نسخهی جدید چری آریزو ۵ مجهز به امکانات بیشتر نسبت به مدلهای قبلی خواهد بود. این محصول، امویام M5 پرو نام گذاری شده و در نمای روبرو تغییراتی خواهد داشت.
آریزو ۵ در سال ۱۳۹۶ وارد ایران شد و توسط مدیران خودرو، مجوز مونتاژ گرفت. اولین مدلها، موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی داشتند اما خیلی زود، نسخهی مجهز به پیشرانهی ۱/۵ لیتر توربو نیز به سبد محصولات MVM در ایران اضافه شد. گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی، شتابگیری قابل قبول، ظاهر جذاب و کیفیت کابین متناسب با قیمت خودرو، نکات مثبت آریزو ۵ برای بازار کشور ما بودند و فروش بسیار خوب این خودرو را در غیاب مدلهای وارداتی ساخت ژاپن و کره جنوبی، تقویت کردند.
باگذشت ۸ سال از تولید، آریزو ۵ این خودرو در چین هم تغییر زیادی نداشته است و پیوسته عرضه میشود. طی سالهای اخیر، تغییر چهره (فیس لیفت) این خودرو در نمای روبرو و پشت، به صورت جزئی انجام شده اما طراحی داخلی و خصوصا ادوات داشبورد، کاملا تغییر کرده است. حالا کابین آریزو ۵ شباهت زیادی به آریزو ۶ دارد و امکانات جذاب، شامل نمایشگر لمسی ۸ اینچ و پنل پشت فرمان رنگی ارایه میدهد. ترمز دستی اهرمی و دستهدنده بزرگ هم با ادوات الکترونیک جایگزین شدهاند.
هنوز مشخص نیست امویام M5 پرو دقیقا شامل چه امکاناتی خواهد بود. ظاهرا، جلوپنجرهی کروم لانه زنبوری به این خودرو اضافه خواهد شد و امکاناتی شامل ۶ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی ۱۰/۲۵ اینچ، فناوری استارت /استاپ سیلندرها در ترافیک و رابط مخصوص گوشی همراه (اپل کارپلی و اندروید اتو) برای امویام M5 پرو ارایه میشود؛ ضمن اینکه موتور ۱/۵ لیتر توربو و گیربکس CVT، تغییری نخواهند داشت.
اراز
۷ تیر ۱۴۰۴این اتاق هم به سرنوشت سمند تو ایران دچارشده هرسال یه انگولکی به چراغ ها و جلو پنجره ش می کنن بعد 200میلیون گرونتر با یه اسم جدید میندازن به مردم
javad-bmw
۷ تیر ۱۴۰۴آریزو ۵ تموم نمیشه ، فقط از شکلی به شکل دیگه تغییر میکنه.
مهدی
۷ تیر ۱۴۰۴من هردو مدل داشبورد جدید و داشبورد قدیم را سوار شدم. مدل قدیمی به شکل کاملاً محسوسی جادار تره. نمیدونم چرا؟ دقیقا مثل مقایسه کابین دنا با سمند.
مهدی
۷ تیر ۱۴۰۴در ضمن ، به نظر من طراحی جلوی مدل فعلی قشنگ تر از این مدل است.