اخبار خودرو چریام وی ام MVMچشم اندازخودروهای چینی

فونیکس تیگو ۷ پرو؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالی

چری تیگو ۷ تا امروز، یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای چینی بازار ایران، بوده است. این کراس‌اوور چینی به‌زودی با مدل جدید در کشورمان و با برند فونیکس عرضه خواهد شد. تیگو ۷ نسل دوم با نام تیگو ۷ پرو، بدنه و کابین کاملا متفاوت، همراه پیشرانه و جعبه‌دنده مشابه نمونه اصلی ارائه خواهد کرد.

بدون شک، سایک موتورز، جیلی، بی‌وای‌دی و چری، در گروه برترین خودروسازان چینی از نظر کیفیت فنی و صادرات محصولات هستند. چری در سال‌های اخیر موفق شده صادرات تولیدات خود را به میزانی چشم‌گیر، افزایش دهد. این شرکت، در شهر ووهو استان آنهوی (Wuhu, Anhui Province) کشور چین فعالیت می‌کند. چری در سال ۱۹۹۹ بنیان نهاده شد و از سال ۲۰۰۳ با تولید انواع خودروهای سواری آغاز به کار کرد. چری هم‌اکنون رتبه دهم ساخت و مونتاژ خودرو در چین را با تیراژ ۶۰۰ هزار دستگاه در سال به خود اختصاص داده است.

چری علاوه بر تولیدات خود، برای شرکت‌های مطرح دنیا مثل جگوار و لندرور، خودرو مونتاژ می‌کند. در مجموع نزدیک به یک‌چهارم کل تولیدات این شرکت، به خارج از چین صادر می‌شود. محصولات چری علاوه بر کشور میزبان و ایران، در روسیه، ترکیه، مراکش، مصر، برزیل، شیلی و آفریقای جنوبی عرضه می‌شوند. از سویی دیگر، هرچند برندهای چینی متعددی در بازار استرالیا فعالیت می‌کنند، خبری از کراس‌اورهای چری در این کشور نیست.

فراموش نکنیم که خودروهای برند MVM هم زیرمجموعه شرکت چری هستند و در کشور چین یا دیگر نمایندگی‌های این برند، با همان نام چری فروخته می‌شوند. شاسی‌بلندهای این شرکت با نام تیگو، از نظر کیفیت فنی و جذابیت طراحی، در گروه خودروهای برتر چری هستند و مثل بسیاری از تولیدات شرکت جیلی و برند امگرند، برای رسیدن به استانداردهای جهانی، تلاش می‌کنند.

تیگو ۷ در سال ۱۳۹۶ وارد ایران شد و با قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان، در کلاس قیمتی سوزوکی گرند ویتارا قرار داشت. این کراس‌اوور با چهره‌ی مدرن، کیفیت مطلوب کابین و پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ که قدرت قابل قبول و مصرف سوخت بهینه فراهم می‌کرد، به سرعت ذهنیت مردم ایران راجع به خودروهای چینی را تغییر داد. طی سال‌های گذشته، خریداران تیگو ۷ با مشکل جدی از نظر فنی رو‌به‌رو نشده‌ و عموما از خرید خود رضایت داشته‌اند. شرکت مدیران خودرو احتمالا طی هفته‌های آتی، نسل جدید تیگو ۷ (Tiggo 7 Pro) را در ایران پیش‌فروش خواهد کرد؛ درحالی‌که ثبت نام مدل فعلی تیگو ۷ هم در پیش‌فروش‌های اخیر، با قیمت یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان انجام شده است.

طراحی بدنه و ظاهر بیرونی فونیکس تیگو ۷ پرو

در نمای رو‌به‌رو، به زحمت می‌توان شباهتی بین نسل اول و دوم تیگو ۷ پیدا کرد. ترکیب چراغ‌های اصلی و جلوپنجره، تداعی‌کننده هیوندای سانتافه ۲۰۲۰ و محصولات لوکس DS فرانسه هستند؛ اما در مجموع، طراحی مستقل و نزدیک به کلاس جهانی ارائه می‌کنند. روشنایی اصلی، با هالوژن‌های داخلی و گوشه‌های تیز، حالتی سراسر تهاجمی دارند. سبک مشبک نقطه‌ای در جلوپنجره شش‌ضلعی، ضمن حالت مدرن برای تیگو ۷، هماهنگ با دیگر اجزا به‌نظر می‌رسد. حجم‌دهی متناسب در سپر جلو و مه‌شکن‌های LED در طرفین هم، کراس‌اور جدید چری را فراتر از خودروهای اقتصادی تولید چین، نشان می‌دهد.

چری تیگو 7 پرو

در نمای جانبی تیگو ۷ جدید، حالت مکعبی و لوکس، تقویت شده است. ستون‌های بدنه با رنگ تیره مخفی شده‌اند و بخش انتهای اتاق و نزدیک به شیشه پشت هم، کاملا سیاه‌رنگ است تا شباهت‌هایی به شاسی‌بلندهای مدرن لندرور داشته باشد. ظاهرا رینگ‌های ۱۸ اینچ اسپرت ۵‌پر با پایه‌های باریک، تنها ادوات الهام‌گرفته از نسل اول تیگو ۷ برای مدل جدید هستند. حجم‌دهی بدنه در محدوده‌ی گلگیرها و درهای ورودی کابین، با زیاده‌روی در خطوط برجسته اجرا شده است تا تیگو ۷، مدرن و پهن‌پیکر جلوه کند.

چری تیگو 7 پرو

نمای پشت تیگو ۷ مدل ۲۰۲۰، چراغ‌های پیوسته با LED، اگزوزهای دوگانه، آنتن کوسه‌ای و سپر اسپرت با ادوات نقره‌ای دارد. در مجموع، طراحی جدیدترین محصول چری با کمترین نکات منفی همراه است و ایرادات جزئی، مثل کشیدگی بیش از حد درپوش صندوق یا حجم نسبتا زیاد پلاستیک سیاه‌رنگ در رکاب و سپر عقب را پوشش می‌دهد. ابعاد این کراس‌اور شامل طول ۴,۴۷۰ میلی‌متر، عرض ۱,۸۳۷ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۶۷۰ میلی‌متر با فاصله محورهای ۲,۶۷۰ میلی‌متر است که تفاوت چندانی با مدل فعلی ندارد.

طراحی داخلی تیگو ۷ پرو

در فضای داخلی، تیگو ۷ جدید گرفتار سبک طراحی مرسوم در خودروهای مدرن چینی است و الهام‌گرفته از محصولات بی‌ام‌و ارائه می‌شود. داشبورد باریک، همراه ادوات چرم و فلز براق کروم، نمایشگر تبلت‌شکل ایستاده در وسط، کلیدهای کوچک فلزی و چیدمان مینیمال (کمینه‌گرا)، مهم‌ترین مشخصه‌های این سبک هستند که البته در نسل دوم تیگو ۷ به وضوح دیده می‌شوند.

چری تیگو 7 پرو

مشابه نسل اول، مدل جدید هم صندلی‌های چرم با طراحی اسپرت و متناسب با ارگونومی بدن فراهم می‌کند. ترکیب رنگ‌ صندلی‌ها و داشبورد و تودری‌ها، می‌تواند قرمز و سیاه یا سفید و سیاه یا تمام مشکی باشد. تیگو ۷ از معدود خودروهای چینی است که شارژر بی‌سیم، پنل تمام رنگی پشت فرمان و صفحه لمسی مخصوص مدیریت تهویه مطبوع و امکانات رفاهی در کنسول میانی دارد.

پیشرانه و شرایط فنی فونیکس تیگو ۷ پرو

هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی تیگو ۷ جدید توسط مدیران خودرو ارائه نشده است؛ اما تا حد زیادی می‌توان اطمینان داشت موتور و جعبه‌دنده مشابه نسخه فعلی باشد. با این شرایط، موتور ۱/۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر، همراه جعبه‌دنده ۶ سرعته دبل کلاچ، روی تیگو ۷ باقی خواهد ماند تا سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۱۱ ثانیه و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتربرساعت فراهم شود. میانگین مصرف سوخت این مدل، حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. همچنین، خودروسازی چری، به‌تازگی جعبه‌دنده CVT جدیدی به تولیدات خود اضافه کرده‌ که ممکن است روی تیگو ۷ پرو نصب شود.

امکانات ایمنی و رفاهی فونیکس تیگو ۷ پرو

در تصاویر موجود از نسل جدید تیگو ۷، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ دیده می‌شود. همچنین، دو نوع پنل عقربه‌ای با کامپیوتر سفر (مشابه نسل اول تیگو ۷) یا صفحه تمام رنگی دیجیتال در مدل‌های مختلف نسل دوم وجود خواهد داشت. امکانات جانبی، مثل شارژر بیسیم برای گوشی همراه، گرم‌کن داخل صندلی، صندوق برقی با قابلیت بازشدن بدون دست، تنظیمات برقی برای صندلی سرنشیان جلو و سقف پانورامیک نیز مخصوص نسخه‌های سفارشی خواهند بود.

چری تیگو 7 پرو

مهم‌ترین امکانات ایمنی فونیکس تیگو ۷ جدید عبارت‌اند از:

  • دوربین ۳۶۰ درجه (دید پرنده)
  • چهار کیسه هوا
  • قفل مرکزی
  • ایموبیلایزر
  • قفل از راه دور
  • استارت / استاپ دکمه‌ای
  • سیستم ورود بدون کلید
  • رادار پارکینگ
  • ترمز ضد قفل (ABS)
  • توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • کنترل کشش
  • مدیریت الکترونیکی تعادل (ESP)
  • ترمز دستی برقی
  • حفظ خودرو در شیب (Hill Start Assist)

قیمت احتمالی فونیکس تیگو ۷ پرو و مقایسه با رقبا

در بازار روسیه، قیمت تیگو ۷ نسل دوم از ۱۳ هزار دلار شروع می‌شود و با جعبه‌دنده خودکار و امکانات اضافی به ۲۲ هزار دلار می‌رسد. با این اوصاف، ضمن توجه به نرخ ۲۸ هزار تومانی دلار آزاد و هزینه خرید نسل فعلی تیگو ۷، می‌توان اطمینان داشت مدل جدید با قیمتی حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان پیش‌فروش شود. هم‌اکنون، تیگو ۷ معمولی با قیمت یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان پیش‌فروش می‌شود.

چری تیگو 7 پرو

مشابه سال‌های قبل، تنها رقیب تیگو ۷ در بازار داخلی، نمونه‌های کم‌کار و نزدیک به صفر کیلومتر سوزوکی گرند ویتارا مونتاژ ایران‌خودرو است که البته بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارند. مدل‌های دست دوم کیا اسپورتیج یا هیوندای توسان با کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر و عمر نزدیک به ۵ سال هم، تقریبا هم‌قیمت چری تیگو ۷ صفر کیلومتر هستند. با این شرایط، به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای و ژاپنی، احتمالا تیگو ۷ پرو با مشکل جدی در فروش عمومی مواجه نخواهد بود.

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. Moon

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (50 ديدگاه)

    خدا باعث و بانی اون تصادف عجیب و غریب و واردات این اشغالا رو لعنت کنه

    موافقم ۶۵
    مخالفم ۶
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (6402 ديدگاه)

      داداش
      با لعنت‌ها گفتن و حرف‌ها زدن‌ها ، هیچ چیز درست نمیشود و تازه بدتر هم میشود ، مطمئن باشید !
      اما اگر برای خرید هر کالایی بیایند ریشه‌یابی کنند و دقیق‌تر به پول خودشون نگاه کنند ، شاید بشه به عقل داشته‌ی آن‌ها امیدی داشت و حتی امیدی به بهبودی زندگی و کیفیت آن !

      یادم می‌آید ۳ سال پیش میگفتیم یه روزی چینی‌ها میشوند لوکس و آرزو و شد ، خیلی فراتر از تفکرات ما هم شد ، خیلی بد شد ، عجب !

      موافقم ۵۱
      مخالفم ۶
      1. Moon

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (50 ديدگاه)

        چه کاری از دستمون بر میاد ؟ واردات خودروی خارجی رو بستن واردات لوازم خانگی خارجی هم رو بستن به چه دلیل ؟ برای حمایت از تولید کننده ی *** داخلی ! تو خودروسازی برای ایران خودرو و سایپا و …
        تو لوازم داخلی برای اسنوا و جی پلاس و سام و ایکس ویژن و …
        جالبه توی هر دو مورد توانایی مهندسی کردن یک پیچ رو هم نداریم قطعات درجه ۳ از چین میاد اینجا اسمبل میشه لوگوی هر کدوم از این ب*** رو روش می چسبونند به عنوان کالای ۱۰۰ ٪ ملی با قیمت یک کالای درجه ۱ غالب می کنند به ملت تو لوازم داخلی می تونیم از بانه یا جاهای دیگه کاری بکنیم ولی برای خودروسازی که از ۲۰۱۷ تا الان واردات بستست کاری نمیشه کرد لعن و نفرین می کنن شاید دامنشون رو گرفت

        موافقم ۴۱
        مخالفم ۸
    2. رضا

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (289 ديدگاه)

      از خودروهای داخلی که بهتره !

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۷
      1. MR.JD

        ۲۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (207 ديدگاه)

        این دیگه چه منطقیه برادر من ؟
        همین که بهتر از پراید هست دلیل نمیشه که حتما خوب باشه همه چیز در دنیا نسبی هست . و باید شما نگاه کنی ببینی که در مقابل پولی که میدی چی تحویل میگیری
        این ماشین مضخرف هست چرا چون راحت بالای ۱ میلیارد قیمتش هست و جالبه در مقابل اون هیچ چیز خاصی به شما نمیده
        نه برند درست حسابی داره
        نه پرستیژ یک ماشین میلیاردی رو داره
        نه از لحاظ فنی چیزی هست
        نه موتور و گیربکس خوبی داره
        نه کیفیت ساخت خوبی داره
        و شاید از همه مهم تر (برای مصرف کننده) نه دوام و نه استهلاک کمی داره کافیه چند سال استفاده کنی تا ماشین از کارایی بیفتد فقط خرج و مخارج روی دست صاحبش بزاره آنهم با این وضعیت گرانی و کمبود قطعات ماشینای چینی
        فکر کنم این قدر توضیحات کافی باشد

        – یدونه ر داره که اونم نداره

        موافقم ۲۰
        مخالفم ۴
        1. بهرامی

          ۲۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (36 ديدگاه)

          مگه سوناتای ترکیده ی چند سال پیش پرستیژ ماشین میلیاردی داره؟
          مگه سوناتا و سانتافه ی یاتاقان فنی خاصی دارن؟ مگه کیفیت دارن؟
          مگه سانتافه موتور خوبی داره؟
          کیفیت ساخت هیوندا خیلی بالاست؟
          شک نکن این تیگو ۷ پرو از سانتافه های هم قیمت خودش خیلی بالاتره چون اون سانتافه آفتابه خرج لحیمه ولی این صفره و با دانش نسبتا روزی ساخته شده .
          برند هیوندا به نظرت خوبه؟ همین ۲۰ سال پیش به عنوان تاکسی کسی قبولش نمی کرد!
          والا الان چینی های ۵ تا ۱۰ سال هزینه ای روی دست صاحبشون نذاشته ولی برعکس سانتافه پدر صاحب طرف رو درآورده.
          هیوندا جنسیس ۱۰ سال پیش اصلا ترمز نداشت. آیا واسه یه خودروی به قول تو برند خوبه که ترمزش ضعیف باشه و باعث کلی تصادف شد؟!
          مطمئن هستم تا الان سوار خودروهای چینی نشدی. دلیل مزخرف بودن این ماشین از دید تو اینه که بالای ۱ میلیارده.
          همین یک خطت معلومه نه چیزی از ماشین سرت میشه نه پول این ماشین رو داری و احتمالا سوار همون پرایدیجات و پژوجات هستی و حسرت سوار شدن یه خودروی شیک و با کیفیت مناسب رو داری ولی چون پولت نمیرسه فقط قصد تخریب داری. از این مدل آدم ها صدها مورد دیدم.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. مردیم از خوشی

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (413 ديدگاه)

    ما به ماشین چینی هم راضی هستیم فقط قیمت واقعی ۱۳ هزار دلار ضرب در دلار روز میشه : ۳۸۰ میلیون

    موافقم ۵۸
    مخالفم ۴
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (6402 ديدگاه)

      همینه !
      دقیقاً هدف همینه !
      اینه که شما راضی شوید به حداقل‌ها و با لذت برایش پول دهید !
      دقیقاً همین میشه که میدانیم چه لگن‌هایی میخریم اما برایش صف میبندیم !
      دنیا را بیابانش کنیم تا قطره آب را به قیمت طلا بفروشیم و بخندیم به ریش تمام آن‌هایی که مجبورند بخرند ، ای خدا !

      موافقم ۴۸
      مخالفم ۶
      1. Clean energy (بر باعث بانیش...)

        ۲۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        دوست عزیز آقا نوید
        از اول که این بزرگواران (ل خدا بر آنان) اومدن دو کار اساسی انجام دادن
        ۱. تفرقه انداختن و کاری کنن ملت به فکر خودشون باشن
        ۲. به حداقل ها راضی بشیم!

        موافقم ۳۰
        مخالفم ۰
  3. ممد ژانگولر

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2179 ديدگاه)

    همه چیش قابل قبوله الی قیمتش که ۸۰۰میلیون تومان بالا میگن
    خیلی ارزش داشته باشه ۲۶۰میلیون اونم با کلی ارفاق

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۱۴
    1. بهرامی

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (36 ديدگاه)

      خب شما نخر و برو پراید ۲۰ میلیونی و سمند و پژوی ۲۷ میلیونی بخر!!!
      هر وقت پراید شد ۲۰ میلیون این هم میشه ۲۰۰ میلیون.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. Hamid

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    چرا ما باید خودرو با دلار ۷۰ تومنی بخریم
    حداقل

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۴
  5. hamid

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (55 ديدگاه)

    ممنوعیت واردات خارجی چرا شامل محصولات چینی نمیشه ؟ چین استانی از ایرانه یا ما استانی از چین خبر نداریم ؟ اگه قرار ارز از کشور خارج بشه خوب لااقل جنس برند بیارین

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۵
    1. پارسا

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (140 ديدگاه)

      چون وارد نمیکنن منتاژ میکنن ، مثل ویتارا

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
    2. مجتبی

      ۲۵ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ما چه بخواهیم مستمره چین و نوچه روسیه شدیم این خودروها هم میفروشه چون خریدارهاش مردم ایرانن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. مجتبی

      ۲۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ما استانی از چین نیستیم ما با ادعای زیاد که هممون داریم خیلی باشیم مستعمره چین و نوچه روسیه و پوتین هستیم والسلام.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  6. افشار

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (391 ديدگاه)

    آقای پدال یک نگاه به تیتر خبرهایی که در این چند وقت گذشته گذاشتی بکن !!! همش شده اخبار در مورد آشغالها و آهن پاره های چینی و آشغالها و آهن پاره های سایپا و ایران خودرو 🤦🤦🤦🤦

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۱۷
    1. جواد عقیلی

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (714 ديدگاه)

      درود بر شما. جناب افشار عزیز، این خودروها به شکل ناخواسته ای به تنها گزینه های قابل دسترس ما ایرانی ها تبدیل شده اند. ما ناچاریم که برای اطلاع مخاطبان از خودروهای فعلی بازار کشور، این اطلاعات را نیز پوشش دهیم. در عین حال نه تنها روند اطلاع رسانی از خودروهای روز جهان را نه تنها کمرنگ نکرده ایم که حتی با مواردی چون ویدئوهای دوبله شده تقویت هم کرده ایم.
      ممنون از همراهی شما

      موافقم ۳۵
      مخالفم ۵
      1. افشار

        ۲۲ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (391 ديدگاه)

        درود …. آقا حرف شما درست اما از صبح تا شب انقدر داخل کوچه و خیابان و وسط شهر و داخل جنگل و کوه و بیابان و بزرگراه و آزاد راه سمند و پارس و ۴۰۵ و ال نود و ۲۰۶ و رانا و پراید و تیبا و ساینا و هزار طور دیگه از این کوفت و زهرمارها و آشغالها میبینیم که حالمان به هم میخوره !! حداقل داخل پدال دیگه نبینیم !!!! همه این خودرو ها هم یا موتور ۴۰۵ یا موتور tu5 یا موتور ef7 یا موتور مراید رویشان هست و چیز جدیدی ندارند و نخواهند داشت !!! از بس که این خودروها تکراری هستند دیگه خود مردم زیر و بم این خودروها را از حفظ هستن و داخل حیاطهای خونه هاشون یا پارکینگهای آپارتمانهاشون موتور و گیربکس ماشینهاشون را می آورن پایین و دوباره میبندن سر جایش !!! درست مثل اسباب بازیهای دوران بچگیمان !!!

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۸
        1. ممد ژانگولر

          ۲۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2179 ديدگاه)

          داداش گلم افشار چرا انقدر خون خودتو کثیف میکنی
          فکر کن همه اینا خوابی بیش نیست
          فقط فرقش اینه که اصحاب کف بعد از ازخواب پاشد دید همه چی کامل عوض شده

          ولی شما از خواب پا بشی میبینی پراید با مدل ۱۵۰۰ داره هنوز تولید میشه 😎

          موافقم ۱۳
          مخالفم ۵
        2. افشار

          ۲۳ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (391 ديدگاه)

          بله ممد ژانگولر اگر غیر از این باشه باید تعجب کرد !!

          موافقم ۱
          مخالفم ۵
    2. Avan

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (40 ديدگاه)

      اتفاقاً به نظرم کار خوبی هست.به هر حال این خودروها در دسترس هستند و اطلاع از اونها لازمه. پدال ۸۰ درصدش مطالب خودروهای روز دنیاست و ۲۰ درصدمطالب خودروهای موجود.
      البته یه مطلبی می خوندم که چری با برند dr وارد ایتالیا شده و مجوزهای اروپایی را گرفته که نشان از پیشرفت چینی هاست.

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲
      1. افشار

        ۲۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (391 ديدگاه)

        نمیدانم ، چون به هر حال نظرها متفاوت هست

        موافقم ۴
        مخالفم ۲
  7. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (975 ديدگاه)

    خوبه اما قیمتش …

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  8. ایران فرانسه

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    گران فروش ترین شرکت خودرویی داخلی با قیمت گذاری فضایی تنها ماشین چینی که تقریبا نزدیک به قیمت چین تو ایران عرضه شد h30 کراس بود البته قبل از تحریم ها ولی این شرکت تحریم و غیر تحریم حالیش نمی شه حداقل با ۱۰۰ بالای قیمت داخل چین می فروشه به مردم خیلی دوست دارم بدونم پشتش به کجا گرمِ

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۵
    1. ایران فرانسه

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (17 ديدگاه)

      سلام ببخشید منظورم حداقل ۱۰۰ درصد یعنی دوبرابر بود ناقص تایپ شد

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
    2. Erfan

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (240 ديدگاه)

      متاسفانه همه چیز ریشه ایه، یعنی وقتی ماشین های آشغال خودروساز های دولتی با قیمت ۶۰۰، ۷۰۰ تومن توی بازار به فروش میرسه دیگه چه انتظاری از این ماشینا میره.
      حالا میشه اینو با یک ضریب مقایسه کرد که نسبت قیمت به امکانات خودروها توی این ماشین بهتره یا توی ماشینای مثلا داخلی.
      درباره این ماشین هم بنظرم با توجه به انتخاب های محدود برای کسی که میخواد ماشین صفر بخره انتخاب خوبیه ولی با توجه به قیمت حدودا ۱۷ الی ۲۰ هزار دلاری (در تیپ پرو) که داره قیمتش خیلی بالاست

      موافقم ۳
      مخالفم ۱
    3. پدرام

      ۲۳ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (32 ديدگاه)

      همه اش مربوط میشه به موسسه موالی الموحدین صاحب کرمان موتور و هواپیمایی ماهان
      https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%A4%D8%B3%D8%B3%D9%87_%D8%AE%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%87_%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%88%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D9%86

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
      1. Hamid

        ۲۳ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1930 ديدگاه)

        خب خب پشتش به خوب جایی هم گرمه!!!
        عجب خیریه ای هم هست!!!

        موافقم ۱
        مخالفم ۳
  9. پدرام

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    البته چری جزو برندهای برتر نیست
    اگه بخواهید حساب کنید سایک موتورز (مالک ام جی و رووی)، چانگان، جیلی، هاوال، اف ای دبیلو(مالک هونگچی و هایما) و بی وای دی برندهای برتر چینی در بخش اتومبیل های سوخت فسیلی هستند، چری و جک بعد از اینها قرار می‌گیره

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
    1. بهرامی

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (36 ديدگاه)

      دقیقا درست گفتی. بهترین های چین همین بی وای دی و هونگچی و جیلی هستن. البته یکی دو برند دیگه ی خوب دیگه هم هستن.
      گروه سایک موتورز و فاو(FAW) و جیلی و بی وای دی و چانگان خوب هستن. البته فاو کلن دولتیه و اجازه ی فروش در خارج کشور رو نداره و برای همین برندهای مختلفی داره.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  10. A ... She just reminds Me of love ... A

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (154 ديدگاه)

    یا حق بگو آخه اینم شانسه ما داریم
    جا این سگا مارو گرفته این وزغ کچل!

    موافقم ۱
    مخالفم ۵
  11. RKH7787

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (135 ديدگاه)

    حتی یدونه از آ.ش.غ.ا.ل.ا.ی چینی رو نمیتونی تو چین پیدا کنی
    فقط دارن برا ما بدبختا میسازن

    موافقم ۲
    مخالفم ۵
    1. بهرامی

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (36 ديدگاه)

      اول برو درباره ی درجه بندی خودروهای چینی مطالعه بکن و ببین چند رده خودروساز دارن و بعد بیا نظر بده.
      چین که کشور کم جمعیتی نیست و هر استانی خودروساز خودش رو داره و بعضی از خودروسازها هم دولتی هستن و بعضی شرکت ها هم در مناطق آزادشون فعالیت می کنن برای صادرات.
      برای همین خودروی که در پکن هست ممکنه در شانگهای نباشه یا خودرویی که در ووهان هست ممکنه در غرب چین کسی حتی اسمش هم نشنیده باشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  12. مهدی

    ۲۳ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا تعرفه ۱۸۰درصد رو برنمیدارن تا راحت و با قیمت خودش سوار ماشین بشیم تعرفه داخل کشور خارجی میانگین یک ونیم درصده

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
    1. پارسا

      ۲۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (140 ديدگاه)

      اون موقع شما خرج کاخ پاریس آقای … رو میدی ?

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  13. مهدی

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ثبت نام امروز ۲۶ دیماه فیدلیتی ۷۴۰ میلیون و قیمت بازار یک میلیارد و صد
    تیگو۷ ثبت نام یک میلیارد و شصت و قیمت بازار ۹۵۰ میلیون که نمی خرن این قیمت هم

    فیدلیتی اتاق بزرگتر و صندوق بزرگتر، درب برقی صندوق عقب!! ، رادار نقطه کور و رادار انحراف از لاین، ایزوفیکس، چراغ led جلو، دوربین ۳۶۰ که بهتر از تیکو ۷ و حافظه ثبت وقایع از جلو!!، صندلی شاگرد برقی و راننده حافظه دار، رینگ های ۲۰ بزرگ تر و زیباتر از تیگو ۷، نور پردازی داخلی که در شب واقعا جذاب هستش، پشت امپر و مانیتو و داشبورد مدرن تر از تیگو۷، شارژ بیسم!! و…
    تیگو ۷ فقط تهویه دوال بیشتر داره .خاک تو سر gps هم نداره و سه ستاره کیفیت داره
    فیدلیتی ۵ ستاره کیفیت داره
    خودتون قضاوت کنید. فیدلیتی تحویل یک ماهه میدن و تیگو ۷ سه ماه شده هنوز تحویل ندادن . گول اقساطیش نخورید ارزش نداره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. بهرامی

      ۲۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (36 ديدگاه)

      خب این هم در نظر بگیر که فیدلیتی شرکتی گیرت نمیاد!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. علی

      ۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      ستاره های کیفی که چرته اما فیدلیتی همون چری جتور X70S هست
      همچنین تیگو ۷ GPS داره و سیستم های ایمنیش بیشتره

      موافقم ۱
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا