خاطره بازی سوزوکی در میلان

دوشنبه 16 آذر 1394 - 09:30
مطالعه 5 دقیقه
SV650_6
بی‌شک اگر بخواهیم بزرگ‌ترین کمپانی‌های موتورسیکلت‌سازی جهان را در کنار هم ردیف کنیم، سهم قابل توجهی از این کمپانی‌ها به ژاپن تعلق دارند. از هوندا...
تبلیغات

بی‌شک اگر بخواهیم بزرگ‌ترین کمپانی‌های موتورسیکلت‌سازی جهان را در کنار هم ردیف کنیم، سهم قابل توجهی از این کمپانی‌ها به ژاپن تعلق دارند. از هوندا و یاماها و یکه‌تازی‌شان در مسابقات جهانی موتوجی‌پی گرفته تا کاوازاکی و سوزوکی که با تولید موتورسیکلت‌هایی مجهز به انجین توربو شارژر و سوپر شارژر، دنیای موتورسیکلت را زیرورو کردند و افق‌های جدید و زیبایی پیش روی چشمان علاقه‌مندان به این صنعت ترسیم کردند.

اگر بخواهیم برترین کشورها را درزمینه صنعت موتورسیکلت‌سازی انتخاب کنیم، یک کشور سهم قاره کهن خواهد بود که ژاپن است، دو کشور هم به قاره سبز تعلق دارند که شامل ایتالیا و آلمان می‌گردد و کشور دیگر هم مهد موتورسیکلت‌های کروزر و هارلی دیویدسون معروف یعنی آمریکا است. اما علی‌رغم این سهم کوچک برای آسیا، چهار نماینده ژاپن به‌اندازه‌ای قدر و بزرگ هستند که این کشور را به‌عنوان مهم‌ترین قطب این صنعت بر سر زبان‌ها انداخته و توجه‌ها علاقه‌مندان و همین‌طور رسانه‌ها را به خود جلب می‌کنند پس طبیعی است که در بزرگ‌ترین نمایشگاه موتورسیکلت جهان که هرساله در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود، منتظر حضور تمامی بِرندهای ژاپنی باشیم.

در میان موتورسیکلت‌هایی که تاکنون از حضورشان در نمایشگاه میلان برای شما عزیزان گزارش نوشتیم، خبری از کمپانی سوزوکی نبود و به نظر می‌رسید (و شاید همچنان هم همین‌گونه به نظر می‌رسد!) که این برند ژاپنی بیشتر تمرکزش را بر روی پروژه موتورسیکلت توربوی خود گذاشته است اما در هر حال این شرکت ژاپنی نماینده را عازم ایتالیا کرد و ما هم امروز به سراغ موتورسیکلت نیکد SV650 رفته‌ایم تا به نماینده سوزوکی در میلان، سلامی عرض کنیم.

سوزوکی SV650:

تجربه ثابت کرده است که اگر یک کمپانی در زمینه تولید موتورسیکلت‌های میان رده (از لحاظ حجم انجین) موفق عمل کند و بازار این دسته را در دست بگیرد، یقیناً فروش خوبی خواهد داشت پس سرمایه‌گذاری بر روی این رنج از موتورسیکلت‌ها، هدف بیشتر کمپانی‌ها بوده و هست.

کمپانی سوزوکی نیز در راستای همین هدف از سال 1999 و با معرفی موتورسیکلت SV650S به یکی از مدعیان اصلی در فروش میان رده‌ها تبدیل شد. استقبال از این موتورسیکلت به‌اندازه‌ای خوب بود و فروش خوبی را برای سوزوکی رقم زد که مسئولین و طراحان این کمپانی را مجاب کرد تا به تولید این موتورسیکلت ادامه دهند. روند تولید این موتورسیکلت تا ده سال بعد ادامه داشت تا اینکه در سال 2009 کمپانی سوزوکی، مدل SFV650 Gladius را جایگزین آن کرد.

حالا و بعد از گذشت هفت سال از عمر موتورسیکلت SFV650 Gladius این شرکت ژاپنی مدلی را برای سال آینده میلادی جایگزین آن کرده است و در حقیقت باید بگوییم که نمایشگاه میلان خط پایانی بود برای مدل SFV و صد البته یک نقطه شروع رؤیایی برای SV650. این را هم در نظر داشته باشید که SV650 مأموریت سنگینی بر عهده دارد چرا که پا جای پای یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های سوزوکی گذاشته است.

مهندسین سوزوکی برای طراحی SV650 در حدود 140 تغییر نسبت به مدل‌های قبل در این موتورسیکلت به وجود آورده‌اند که مجموع 60 عدد از این تغییرات در انجین انجام شده است. SV650 از یک انجین دوسیلندر V شکل با زاویه 90 درجه که 645 سی‌سی حجم دارد بهره می‌برد. چیدمان سوپاپ‌ها نیز به‌صورت DOHC می‌باشد. حاصل کار این انجین فراهم کردن حداکثر قدرتی معادل با 71 اسب بخار برای این موتورسیکلت بوده است که با توجه به وزن نسبتاً سبک این موتورسیکلت، می‌تواند نوید یک موتورسیکلت قدرتمند را به علاقه‌مندان بدهد.

هنوز قیمت رسمی و دقیق این موتورسیکلت مشخص نشده است اما پیش‌بینی می‌شود که هواداران این برند ژاپنی بتوانند با پرداخت مبلغی در حدود 5199 پوند، این نیکد زیبا را به خانه ببرند.

مهم‌ترین ویژگی‌های SV650:

  • انجین دوسیلندر V شکل با زاویه 90 درجه.
  • حداکثر قدرتی معادل با 71 اسب بخار.
  • حداکثر نیروی گشتاوری معادل با 64 نیوتن متر.
  • وزن: 197 کیلوگرم.
  • 140 تغییر در انجین، بدنه و زین، نسبت به مدل‌های قبل.
  • ارتفاع زین: 785 میلی‌متر
  • برخورداری از سیستم Easy Start سوزوکی.
  • مصرف سوخت پایین.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.