گارانتی خودروهای مدیران خودرو؛ شرایط، مدت‌زمان و هر آنچه باید دانست

شنبه 5 خرداد 1403 - 14:30
مطالعه 9 دقیقه
MVM
در این مقاله شرایط و ضوابط گارانتی خودروهای تولیدی مدیران خودرو را خدمت شما عزیزان شرح می‌دهیم.
تبلیغات

تمامی خودروسازان پس از تولید محصولات خود شرایط و دستورالعمل‌هایی را برای گارانتی قطعات در نظر می‌گیرند. برخی از آن‌ها علاوه بر الزام انجام سرویس اولیه در نمایندگی‌های مجاز، انجام سرویس‌های ادواری در نمایندگی‌ها را نیز اجباری کرده‌اند و در غیر این صورت گارانتی خودروهای تولیدی لغو می‌شود. از طرف دیگر مدت‌زمان گارانتی خودروهای عرضه شده در کشور نیز با یکدیگر متفاوت است و برخی شرکت‌ها گارانتی‌های طولانی‌تری را ارائه می‌کنند. پیش از این گارانتی خودروهای ایران‌خودرو و سایپا را بررسی کرده‌ایم و حالا نوبت به تشریح گارانتی خودروهای مدیران خودرو می‌رسد.

کپی لینک

گارانتی خودروهای مدیران خودرو

شرکت مدیران خودرو به منظور ارائه گارانتی محصولات خود شرایطی را در نظر گرفته که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • بازه انجام سرویس اولیه حداکثر 5 ماه و با کارکرد حداقل 1000 و حداکثر 5000 کیلومتر است. در صورت کارکرد کمتر از 1000 و بیشتر از 5000 کیلومتر در بازه حداکثر 5 ماه از تاریخ شروع گارانتی خودرو و عدم انجام سرویس اولیه، گارانتی خودرو ابطال می‌گردد.
  • سرویس‌های ادواری می‌بایست هر 10000 کیلومتر در نمایندگی‌های مجاز مدیران خودرو انجام شده باشد.
  • مدت‌زمان تعهد خدمات شامل کلیه قطعات یدکی و ارائه خدمات تعمیراتی به مدت 10 سال بعد از فروش آخرین دستگاه خودرو از نوع مدل مربوطه توسط عرضه‌کننده خواهد بود.

بازه گارانتی خودروهای شرکت مدیران خودرو به شرح ذیل است:

برای هر خودرو ملاک طی شدن یکی از محدودیت‌های کیلومتر و یا زمان است. در صورت فرا رسیدن هر یک از بازه‌های کیلومتر و یا زمان از تاریخ شروع گارانتی خودرو، گارانتی خودرو به پایان می‌رسد.

مدل خودرو

315

X22

X22 Pro

X33 CVT

X33 5AT

X33 Turbo

بازه گارانتی (هرکدام زودتر فرا برسد)

36 ماه و یا 60 هزار کیلومتر

36 ماه و یا 60 هزار کیلومتر

48 ماه و یا 80 هزار کیلومتر

36 ماه و یا 60 هزار کیلومتر

36 ماه و یا 100 هزار کیلومتر

36 ماه و یا 100 هزار کیلومتر

 

مدل خودرو

X55

X55 Pro

Arrizo

Tiggo 5

Tiggo 7

Tiggo 7 Pro

Tiggo 8 Pro

بازه گارانتی (هرکدام زودتر فرا برسد)

48 ماه و یا 100 هزار کیلومتر

60 ماه و یا 150 هزار کیلومتر

60 ماه و یا 150 هزار کیلومتر

60 ماه و یا 150 هزار کیلومتر

60 ماه و یا 150 هزار کیلومتر

60 ماه و یا 150 هزار کیلومتر

86 ماه و یا 200 هزار کیلومتر

کپی لینک

ضوابط گارانتی خودروهای مدیران خودرو

  • تاریخ شروع گارانتی از زمانی است که خودرو به مشتری اول تحویل می‌شود.
  • گارانتی در صورتی معتبر خواهد بود که سرویس اولیه در زمان و کیلومتر تعیین شده توسط نمایندگی‌های مجاز شرکت مدیران خودرو انجام شده باشد.
  • سرویس‌های ادواری توصیه شده بایستی در بازه مشخص و توسط نمایندگی‌های مجاز انجام گرفته باشد.
  • هرگونه تعمیرات تحت عنوان گارانتی بایستی صرفاً به وسیله شبکه نمایندگی‌های مجاز شرکت مدیران خودرو انجام گیرد.
  • رنگ خودرو در صورت رعایت ضوابط موضوعه دوران گارانتی به مدت 3 سال تحت پوشش گارانتی است.
  • کلیه تنظیمات، بازدیدها، تست اسکنر، رگلاژها، سرویس‌های ادواری پس از سرویس اولیه، مواد مصرفی و مایعات جزء تعهدات گارانتی نیست.
  • لاستیک چرخ در صورت وجود نقص فنی تا دو سال یا 40000 کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) گارانتی است. استهلاک لاستیک چرخ که ناشی از استفاده از خودرو باشد یا عیب ناشی از عوامل خارجی مشمول شرایط گارانتی نیست.
  • تعمیرات گارانتی محدود به هزینه اجرت تعمیرات و قیمت قطعه یدکی است. (تعویض قطعات معیوب یا تعمیر آن‌ها)
  • تعویض یا تعمیر قطعات معیوب بنا به تشخیص کارشناسان شرکت مدیران خودرو خواهد بود.
  • کلیه قطعات معیوب تعویض شده تحت پوشش گارانتی، متعلق به شرکت مدیران خودرو است.
  • گارانتی سیستم ضبط و پخش خودروهای شرکت مدیران خودرو تا پایان بازه گارانتی خودرو است. این ضمانت‌نامه محدود به شرایط فوق بوده و بخصوص در برابر خسارات ناشی از تصادفات و خسارات وارده بر اشیا و یا اشخاص هیچ‌گونه مسئولیتی را برای شرکت مدیران خودرو ایجاد نمی‌نماید.
کپی لینک

موارد خارج از پوشش گارانتی

  • خسارت ناشی از عوامل خارج از کنترل شرکت مدیران خودرو
  • خرابی ناشی از تصادفات و استفاده نامناسب از خودرو.
  • استفاده از خودرو در مسابقات رالی، سرعت و ...
  • هرگونه تغییرات در خودرو و تقویت آن (تغییر در مشخصات محصول نظیر تغییرات موتور و ...) یا حذف قطعات و جایگزین نمودن قطعات دیگر.
  • خرابی ناشی از آتش‌سوزی (بلایای طبیعی، عمومی و ...) و اغتشاش و شورش‌های اجتماعی و سیاسی.
  • صدمات ناشی از تردد خودرو در مسیرهای قیرپاشی شده، نمک‌ریزی شده و عوامل بیرونی نظیر برخورد سنگ و شن با خودرو، اگر سبب آسیب شدید به بدنه و رنگ خودرو شود (با نظر کارشناس فنی مدیران خودرو)
  • تحمیل بار و فشار بیش از حد به خودرو و تحمیل بار بیش از ظرفیت مجاز حتی برای کوتاه‌مدت.
  • خسارات ناشی از تعمیرات نامناسبی که توسط تعمیرگاه‌های غیرمجاز انجام شده باشد.
  • آسیب‌ها و صدمات ناشی از نصب هرگونه قطعات غیر اصلی.
  • جبران خسارات بدنه، رنگ و تزئینات خودرو که ناشی از تصادفات و حوادث بوده و تعمیر شده باشند.
  • نصب هرگونه قطعات زنگ‌زده که موجب بروز خوردگی و یا زنگ‌زدگی در سایر قطعات شود.
  • وجود هرگونه گرده رنگ که ناشی از قرار گرفتن خودرو در یک محیط نامناسب باشد.
  • هرگونه خسارات وارده به بدنه و رنگ خودرو (تصادف و ...) و تزئینات پس از تحویل خودرو به مشتری.
  • خرابی قطعات ناشی از هرگونه تعمیرات غیراصولی بر روی خودرو نظیر جوشکاری و غیره.
  • هرگونه حادثه در خودرو به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی به نگام تعمیرات و یا وقوع آتش‌سوزی به دلیل سهل‌انگاری و یا استفاده از قطعات غیر اصلی در تعمیرات انجام شده و یا دست‌کاری در سیم‌کشی خودرو توسط تعمیرگاه‌های غیرمجاز.
  • عدم مراقبت لازم از خودرو شامل عدم انجام سرویس‌ها، عدم مراقبت از بدنه
  • تأثیر مواد پراکنده در محیط مانند سموم دفع آفات نباتی و غیره، فضله پرندگان، شیره درختان و همچنین عوامل جوی نظیر باران‌های اسیدی بر بدنه و رنگ خودرو.
  • فاسد شدن باتری به دلیل عدم استفاده از خودرو برای مدت طولانی.
  • پوسیدگی لاستیک خودرو، قطعات و سایر قطعات پلاستیکی به دلیل توقف طولانی خودرو و عدم استفاده از آن.
  • ایرادات ناشی از ریزش آب و یا سایر مایعات بر روی قطعات الکترونیکی نظیر رادیوپخش، ECU و...
  • ایرادات ناشی از رانندگی در عمق آب که باعث نفوذ آب به اجزاء داخلی خودرو مانند موتور می‌شود.
  • خسارات ناشی از قرار گرفتن خودرو در میدان‌های قوی الکترومغناطیسی و کنار پست‌ها و زیر دکل‌های فشارقوی انتقال نیرو
  • خسارت ناشی از عدم انجام تعمیرات مناسب و استفاده از سوخت و روغن نامناسب
  • بروز هرگونه ایراد ناشی از استفاده از روغن، مایعات، فیلترهای روغن، سوخت نامتناسب و یا غیراستاندارد.
  • زنگ‌زدگی و تخریب و عملکرد نامناسب قطعات موتور و همچنین رادیاتور به دلیل عدم استفاده از ضدیخ و یا استفاده از آب‌های املاح دار که رسوبات آن‌ها موجب بروز ایراد می‌شود.
  • استهلاک عادی
  • استهلاک عادی قطعات نظیر سایش عادی تیغه برف‌پاک‌کن یا لاستیک چرخ در اثر استفاده.
  • استهلاک طبیعی خودرو، فرسودگی.
  • هزینه ناشی از تعویض قطعات مصرفی.

همچنین بخوانید: مدارک لازم برای خرید اقساطی مدیران خودرو و کرمان موتور

توضیح در خصوص قطعات مصرفی

قطعات مصرفی قطعاتی هستند که به‌صورت عادی پس از گذشت مدتی محدود یا مقدار کارکرد خاصی مستهلک شده و بایستی تعویض شوند. استهلاک این قطعات رابطه مستقیمی با نحوه استفاده از خودرو توسط مالک (کاربر یا راننده خودرو) دارد. این قطعات در صورتی تحت پوشش گارانتی قرار می‌گیرند که تعویض آن‌ها به دنبال بروز ایرادات ناشی از قطعات مرتبط باشد. قطعات مصرفی مانند روغن‌ها، روان کارها مایعات شستشو و خنک‌کننده هستند.

کپی لینک

شرایط گارانتی قطعات با عمر محدود

نام قطعه

شرایط گارانتی

لنت ترمز

10 هزار کیلومتر

صفحه کلاچ

12 ماه یا 20 هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد

شمع

10 هزار کیلومتر

تسمه‌ها (غیر از تسمه تایم)

48 ماه یا 100 هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد

باتری

12 ماه یا 20 هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد

لاستیک

24 ماه یا 40 هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد

شیشه

24 ماه یا 40 هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد

تیغه برف‌پاک‌کن

10 هزار کیلومتر

لامپ

10 هزار کیلومتر

کنیستر

18 ماه یا 30 هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد

کاتالیست کانورتور

18 ماه یا 30 هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد

سنسور اکسیژن

18 ماه یا 30 هزار کیلومتر هرکدام زودتر فرا برسد

نکتـه: در خصوص خودروهای با بازه گارانتی کمتر از ۴۸ ماه یا ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر (هرکدام زودتر فرا برسد) بازه گارانتی تسمه‌ها معادل بازه گارانتی آن خودرو خواهد بود.

نکتـه: بازه گارانتی رکاب برقی 24 ماه یا 40000 کیلومتر (هرکدام زودتر فرارسد) است.

نکتـه: بازه گارانتی باتری اصلی (power main) خودروی برقی Arrizo5EV معادل 96 ماه یا 120000 کیلومتر، هرکدام زودتر فرارسد، است.

