژکتور ۳۰ میلیمتری هست و یعنی برای هر سیلندر یک انژکتور جداگانه گذاشتن و یه سری از مجله های معروف آمریکایی مهندسیِ این انجین های چهار سیلندر ۲۵۰سی سی رو به ساعت های سوئیسی تشبیه کردن 😅
توی بازار ایران که رقیب چهار سیلندری نداره ولی اگه بخوایم یک دو سیلندر فوقالعاده رو رقیب ایشون قرار بدیم هوندا CBR 250 RR که از یه انجین ۲ سیلندر ۴ زمانه، ۸ سوپاپ با ۳۹ اسب بخار در دور موتور ۱۲.۵۰۰ و ۲۳.۳ نیوتن متر گشتاور در موتور ۱۱.۰۰۰ داره و مصرف سوخت ۲.۵ تا ۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر داره درصورتیکه کاوازاکی zx25r توی همین مسافت بین ۴ تا ۵ لیتر بزنین مصرف میکنه و جالب تر اونجاست که شتاب صفر تا صد هوندا حدود یک ثانیه سریعتره و کاوازاکی فقط نهایت سرعت بیشتری داره که اونم با مهندسی جذاب و پیشرفته هوندا عجیب نیست که سواری لذتبخش تر و هندلینگ بهتری نسبت به کاوازاکی داشته باشه
مال باخته جان باخته امید باخته
۳۰ مرداد ۱۴۰۲بابا کسی که ۹۰۰ میلیون یا بیشتر پول موتور میده پول عشقشو میده . وگرنه همه میدونن نمی ارزه .
یکی نوشته استهلاکش زیاده . خب معلومه زیاده اونی م میخره داره استهلاکشو بده لنگ یه قرون دوزار نیس .
الان مقایسه هایی که میکنید عجیبه . شما یه پراید بخری ۴ تا چرخ داره راه میره پرشیا هم بخری همونه خب مریضید پراید نمیخرید؟
شما یادتون نمیاد خیلی قدیما یاماها fzr250 داشت
کاوازاکی zxr250 و cbr 250 مدل های زیر ۲۰۰۰ بودن همشونم ۴ سیلندر .
توجیه اقتصادی نداشتن دیگه تولید نشدن
اینم مخصوص بدبختایی مث ماست که بالا تر از ۲۵۰ پلاک نمیکنن
انقدم غر نزنید . واقعا چن نفر از ۲۵۰ سوارا تاپ اسپید موتورشونو پر میکنن یا شتاب ۰ تا ۱۰۰ براشون مهمه . خداییش هرکی اینارو میخره دنبال پز دادن و صدای مهیجشه و دیگر هیچ .
HFball
۳۱ مرداد ۱۴۰۲(یکی نوشته استهلاکش زیاده . خب معلومه زیاده اونی م میخره داره استهلاکشو بده لنگ یه قرون دوزار نیس .)
داداش حرف از یه قرون دوزار نیست حرف از خراب شدن یه قطعه کوچیک هست که حداقل چیزی نباشه ۵۰ تومن آب میخوره!! پسر همسایه ما چند سال پیش یه crm خرید ۷۰ تومن که الان خدا میدونه قیمتش چند برابر شده و یه مدت پیش یک قطعه جزئیش خراب شده بود بهش گفتن ۳۰ تومن خرج داره :) وقتی میگم استهلاک و هزینه نگهداری ینی اینا 😅 درکل حرفت درسته کسی که میاد ۹۰۰ تومن میده یه موتور ۲۵۰ بگیره قطعا پولش خیلی بیشتر از این حرفاس که چنین خرید غیر منطقی میکنه 😉
ایمان
۱ مهر ۱۴۰۲درود خلاصه و مفید👏
فقط موتور باز واقعی میدونه هم کاوازاکی و هم هندا قبلا ۴سیلندر ۲۵۰ داشتن👏
یادش بخیر ۱۵ سال پیش cbr250 ۴سیلندر جفت چراغ گرد جلو داشتم..
Kh
۲ شهریور ۱۴۰۲سلام من این موتور رو دارم عالیه یه چیزی میگم یه چیزی میشنوی
به امید به دست آوردن نینجا ۱۰۰۰
فرشاد
۱۷ شهریور ۱۴۰۲خدایا قربونت من این موتورو میخوام، ب مدل ۲۰۲۰ هم راضیم، ۲۵۰ سی سی ۴ سیلندر، اصلا با ۲ سیلندر حال نمیکنم، همین ۲۵۰ سی سی ک میگم خداشاهده اعصابم هم میریزه بهم ک چرا تو ایران بیشتر از این مجاز نیس، البته خب خیابون استانداردش رو هم نداریم ، فرهنگ هم ک … ، ولی از حرفا سیاسی ک بگذریم ، از بچگی عاشق کاوازوکی و سوزوکی و هوندا ژاپنی بودم، فقط هوندا سری ۲۳ داشتم و سوزوکی ۱۰۰، ک با اینکه ۱۰۰ بود اما شرف داره همین الانشم ب هوندا ۲۰۰ های مونتاژ الان ایران.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ شهریور ۱۴۰۲عزیز دل، اصلا فرض کن موتور ۵۰۰ و ۷۰۰ و ۱۰۰۰ سی سی مجاز باشه
الان موتور ۲۵۰ کاوازکی چندصد میلیون قیمت خورده
یعنی اگر روزی موتورسنگین وارد بشه قیمت ها میلیارد تومنی خواهد شد
اگر شما موتور موردعلاقه ات رو در ایران نداری، مشکل از جای دیگه است
سعید
۲۲ شهریور ۱۴۰۲میدونید حقیقت چیه؟ما واقعا کابوس هایی که در گذشته میدیدیم که مثلا دلار بشه ده هزار تومان!!! اوه اوه!!! اینها برامون شده واقعیت! در عوض زندگی معمولیه گذشته که همه ناله میکردیم که وای دلار شده هزارررر تومن!!! این برامون شده رویای دست نیافتنی.
ما با بدبختی ها کنار اومدیم،وقتی هوندای چینی آشغال شده پنجاه شصت میلیون باز میخریم،پراید حلبی ۷تومنی شد خداد تومن باز رفتیم خریدیم،لیاقتمونم بیشتر از این نمیشه که جوون ایرانی توی آرزوهاش که هیچوقتم بهش نمیرسه این باشه که روزی یه موتور بخره که مثلا دوسیلندر باشه و رادیات آب داشته باشه و توی محله باهاش بگازه همه نیگاش کنن!نه داداش،انقدر این آشغال موتورا رو گنده نکنید.لیاقت جوان ایرانی خیلی بالاتر از این حرفاست.یاحق
عباس
۲۳ شهریور ۱۴۰۲من خودم تو ی شرکت موتور سیکلت سازی کار میکنم اتفاقابعضی از محصولات هوندا روهم گاهی وقتها مونتاژ میکنیم الانم cbr250 داریم روخط وقتی که روشن میشه تو سالن ی صدای خیلی قشنگی داره