افزایش قیمت مدیران خودرو: X33 و تیگو 7 پرو گران شدند

سه‌شنبه 28 مرداد 1404 - 12:11
مطالعه 3 دقیقه
mvm x33 cross
مدیران خودرو برای مدل دنده اتوماتیک X33 کراس افزایش قیمت سنگین ارایه کرده است. از سویی دیگر، تیگو 7 پرو پرمیوم، هم بالاتر از 2 میلیارد تومان خواهد بود
تبلیغات

شرکت مدیران خودرو در اولین روزهای شهریور ۱۴۰۴، با اعلام بخشنامه‌ای جدید، بازار خودروهای مونتاژی را با یک شوک قیمتی مواجه کرد. این شرکت قیمت دو کراس‌اوور پرفروش خود، یعنی ام وی ام X33 کراس اتوماتیک و فونیکس تیگو ۷ پرو پریمیوم را به شکل قابل توجهی افزایش داد و موج جدیدی از گرانی را در این بخش از بازار کلید زد.

بر اساس این مصوبه، ام وی ام X33 کراس اتوماتیک با افزایشی ۱۷۳ میلیون تومانی، از این پس با قیمت نهایی ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که برادر بزرگ‌تر آن، فونیکس تیگو ۷ پرو پریمیوم، افزایش قیمتی سنگین‌تر و معادل ۱۸۰ میلیون تومان را تجربه کرده و قیمت جدید آن به ۲ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان رسیده است.

کپی لینک

جزئیات افزایش قیمت‌ها

در جدول زیر می‌توانید تغییرات قیمت این دو محصول را به صورت دقیق مشاهده کنید:

نام خودرو

قیمت قدیم (تومان)

قیمت جدید (تومان)

میزان افزایش (تومان)

ام وی ام X33 کراس

۱,۲۲۷,۰۰۰,۰۰۰

۱٬۳۹۹٬۹۰۰٬۰۰۰

۱۷۲٬۹۰۰٬۰۰۰

تیگو۷ پرو پرمیوم

۱,۹۰۶,۰۰۰,۰۰۰

۲,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰

۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰

این اقدام مدیران خودرو در شرایطی صورت گرفت که بسیاری دیگر از خودروسازان داخلی و مونتاژکاران نیز در تلاش برای دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات خود هستند. کارشناسان بازار پیش‌بینی می‌کنند که این حرکت می‌تواند مانند یک دومینو عمل کرده و راه را برای افزایش قیمت سایر خودروهای مونتاژی در بازار هموار کند و فشار مضاعفی را بر دوش مصرف‌کنندگان نهایی وارد آورد.

ام وی ام X33 کراس مجهز به پیشرانه توربو سه سیلندر (مشابه X22 پرو) با حجم ۹۹۷ سی‌سی ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق جعبه‌دنده ۹ سرعته CVT نسل جدید به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر برساعت را در ۱۳ ثانیه ثبت کند. موتور ام وی ام X۳۳ کراس مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۵، وزن خودرو ۱۲۳۹ کیلوگرم، حجم باک ۵۰ لیتر و حجم صندوق آن ۴۲۰ لیتر است.

تیگو 7 پرو از لحاظ موتور اساساً تفاوتی با تیگو ۷ قبلی ندارد ولی در بخش انتقال نیرو تغییر مهمی صورت گرفته است. هرچند نیروی پیشرانه در تیگو ۷ پرو همچنان به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود ولی در این مدل بجای گیربکس شش سرعته دوکلاچه از یک گیربکس CVT استفاده شده است که از ۹ دنده مجازی بهره می‌برد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو مک‌فرسون و در عقب چند اتصالی است و رینگ‌های آن ۱۸ اینچی هستند. تیگو ۷ پرو با وزن ۱۵۴۰ کیلوگرمی، صندوق باری با ظرفیت ۴۷۵ لیتر را ارائه می‌کند که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۵۰۰ لیتر می‌رسد.

نظر شما درباره این افزایش قیمت‌ها چیست؟ آیا این روند بر تصمیم شما برای خرید خودرو تأثیر می‌گذارد؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.