دو موتورسوار ایرلندی با موتورسیکلت سوزوکی هایابوسا در حالت دوترکه، توانستند رکورد جدیدی ثبت کنند و به ۳۶۰ کیلومتر برساعت برسند.
رکوردهای سرعت در خط مستقیم هیجانانگیز هستند، جایی که علاقهمندان تمام تلاش خود را میکنند تا عملکرد را بهبود ببخشند، قطعات پیشرانه را تنظیم کنند و تا حد امکان وزن را کاهش دهند؛ اما در اینجا یک سوزوکی هایابوسای توربوشارژ داریم که با افزودن وزن رکوردشکنی کرده است.
دو علاقهمند به سرعت بالا در بریتانیا تلاش میکنند؛ رکورد سریعترین موتورسیکلت دو سرنشینه را بشکنند. این دو موفق شدند در تستها به سرعتی باورنکردنی برسند. به نظر میرسد راه برای شکستن رکورد قبلی هموار باشد.
جک فراست از تیم هولشات ریسینگ و همکارش پل میلبرن، به سرعت ۳۶۰ کیلومتر برساعت با یک سوزوکی هایابوسای دو سرنشینه دست یافتند. رسیدن به این سرعتها حتی برای یک موتورسوار مسابقهای، چالشبرانگیز است، اما اینجا دو علاقهمند به سرعت، یک تست سرعت دو سرنشینه انجام دادهاند. آنچه این تست را حتی شگفتانگیزتر میکند این است که سرنشین عقب، پل، فردی تنومند و قد بلند است. جگ فراست به خبرنگاران گفت:
« اولین باری بود که با فردی به این جثه در پشت موتور حرکت میکردم. قبلاً با سرنشین بزرگ رانندگی نکرده بودم، اما همه چیز خوب به نظر میرسید، پس شروع کردیم تا ببینیم چه میشود. در تست بعدی کمی بیشتر گاز دادیم و به ۳۶۰ کیلومتر برساعت رسیدیم، سپس دو تست دیگر انجام دادیم و کمی بیشتر تلاش کردیم اما به مشکل برخوردیم. وقتی دندهها را عوض میکردم، کمی بیشتر گاز دادم و این باعث شد موتور ناپایدار شود. در دنده چهارم کمی تکان خورد، پس گاز را کم کردم و دوباره گاز دادم و همچنان با سرعت ۳۴۰ کیلومتر برساعت عبور کردیم و در تست چهارم هم همین اتفاق افتاد.»
این هایابوسا با یک صندلی سرنشین عقب و تغییرات دیگر، از جمله دستگیرههای ویژه در کنارههای باک سوخت برای ایجاد چسبندگی سرنشین عقب، اصلاح شده است. مجموعه وزن سرنشین دوم و صندلی عقب در مجموع ۱۱۰ کیلوگرم به هایابوسا اضافه میکند. میدانیم که وزن دشمن، رکوردزنی در سرعت بالاست. اما این هایابوسا هم استاندارد کارخانه نیست!
هایابوسا توربو با قدرت لامبوروگینی
قدرت ۸۰۰ اسب بخار برای موتورسیکلت سوزوکی هایابوسا باورنکردنی است. کسانی که تستهای سرعت جک فراست را دنبال کردهاند با این هایابوسای بالدار آشنا هستند. این مدل نسل دوم است که در سال ۲۰۲۳ با شکستن سد ۴۰۰ کیلومتر برساعت به سرعت ۴۳۵ کیلومتر برساعت رسید و رکورد گای مارتین را شکست.
تنها قطعات استاندارد در این هایابوسای توربوشارژ، بدنه میللنگ، ابعاد اصلی سیلندر و پیستون هستند. قطعات داخلی آن با پیستونهای مقاوم و میللنگ تقویتشده برای تحمل شرایط سخت دما و فشار بالا بهبود یافتهاند. این موتور تقویتشده ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۲ نیوتنمتر تولید میکند.
برای مقایسه، هایابوسای نسل دوم استاندارد با موتور معروف ۱۳۴۰ سیسی چهار سیلندر، ۱۹۶ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتنمتر تولید میکرد. به عبارت دیگر، هایابوسای توربوشارژ و بالدار تنها دو اسب بخار کمتر از لامبورگینی کونتاش LPI-800-4 دارد! قدرت از طریق یک جعبهدنده زنجیری سفارشی و کلاچ چندمرحلهای با چنگالها و شفتهای انتخاب دنده به چرخ عقب منتقل میشود.
قطعات تعویضی هایابوسا سفارشی:
- میللنگ
- شاتونها و پیستونهای مقاوم CP-Carrillo
- بستهای ویژه برای نگهداری مجموعه موتور
- سرسیلندرهای پورتشده با سوپاپهای ۱ میلیمتری بزرگتر از جنس اینکونل
- میلسوپاپ بیلت از Kent Cams
- فنرهای سوپاپ ارتقایافته و نگهدارندههای فنر تیتانیومی از APE Race Parts
- مجموعه انتقال قدرت Nova Racing و انتخابگر تنظیمشده برای جعبهدنده
- واحد کنترل الکترونیکی Syvecs / Life Racing
رکورد فعلی متعلق به هنری کول، چهره معروف تلویزیونی، و مهندس آلن میلیارد است. این دو در سال ۲۰۲۳ با موتورسیکلت سفارشی میلیارد که مجهز به موتور ۸.۰ لیتری دوج وایبر V10 بود، به سرعت ۲۹۵ کیلومتر برساعت رسیدند. در تستهای غیر رسمی، جک فراست و پل میلبرن با هایابوسای توربوشارژ به سرعت ۳۶۰ کیلومتر برساعت، رسیدهاند و به زودی در حضور داوران گینس، رکورد موتورسیکلت ۱۰ سیلندر امریکایی را خواهند شکست.
Yaghoob
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴چقدر دیوانه وار
هایابوسا از اون موتور هاست که تا ابد نامش در تاریخ موتور سیکلت جاودان میمونه.
باید از نزدیک ببینید تا بفهمید چقدر با ابهت هست.
HFball
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴تقویت یک موتورسیکلت 4 سیلندر 1300 سی سی که در حالت فابریک استاندارد زیر 200 اسب بخاره به 800 اسب بخار واقعا سرسام آوره💀💀
این ینی چهار برابر افزایش توان انجین اونم روی یک موتورسیکلت که چالش ها و محدودیت های زیادی پیش رو هست قابل تصور نیست!!💀💀
حس میکنم اگر قدرت موتور سیکلت مقداری کمتر بود رکورد از اینی که هست هم بالاتر میرفت با توجه به اینکه راننده بیشترین مشکل رو به هم خوردن تعادل توضیح داده بود
برام جالبه ابحتی که هایابوسا داره واقعا هیچ موتوری نداره فکرشو بکن تنها موتوری که انقدر پتانسیل و توانمندی تقویت داره که بشه با دو سرنشین به راحتی به 360 کیلومتر در ساعت رسید موتور دیگه ای ندیدم که چنین کارهایی باهاش بکنن حتی توی پیست های درگ میبینیم چنین هایابوسا هایی که تقویت میکنن تا حد امکان دست سازی میکنن برا عملکرد درگ
R
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴سریع ترین موتور خیابانی کاوازاکی h2 با ۳۵۶ تا سرعته
JDM سابق
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴میلهها و پیستونهای مقاوم CP-Carrillo
لطفاً اینجا رو تصحیح کنید
منظور از میله همون شاتون هست که به انگلیسی Rod نوشته میشه و هر دو معنی رو میده
صحیحش میشه:
شاتون ها و پیستون های مقاوم CP-Carrillo
هیچ شرکتی هم اندازه CP Carillo تو ساخت پیستون شاتون پرفورمنس قدرت نداره علی الخصوص بخش سوپر بایک ها
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴سپاس تصحیح شد
JDM سابق
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴درود آقای اشتری
اون قسمت میلنگ تیز شده تراش کاری و سنگ زنی میلنگ رو میگه
NAVID@@98
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴هیچ شرکتی هم اندازه CP Carillo تو ساخت پیستون شاتون پرفورمنس قدرت نداره علی الخصوص بخش سوپر بایک ها
دقیقا درست گفتی
CP Carillo یک شرکت آمریکاییه
خود شرکت های تخصصی آمریکایی صد تا ۱۰۱۱ برابر و سال نوری بهتر و حلوتر از شرکتهای عادی اند
شرکت های اروپایی هم متمرکز هستن مثل کاسورث و… ولی امریکایی ها نوع خودشون هستن و صدتا ۱۰۱۱ برابر سال نوری بهتر و جلوتر از هر کی هستن
مثلا اگه بخواد موتور بسازه به همین صورت میشه ولی خیلی بالاتر از این حرفا هستن
maranello550
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴هنری کول !
همون سوپرمن ؟
رکود قبلی دست همون بازیگر سوپرمن بوده ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴داخل عکس به نظرت همونه؟
yektachafi
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴دوسال پیش یه هایابوسا تو کلانتری دیدم که توقیف شده بود
اون موقع باهاش آشنایی نداشتم
ولی فقط هیبتش رو نگاه میکردم
لاکردار تقریبا هم اندازه یه پرایده طولش
فکر کن موتور رو توقیف کنی بعد برای نمایش بزاریش وسط کلانتری!
samurai
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴هایابوسا لات سامورایی :))
هیچ کشوری به گرد پای ژاپن نمیرسه تو موتورسیکلت
همین فشاری که این هایابوسا تحمل میکنه هیچ موتور دیگه ای از بقیه کشورا نمیتونه دوام بیاره بجز شرکتای ژاپنی دیگه
متریال و کیفیت ژاپن حداقل 50 سال از بقیه کشورای رتبه یک جلوتره کشورایی مثل ایران که چند قرن عقبن :))
NAVID@@98
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴هیچ شرکتی هم اندازه CP Carillo تو ساخت پیستون شاتون پرفورمنس قدرت نداره علی الخصوص بخش سوپر بایک ها
CP Carillo یک شرکت آمریکاییه
همین فشاری که این هایابوسا تحمل میکنه از این شرکت آمریکایی گرفته شده هیچ موتور دیگه ای از بقیه کشورا و از ژاپن نمیتونه دوام بیاره بجز شرکتای آمریکایی و اروپایی دیگه که
متریال و کیفیت آمریکا و اروپا حداقل 1011 سال از بقیه کشورای دیگه جلوتره هرچیز هم همین هستن
خود شرکت های تخصصی آمریکایی صد تا ۱۰۱۱ برابر و سال نوری بهتر و حلوتر از شرکتهای عادی اند
شرکت های اروپایی هم متمرکز هستن مثل کاسورث و… ولی امریکایی ها نوع خودشون هستن و صدتا ۱۰۱۱ برابر سال نوری بهتر و جلوتر از هر کی هستن
مثلا اگه بخوان موتور بسازن به همین صورت میشه ولی خیلی بالاتر از این حرفا هستن اصلش اینه که گفتم.
اسحاق
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴هیچ شرکتی هم اندازه CP Carillo تو ساخت پیستون شاتون پرفورمنس قدرت نداره علی الخصوص بخش سوپر بایک ها
CP Carillo یک شرکت آمریکاییه
همین فشاری که این هایابوسا تحمل میکنه از این شرکت آمریکایی گرفته شده هیچ موتور دیگه ای از بقیه کشورا و از ژاپن نمیتونه دوام بیاره بجز شرکتای آمریکایی و اروپایی دیگه که
متریال و کیفیت آمریکا و اروپا حداقل 1011 سال از بقیه کشورای دیگه جلوتره هرچیز هم همین هستن
خود شرکت های تخصصی آمریکایی صد تا ۱۰۱۱ برابر و سال نوری بهتر و حلوتر از شرکتهای عادی اند
شرکت های اروپایی هم متمرکز هستن مثل کاسورث و… ولی امریکایی ها نوع خودشون هستن و صدتا ۱۰۱۱ برابر سال نوری بهتر و جلوتر از هر کی هستن
مثلا اگه بخوان موتور بسازن به همین صورت میشه ولی خیلی بالاتر از این حرفا هستن اصلش اینه که گفتم
NAVID@@98
۸ اردیبهشت ۱۴۰۴حتی راکب های موتور هم اروپایی هستن اینم بایستی از قلم نیوفته
هیچ کشوری به گرد پای ۱ اروپا و آمریکا ۱ نمیرسه تو هرچیز
متریال و کیفیت و هرچیز آمریکا و اروپا حداقل 1011 سال از بقیه کشورای دیگه جلوتره هرچیز هم همین هستن
خود شرکت های تخصصی آمریکایی صد تا ۱۰۱۱ برابر و سال نوری و زمانی بهتر و جلوتر از شرکتهای کشورهای دیگه اند
شرکت های ۱ اروپایی هم متمرکز هستن مثل کاسورث و… ولی امریکایی ها ۱ نوع خودشون هستن و صدتا ۱۰۱۱ برابر سال نوری بهتر و جلوتر از هر کی هستن
این موتور هم که گفتم مثلا اگه بخوان موتور بسازن به همین صورت میشه ولی خیلی بالاتر از این حرفا هستن اصلش اینه که گفتم
سریعترین وسیله نقلیه موتوری جهان هم از امریکا و اروپاست ( خودروی اسپید دیمن آمریکایی با ۷۵۶ کیلومتر بر ساعت( اروپایی هم داریم ))
سریعترین خودروهای هایپرکار هم بازم از اروپاآمریکاست مثل بوگاتی کوئنیکزگ و هنسی و اس اس سی و… ) هرچی رکورددار ۱ اند اروپا و آمریکا
اسحاق
۹ اردیبهشت ۱۴۰۴بعد ندونستن تا کجا الان همینو نگاه کنید
میبینید که اصلا متریال و کیفیت خود ژاپنی اصلا جواب نداده
به همین دلیل
رفتن از متریال و کیفیت برتر ۱ شرکت آمریکایی یا اروپایی استفاده کردن که ۱۰۱۱ ۱۱۱۱ سال جلو تره هرچیز آمریکایی و اروپایی و چون ۱۰۱۱ ۱۱۱۱ جلو تر هستن متریال و کیفیت و هر چیز کلا ۱ برتری دارن
چون
هیچ کشوری به گرد پای ۱ اروپا و آمریکا ۱ نمیرسه تو هرچیز
متریال و کیفیت و هرچیز آمریکا و اروپا حداقل 1011 سال از بقیه کشورای دیگه جلوتره هرچیز هم همین هستن
چون هیچ هیچ موتور دیگه ای از بقیه کشورا نمیتونه دوام بیاره بجز ۱ شرکتای اروپایی و آمریکایی ۱ دیگه
فقط اینا میتونن
چون
هیچ کشوری به گرد پای ۱ اروپا و آمریکا ۱ نمیرسه تو هرچیز
دلیلش همونه مگر اینکه کسی ندونه و تو همون اسیا مونده باسه و هرچی هم بگه نسبت به اسیاست
که جزئیه و اشتباهه
ولی اینی که من گفتم کلی و نسبت به کل جهان ۱ برتری هست که کلیه و درسته حرف من درسته
ا
چون جواب اشتباه گویان متعصب رو که غیر کامنت اشتباه و تعصبی چیزی دیگه ندیدیم ازشون رو میگیم
پدال اصلاحش شد بزارش الان دیگه چیزی نداره همش متن بحث موضوعه