موتورسیکلت

ملاقات با موتورسیکلت جذاب یاماها XS650 سیمونه کُنتی

سیمونه کنتی به عنوان یکی از صنعتگران نام‌آشنای ایتالیایی اخیراً از یک موتورسیکلت سفارشی با نام یاماها XS650 رونمایی کرده است و می‌خواهیم بدانیم این محصول چه ویژگی‌هایی دارد. همراه ما باشید.

نام سیمونه کنتی با موتورسیکلت‌های سفارشی زیادی گره خورده است. او موتورسیکلت‌های عادی را به نمونه‌هایی با ظاهر گیرا و فضایی تبدیل می‌کند. استایلی که کنتی بکار می‌برد به حدی متمایز است که وقتی خبر از تولید یک یاماها XS650 سفارشی می‌دهد همه چشم‌ها به این محصول خیره می‌شود. کنتی می‌گوید:

من پیشرانه یاماها XS650 مدل ۱۹۷۱ را داشتم و فکر می‌کردم توانایی تولید موتورسیکلتی با پیشرانه قدیمی و طراحی مدرن را دارم. تمامی دوستانم گفتند که چنین محصولی هرگز زیبا نخواهد بود زیرا پیشرانه نسبت به بدنه تفاوت‌های بسیار زیادی دارد

سیمونه که به دنبال اثبات توانایی‌های خود و اشتباه دوستان بود تصمیم گرفت یکی از وحشی‌ترین پروژه‌های خود را معرفی کند. او XS650 سفارشی خود را کاملاً دگرگون ساخته است چراکه تنها قطعات اصلی متعلق به یاماها همان پیشرانه، گیربکس، چرخ ها و ترمز عقب هستند و به غیر از این موارد تمامی قطعات یا ارتقا یافته‌اند و یا از نو طراحی و تولید شده‌اند. بله حتی شاسی نیز از نو ساخته شده است. پیشرانه ۲ سیلندر یاماها XS650 دیگر روی فریم فولادی اصلی قرار ندارد بلکه در این بخش از شاسی تمام آلومینیومی استفاده می‌شود.

شاسی موتورسیکلت طراحی ماژولاری دارد به گونه‌ای که نیمه جلویی و ساب فریم از نوع لوله‌ای هستند. از دیگر قطعات جدید می‌توان به شوک‌های اولینز و ترمز کاسه‌ای خاص اشاره کرد. سیمونه رینگ‌های اصلی یاماها ۱۹ اینچی در جلو و ۱۸ اینچی در عقب را حفظ کرده است اما سیستم تعلیق و ترمز بخش جلو بهبود یافته است. قطعاتی نیز از هوندا CBR600RR قرض گرفته شده‌اند و کالیپرهای ترمز نیز متعلق به برمبو هستند. سیمونه کنتی برای لاستیک‌ها محصول ساخت آوون اسپید مستر و دانلوپ K825 را انتخاب کرده است تا ترکیبی از حس کلاسیک و مدرن به وجود آید. از دماغه گرفته تا باک سوخت متفاوت و بخش دمی نسبتاً عجیب، هر قطعه کاملاً دگرگون شده و جزئیات زیادی را نشان می‌دهد. ما زوایای تیز و بخش‌های جوشکاری شده آشکار را دوست داریم. حتی برخی قطعات فیبر کربنی سفارشی نیز در موتورسیکلت یاماها بکار رفته‌اند. سیمونه کنتی برای تهیه برخی قطعات با دوست خود ایوان موتا همکاری کرده است. قطعات کربنی جدید شامل ورودی‌های هوای ترمز جلو، پوشش چرخ عقب، محافظ گرمای اگزوز و محافظ‌های فیلتر پیشرانه هستند.

سیمونه بافت عادی کربنی را نیز دوست داشته اما ایوان ایده بهتری دارد. تمامی قطعات با استفاده از کربن غیر هم جهت شکل گرفته‌اند و بافت متفاوت و منحصربه‌فردی دارند. در واقع کربن تضاد زیبایی با آلومینیوم ایجاد می‌کند. در نهایت باید به برخی قطعات خاص همچون کنترل‌های پا اشاره کرد که توسط خود سیمونه تولید شده‌اند. سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ نیز وضعیت مشابهی دارد. در تهیه سایلسنرها نیز از ترکیب فیبر کربن و آلومینیوم استفاده می‌شود. در مجموع می‌توان گفت موتورسیکلت‌های سفارشی زیادی نمی‌توانند به اندازه یاماها XS650 سیمونه کنتی خودنمایی کنند. خود او می‌گوید:

دوستانم گفتند که حق با من بود…

او این جمله را با خنده می‌گوید! نظر شما درباره این موتورسیکلت متفاوت چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. MC20

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1609 ديدگاه)

    سیمونه کُنتی ، همچون یک پیکر تراش ماهر ، با کاستن از حجم اضافی پیکره ، مجسمه ای به غایت زیبا و تراش خورده از موتور آفریده … هنر نزد ایتالیا است و بس … هنرمند ایرانی هست و بس …

    موافقم 41
    مخالفم 7
  2. مازیار

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2501 ديدگاه)

    شبیه ساعت‌هایی شده که همه اجزاء داخلیش از بیرون مشخصه

    موافقم 18
    مخالفم 2
  3. جومونگ

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (32 ديدگاه)

    به نظرم برای یک موتور طرح فضایی یا جدید زیادی طراحی شلوقی داره و همچنین بهتر بود از رینگ‌ اسپرت به جای سیمی استفاده می شد خی بهتر بود

    موافقم 2
    مخالفم 16
  4. Ahmad

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    به نظر من حق با دوستاش بوده🥴

    موافقم 5
    مخالفم 7
  5. محمد

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من زشته

    موافقم 9
    مخالفم 13
    1. محمد

      ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تا حدی حرف شما را قبول دارم اما چنین سازه‌هایی را باید از نزدیک دید با عکس نمیشه قضاوت کرد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  6. Mohammad

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر میاد کنترلش برای افراد قد کوتاه سخت و مشکل باشه….زیر ۱۷۰

    موافقم 2
    مخالفم 2
  7. علی

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (203 ديدگاه)

    فکر کنم تو سرعت بالا با قرار گیری اگزوز زیر خشتک تخم مرغ آب پز تحویل بده D=

    موافقم 10
    مخالفم 3
  8. خدا

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موتوری که نتونی دوست دخترتو پشتش سوار کنی بری شمال ۲ هزارم گرونه

    موافقم 6
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا