موتورسیکلت‌های خودکار برتر در سال 2021

شنبه 20 آذر 1400 - 10:30
مطالعه 8 دقیقه
The Top Automatic Motorcycles in 2021
گفته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین موانع موتورسواری، یادگیری ظرافت فرایند تعویض دنده است. خوشبختانه برای موتورسواران جدید و کسانی که از مشکلات حرکتی رنج...
تبلیغات

گفته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین موانع موتورسواری، یادگیری ظرافت فرایند تعویض دنده است. خوشبختانه برای موتورسواران جدید و کسانی که از مشکلات حرکتی رنج می‌برند، بخش موتورسیکلت‌های خودکار یا بدون کلاچ در چند سال اخیر رشد فراوانی داشته است.

موضوع بحث امروز جعبه‌دنده دو کلاچه است. بیشتر مدل‌هایی که هوندا ارائه می‌دهد از جعبه‌دنده دو کلاچه استفاده می‌کنند. این سیستم هنوز از کلاچ استفاده می‌کند اما کامپیوتر موتور وظیفه تعویض دنده‌ها را به عهده دارد. نتیجه این کار، تعویض روان‌تر دنده‌ها، شتاب گیری باثبات‌تر و مصرف سوخت کمتر است.

موتورسیکلت‌های الکتریکی فاقد جعبه‌دنده هستند و نمی‌توان آن‌ها را خودکار نامید اما به خاطر عدم وجود اهرم کلاچ، چند عدد از این موتورسیکلت‌ها نیز در لیست زیر موجود هستند.

کپی لینک

اسپرت-تورینگ: هوندا NT1100 2022 قیمت: نامعلوم

با جدیدترین موتورسیکلت این لیست شروع می‌کنیم. مدل به‌تازگی معرفی‌شده هوندا NT1100 اگرچه در سال 2022 به بازار می‌آید، اما به‌طور کامل جدید نیست و همچون دیگر هونداهای این لیست بخش‌هایی را از مدل ماجراجویی Africa Twin به عاریت گرفته است، ازجمله بیشتر فریم استیل و تمام موتور 1084 سی‌سی موازی دو سیلندر خود.

برخلاف Africa Twin، NT اسپرت-تورر است، با رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی و تعلیق ساده‌تر. تجهیزات مناسب سفرهای جاده‌ای همچون محفظه بار، کروز کنترل، گرم‌کن دسته‌فرمان و بادگیر جلو قابل تنظیم، همچنین مخزن بنزین عظیم 20 لیتری برای جنگجویان جاده. همچون Africa Twin، NT1100 نیز دارای آپشن جعبه‌دنده خودکار دو کلاچه است. با سفارش این جعبه‌دنده می‌توان نحوه تعویض دنده در حالت خودکار و دستی را نیز تنظیم کرد.

کپی لینک

تورینگ لوکس: هوندا گلدوینگ تور DCT 2021 قیمت: 29300 دلار

در کنار مخزن سوخت بزرگ‌تر و صدای تازه، مدل 2021 گلدوینگ به‌روزرسانی‌های دیگری را نیز به خود دیده است. جعبه‌دنده 7 سرعته DCT که به‌عنوان آپشن در سال 2019 به این مدل راه یافت، اکنون بر روی هر سه مدل گلدوینگ 2021 قابل‌نصب است، از مدل پایه تا مدل تادندان‌مسلح گلدوینگ تور ایربگ DCT. تعویض دنده‌های این جعبه‌دنده دقیق و نامحسوس است و موتور شش سیلندر باکسر با حجم 1833 سی‌سی تمام 98 اسب بخار قدرت خود را در کمال آرامش به چرخ عقب که در داخل فریم آلومینیومی جا خوش کرده منتقل می‌کند، در همین حین تعلیق دوبل جناقی جلو وظیفه جذب ناهمواری‌های مسیر را بر عهده دارد.

تنظیمات پیش‌فرض جعبه‌دنده DCT شامل، اسپرت، اقتصادی، باران و تور برای راحتی هرچه بیشتر در سفرهای طولانی است.

کپی لینک

ماجراجویی: هوندا Africa Twin Adventure Sports ES DCT قیمت: 17999 دلار

می‌خواهید تمرکز خود را به‌جای کنترل کلاچ بر روی مسیر حرکت و کنترل دریچه گاز قرار دهید؟

هوندا Africa Twin با جعبه‌دنده DCT بهترین گزینه برای این کار است. هوندا با قرار دادن سیستم کنترل بدنه شش محوره بوش در این موتورسیکلت توانایی کنترل کشش و تک‌چرخ را به موتورسوار هدیه می‌دهد. جعبه‌دنده دو کلاچه این موتورسیکلت با تعویض دنده‌های نرم، با کمترین اختلال در انتقال قدرت به چرخ عقب باعث سواری راحت‌تر در مسیرهای خارج جاده می‌شود. جعبه‌دنده دو کلاچه هم در مدل پایه Africa Twin و هم در مدل مجهز Adventure Sports که به مخزن سوخت بزرگ‌تر و کمک‌فنرهای الکترونیکی مجهز است عرضه می‌گردد.

قیمت مدل Africa Twin DCT برابر با 15199 دلار است درحالی‌که مدل لاکچری Adventure Sports ES DCT کم بیش از 18000 دلار خرج روی دست خریدار می‌گذارد.

کپی لینک

کروزر: هوندا rebel 1100 dct قیمت: ۹۹۹۹ دلار

کروزر بدون کلاچ؟ بله و اولین تجربه سواری با ریبل ۱۱۰۰ جدید ما را از مقدار تکنولوژی و قدرتی که از Africa Twin به موتورهای خیابانی منتقل‌شده شگفت‌زده کرد

قدرت موتور، کنترل گشتاور، ترمز موتوری و زمان تعویض دنده همه قابل‌برنامه‌ریزی هستند. تنظیمات مختلف برای جعبه‌دنده دو کلاچه شامل باران، اسپرت و استاندارد می‌شوند، البته حالت دستی نیز به شما اجازه خواهد داد تا به‌صورت دستی دنده‌ها را تعویض کنید.

فرمان پذیری موتورسیکلت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است حتی در موتورسیکلت‌های با حجم موتور بیشتر اهمیت آن بیشتر نیز می‌شود و در این بخش ریبل سبک‌وزن، بسیار متعادل و چابک می‌نماید.

ریبل ۱۱۰۰ را می‌توان با گیربکس دو کلاچه سفارش داد آن‌هم باقیمتی کمتر ۱۰ هزار دلار

کپی لینک

بچگانه الکتریکی: Indian eFTR Mini 2021 قیمت: 499 دلار

با احتساب مدل جدید eFTR Mini، شرکت ایندیان اکنون دارای دو موتورسیکلت تمام الکتریکی در جمع محصولات خود است که هردو به‌طور مستقیم توسط موتور الکتریکی به حرکت درمی‌آیند و درنتیجه نیازی به تعویض دنده نیست.

نمی‌توان آن‌ها را خودکار نامید اما ازآنجایی‌که کلاچی وجود ندارد نیازی به یادگیری استفاده از آن نیز وجود نخواهد داشت درنتیجه نکته قوت آن برای جذب موتورسواران کوچک به شمار می‌رود.

مینی از همان المان‌های طراحی eFTR Jr استفاده می‌کند، درحالی‌که طراحی گرافیکی و رنگ‌های خود را از مدل موفق FTR750 به عاریت گرفته است، آن‌هم در پکیجی کوچک‌تر سبک‌تر و البته ارزان‌تر.

از بین دو مدل مینی و جونیور، مدل جونیور محکم‌تر ساخته‌شده و دارای ترمزهای واقعی و تعلیق در هر دوچرخ است اما اگر هدف خرید موتورسیکلتی ارزان و کم‌سرعت برای علاقه‌مند کردن کودکان به موتورسواری باشد مدل مینی گزینه بهتری خواهد بود.

کپی لینک

الکتریکی شهری: Zero FXE 2022 قیمت: 11795 دلار

حال که قرار است کلاچ را از معادله موتورسواری حذف کنیم چرا کلاً موتور درون‌سوز را حذف نکنیم؟

موتورسیکلت‌های الکتریکی کم‌کم جای خود را در بین انواع موتورسیکلت باز می‌کنند و روزبه‌روز قابل‌دسترس‌تر، ارزان‌تر و بروزتر می‌شوند. شرکت زیرو بیش از یک دهه است که وارد بازار موتورسیکلت شده است. سبد محصولات این شرکت شامل موتورسیکلت‌های مختلفی از انواع شهری تا دومنظوره می‌شود. آخرین‌مدل این شرکت FXE جدید است، مدلی سبک و آرام.

استایلی همچون سوپرموتوها دارد اما برد شهری آن نسبتاً کم است و به ارتفاع زین مناسب، تعلیق نرم، 46 اسب بخار قدرت و وزن زیر 150 کیلوگرم خود می‌بالد که تمام این‌ها باعث خلق لذت سواری برای موتورسوار خواهد شد.

تمام مدل‌های زیرو با جعبه‌دنده تک سرعته عرضه می‌گردند و نیازی به تعویض دنده ندارند.

کپی لینک

اسپرت الکتریکی: Energica Ego+ 2022 قیمت: 24610 دلار

اگر به دنبال موتورسیکلت الکتریکی با چاشنی ایتالیایی می‌گردید که دارای گشتاور خردکننده و قدرت در دسترس و البته بدون کلاچ باشد، انرژیکا Ego+ همانی است که می‌خواهید. کاملاً مشخص است که این موتورسیکلت گزینه اقتصادی نیست. موتورسیکلت مسابقه‌ای Ego+ دارای فریم لوله‌ای، تعلیق قابل تنظیم مارزوچی، ترمزهای ساخت برمبو و جدول مشخصاتی با اعداد خیره‌کننده است.

Ego+ دارای حداکثر قدرت 169 اسب بخار و 215 نیوتن متر گشتاور است که موتور آب‌خنک جدیدش وظیفه تأمین آن را بر عهده دارد.

کنترل کشش، کروز کنترل، ABS و داشبورد با صفحه‌نمایش رنگی همراه با چهار حالت راندن مختلف از امکانات استاندارد این موتورسیکلت است.

باتری 21.5 کیلوواتی بهترین برد حرکتی را در این کلاس به این موتورسیکلت می‌دهد. با این هیولا می‌توان تا 418 کیلومتر در داخل شهر رانندگی کرد. با شارژ سریع DC می‌توان در 40 دقیقه تا 80 درصد باتری را شارژ کرد.

کپی لینک

بدون بدنه (نیکید) الکتریکی: Live Wire One 2021 قیمت: 21999 دلار

این موتورسیکلت به دلیل اینکه به‌تازگی عرضه‌شده و نسبت به مدل سال قبل ارزان‌تر شده به این لیست راه پیدا کرد.

لایو وایر جدید از مدل قبلی خود 7800 دلار ارزان‌تر است و در مدل پایه به قیمت 21999 دلار عرضه می‌گردد. گرافیک لوگو لایو وایر نسبت به قبل کمی تغییر کرده اما طراحی ظاهری و مشخصات فنی آن با مدلی که تحت برند هارلی دیویدسون تولید می‌شد تفاوت چندانی ندارد.

وان دارای موتوری 105 اسب بخاری با 116 نیوتن متر گشتاور است. برد شهری این موتورسیکلت 235 کیلومتر است. دارای دوشاخ جلو قابل تنظیم Showa SFF-BP، ABS، کنترل کشش و شارژ سریع DC است که می‌تواند آن را در عرض یک ساعت به جاده بازگرداند.

به‌غیراز وزن بیشتر، رنگ جدید و چیزی که لایو وایر آن را انقلابی در نرم‌افزار و سخت‌افزار می‌نامد به نظر می‌رسد با همان لایو وایر قبلی طرفیم.

کپی لینک

اسکوتر الکتریکی: BMW CE 04 قیمت 11795 دلار

اسکوترها ازآنجایی‌که اکثراً از جعبه‌دنده‌های CVT استفاده می‌کنند، به‌طورکلی بهترین مدل از رانندگی بدون کلاچ روی دوچرخ را ارائه می‌کنند.

بی‌ام‌و CE 04 اوایل امسال به بازار آمد و ظاهری به‌شدت کریه (با عرض معذرت آینده‌نگر) دارد و برای راندن آن نیازی به تعویض دنده نیست.

با صندلی‌های صاف، رینگ‌های یک‌تکه و بدنه ربات مانند، گویا از دنیای سایبرپانک پا به دنیای ما گذاشته است. این اسکوتر دارای فریم لوله‌ای، باتری 60.6 آمپرساعتی 147.6 ولتی که در کف وسیله نصب‌شده و 42 اسب بخار قدرتی که موتور آب‌خنک آن ارائه می‌کند برای مسابقه پشت چراغ‌قرمز عالی است.

بی‌ام‌و ادعا می‌کند که CE 04 با شارژ کامل می‌تواند 130 کیلومتر را طی کند. امکاناتی همچون محفظه زیر صندلی، ABS، کنترل پایداری و چراغ‌های LED به‌طور استاندارد در این موتورسیکلت وجود دارند.

با ظاهر نامعمول، امکانات و قیمت زیاد، CE 04 بیشتر دنبال مشتریانی است که جلب‌توجه رهگذران آزارشان نمی‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.