موارد استثنا

  • هرگونه خسارت کلی در حال حمل به وسیله خودرو، درصورتی‌که خودرو به دلیل بروز ایراد قادر به حرکت نباشد.
  • هرگونه خسارت کلی در حال حمل به وسیله خودرو در صورت بروز حادثه یا تصادف.
  • هرگونه خسارت مربوط به پرداخت هزینه‌های آژانس و پارکینگ به مالکین، در شهرها، در صورت خرابی خودرو و تصمیم مشتری به توقف آن و یا استفاده از وسایل دیگر حمل‌ونقل به واسطه خرابی خودرو.
  • هرگونه خسارت ناشی از استفاده خودرو معیوب و با اطلاع قبلی.
کپی لینک

ابطال گارانتی خودروهای مدیران خودرو

در شرایط زیر گارانتی خودرو ابطال و نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش از ارائه خدمات گارانتی به خودرو معذور خواهند بود.

  • درصورتی‌که پلاک شناسایی هویت اتومبیل محو شده یا مفقود شده باشد، گارانتی خودرو لغو می‌شود.
  • دست‌کاری در کیلومتر شمار و تغییر مقدار کارکرد خودرو یا از کار انداختن کیلومتر شمار بنا به تشخیص کارشناس فنی شرکت در هنگام پذیرش خودرو در نمایندگی‌های مجاز، در صورت دست‌کاری کیلومتر شمار توسط مشتری، گارانتی خودرو ابطال و مشخصات آن به کلیه نمایندگی‌های مجاز اعلام خواهد شد.
  • از کار افتادن کیلومتر شمار چنانچه کیلومتر شمار خودرو بدون خواست یا دخالت مشتری از کار افتاده باشد، مشتری بایستی سریعاً و در اولین فرصت ممکن برای رفع عیب آن به نمایندگی‌های مجاز مراجعه نماید. در غیر این صورت، گارانتی خودرو به‌صورت کامل ابطال خواهد شد.
  • خودروهایی که در سانحه شدید یا آتش‌سوزی به‌صورت کلی خسارت ببینند و ایراد به دلیل نقص فنی خودرو نباشد، حتی در صورت بازسازی کلی از پوشش گارانتی خارج می‌شوند.
  • در صورت تغییر در کاربری تعریف شده توسط سازنده خودرو و تبدیل آن به خودروی مسابقه، کار و غیره، گارانتی خودرو ابطال می‌شود.
  • عدم انجام سرویس اولیه در بازه حداکثر 5 ماه از تاریخ شروع گارانتی خودرو و با حداقل 1000 و حداکثر 5000 کیلومتر کارکرد (هرکدام زودتر فرابرسد) درصورتی‌که کارکرد کمتر از 1000 کیلومتر تا 5 ماه، گارانتی خودرو ابطال خواهد شد
  • در صورت تبدیل خودرو به دوگانه‌سوز.
کپی لینک

ابطال گارانتی قطعات

  • چنانچه در دوران گارانتی نسبت به تعویض قطعات و جایگزینی آن با قطعات غیراستاندارد و یا متفرقه مانند استفاده از رینگ و یا لاستیک چرخ با ابعاد غیراستاندارد استفاده شود، درصورتی‌که همان قطعه و یا سایر قطعات مرتبط با آن معیوب شوند، قطعه مذکور و سایر قطعات متعلقه و مرتبط در آن مجموعه از پوشش گارانتی خارج خواهند شد.
  • کلیه قسمت‌های تغییر یافته بر روی خودرو توسط هنرکده‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، تعمیرگاه‌ها و سایر مراکز خدماتی متفرقه از گارانتی خارج خواهند شد.
  • شرکت مدیران خودرو تعهدی در قبال بروز اشکال در قسمت‌های تغییریافته نخواهد داشت؛ بنابراین هرگونه آهن‌کشی، تقویت شاسی خودرو، موتور، تقویت فنرها و یا اصلاح آن‌ها، استفاده از رینگ و لاستیک اسپرت مجاز نیست. در صورت نصب وسایل اضافی نظیر پروژکتور، لامپ زنون و به‌ویژه دزدگیر غیراستاندارد و یا استاندارد توسط عوامل متفرقه و یا مؤسسات خدماتی غیر از مجموعه مدیران خودرو که منجر به بروز عیب در سیستم‌های الکترونیکی و مکانیکی و یا به واسطه آن در سایر قطعات خودرو شود، تحت پوشش گارانتی نخواهد بود.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.