دوکاتی استریت فایتر V4 S سوپریم با 208 اسب بخار قدرت معرفی شد

شنبه 28 بهمن 1402 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
supreme
شرکت دوکاتی با همکاری برند سوپریم از نسخه خاص و ویژه موتورسیکلت استریت فایتر V4 S رونمایی کرد.
تبلیغات

از MV آگوستا و مرسدس AMG گرفته تا گوچی و موتو گوتزی، اخبار متنوعی از همکاری‌های برجسته در دنیای موتورسیکلت‌ها منتشر شده است؛ اما این بار می‌خواهیم یک پروژه ویژه را معرفی کنیم که حاصل همکاری دو برند محبوب یعنی دوکاتی ایتالیا و سوپریم آمریکاست. این دو شرکت از نسخه خاص موتورسیکلت استریت فایتر V4 S رونمایی کرده‌اند.

استریت فایتر V4 S موردبحث بخشی از کلکسیون بهار 2024 سوپریم به عنوان یک برند لاکچری و گران‌قیمت محسوب می‌شود. برجسته‌ترین ویژگی موتورسیکلت یاد شده را می‌توان پوشش بدنه آن دانست که از سر تا پا شامل گرافیک و نشان‌های سوپریم است. طراحی این پوشش ویژه را شرکت درودی پرفورمنس انجام داده است. باید دانست درودی برندی ایتالیایی است که قبلاً سابقه طراحی کلاه‌های ایمنی والنتینو روسی را در کارنامه خود دارد.

تکمیل کننده طراحی بدنه موتورسیکلت، رینگ‌های سفید رنگ هستند که با لوگوهای سوپریم در داخل همراه شده‌اند. کالیپرهای ترمز قرمز رنگ برمبو، برچسب‌های خاص اسپانسر و گرافیک ویژه پیرلی روی گلگیر جلو نیز طرح موردبحث را کامل خواهند کرد. برند سوپریم در کنار استریت فایتر V4 S از کلاه ایمنی جدیدی هم رونمایی کرده که دارای گرافیک سفید و قرمز مشابه است. بخش پشتی این کلاه ایمنی جذابیت بیشتری دارد چراکه کاریکاتوری از موتورسوار را به نمایش می‌گذارد.

زیر پوست این پوشش زیبا شاهد قوای محرکه کاملاً ایتالیایی هستیم. نیروبخش دوکاتی استریت فایتر V4 S پیشرانه 4 سیلندر 1103 سی‌سی برگرفته از مدل پانیگاله V4 است که 208 اسب بخار قدرت و 122 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکسی 6 سرعته به چرخ می‌رسد. از آنجایی که موتورسیکلت یاد شده قدرت بسیار زیادی دارد بنابراین طیف گسترده‌ای از سیستم‌های کمکی وجود دارند که شامل مواردی همچون کنترل کشش، حالت‌های گوناگون سواری، کنترل بلند شدن چرخ جلو به هوا، ترمز ضد قفل، لانچ کنترل، کنترل ترمز پیشرانه و... خواهند بود.

در ساختار موتورسیکلت دوکاتی از شاسی مونوکوک آلومینیومی استفاده شده و سیستم تعلیق نیز شامل دوشاخ 43 میلی‌متری اولینز NIX و مونوشوک TTX36 با تنظیم الکترونیکی است. رینگ‌های آلیاژی آلومینیومی، کالیپرهای ترمز برمبو، دامپر فرمان اولینز و لاستیک‌های پیرلی دیابلو روسو کورسا IV تکمیل کننده تجهیزات سخت‌افزاری خواهند بود. اگرچه این موتورسیکلت به‌صورت رسمی رونمایی شده اما هنوز در بازار حضور ندارد اما با توجه به سابقه سوپریم می‌توان گفت با محصولی گران‌قیمت روبرو خواهیم شد. در سال 2020 بود که نسخه سفارشی هوندا CRF250R سوپریم با سقف تولید کمتر از 100 دستگاه معرفی شد و یکی از آن‌ها با قیمت بیش از 20 هزار دلاری به فروش رفت. این در حالی است که قیمت پایه CRF به حدود 8300 دلار می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.