ام وی ام MVMهفته نامه

مقایسه ام‌وی‌ام x22 دستی و اتوماتیک

رقابت دوقلوهای همسان!

  • مقدمه

امروز خودروسازان در حال حذف نمونه‌های سدان و هاچ‌بک خود و به‌جای آن سعی در تنوع بخشیدن به نمونه‌های کراس‌اوور در سبد محصولات خود هستند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را تصاحب کنند و پاسخی به نیاز سیری‌ناپذیر خریداران باشند.

اما در ایران قضیه کمی متفاوت است؛ خودروسازان داخلی هر روز در حال اضافه کردن و یا ارتقا دادن نمونه‌های سدان خود هستند در بازار کراس‌اوورها چندان فعال به نظر نمی‌رسند. از آن رو که مرزهای کشور به روی واردات خودرو بسته است نمایندگان خودروسازان چینی در ایران از فرصت استفاده کرده و هرماه محصولات جدید کراس‌اوور خود را به بازار معرفی می‌کنند؛ به‌طوری‌که در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از بازار خودروهای صفر کیلومتر چینی وارداتی به کراس‌اوورها اختصاص دارد.

در این سری از مقالات تست و بررسی مجله پدال به سراغ کراس‌اووری پرفروش و محبوب در بازار ایران رفته‌ایم. ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ یا همان تیگو ۲ از زمستان سال ۹۵ در دو نسخه دستی و اتومات به بازار کشور عرضه شد. X22 را باید نسخه کراس‌اوور ام‌وی‌ام ۳۱۵ دانست زیرا این دو خودرو از پلتفرم یکسان و اشتراکات فنی زیادی بهره می‌برند. X22 توانسته طی این سال‌ها فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند و بسیاری از رقبا را پشت سر بگذارد.

مقایسه MVM X22

  • طراحی

دلیل اصلی این‌که x22 توانسته نسبت به رقیب‌هایی مانند جک S3 و چانگان CS35 موفق‌تر عمل کند، طراحی اسپرت و جوان‌پسند آن است (که مدیران خودرو در نسخه پرو که به‌تازگی معرفی شده بازهم طراحی را بهبود بخشیده و چهره اسپرت‌تری را به مشتربان ارائه کرده).

شاید بتوان بهترین بخش طراحی X22 را نمای جلو خودرو دانست. در این بخش ام‌وی‌ام یا استفاده از خطوط شکسته بسیار و فلاپ‌های پلاستیکی مشکی رنگ سعی در خشن نشان دادن خودرو داشته که تا حد زیادی نیز موفق شده. البته از نقش گرافیک داخلی جذاب چراغ‌ها و کروم کاری‌های فراوان در خشن‌تر نشان دادن چهره خودرو نمی‌توان گذشت.

باید در نظر داشت که این طراحی ممکن است خیلی زود قدیمی و از مد افتاده شود اما مهم این است که در حال حاضر طراحی جذابی محسوب می‌شود.

در نمای جانبی ارتفاع نسبتاً بلند و رینگ‌های ۱۶ اینچی ۱۰ پره جذاب زودتر از هرچیز نظر بیننده را جلب می‌کند. در نمای جانبی نیز با استفاده با روف رک، خطوط طراحی تند و تیز، فلاپ‌های پلاستیکی و رینگ‌های اسپرت سعی شده ظاهر خودرو همچنان حفظ شود.

اما در نمای عقب قضیه کمی متفاوت است. شاید بتوان بزرگترین مشکل طراحی عقب X22 را کوچک بودن و فاصله زیاد چراغ‌های عقب نسبت به ابعاد عنوان کرد. البته کروم کاری بین چراغ‌ها و استفاده از دیفیوزر (صرفاً برای زیباتر شدن) کمی از سادگی نمای عقب کاسته، اما نتوانسته ظاهر اسپرت را مانند نمای جلو و عقب حفظ کند.

خبر ناامیدکننده اینجاست که در نسخه پرو طراحی عقب، برخلاف طراحی جلو تقریباً هیچ تغییری نکرده و این نکته می‌تواند ضعف بزرگی باشد.

باید گفت که طراحی خارجی نسخه دستی با اتوماتیک هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها وجه تمایزشان سقف مشکی رنگ و اندکی بلندتر بودن ارتفاع در نسخه دنده می‌باشد که این موضوع مربوط به سفارش گذاری متفاوت این دو خودرو است.

عکس MVM X22

  • کابین

پس از اینکه اقدام ورود به کابین می‌کنید متوجه جنس پلاستیکی و بسیار بی‌کیفیت دستگیره‌های بیرونی در می‌شوید که احساس بسیار بدی را منتقل می‌کند. علاوه بر این دستگیره‌ها بسیار سخت باز می‌شود و در طول باز شدن چندین بار گیر می‌کند و احساس می‌کنید هر لحظه ممکن است شکسته شود.

داخل کابین MVM X22

کیفیت متریال استفاده شده در کابین متوسط است؛ نه خیلی خوب و نه خیلی بد. در قسمت بالا و پایینی داشبورد از جنس پلاستیک خشک استفاده شده. قسمت میانی داشبورد طرح فیبر کربن دارد. در اطراف نمایشگر نیز از طرح پیانویی استفاده شده. بر روی رودری‌ها نیز از چرم نارنجی رنگ و پلاستیک با طرح فیبر کربن استفاده شده.

تریم داخلی ترکیبی از چرم نارنجی و سیاه است. قطعات پلاستیکی نارنجی رنگ که در دور دنده روی درها و اطراف دریچه کولرها و داشبورد کار شده کمک شایانی به اسپرت تر شدن کابین X22 کرده است. این موارد باعث شده تا طراحی کابین X22 حس حال اسپرتی را سرنشینان القا کند و خود را از رقبای خود یک سر و گردن بالاتر بکشد.

صفحه کیلومتر X22 نیز طراحی اسپرتی دارد. حرکت عقربه نشانگر سرعت در X22 ساعت‌گرد و دور موتور پادساعت‌گرد است که کمی متفاوت است و ممکن است برای بعضی خوشایند نباشد. کامپیوتر سفری نیز وسط صفحه کیلومتر قرار گرفته.

صفحه نمایش اصلی نور و گرافیک مناسبی دارد و کار کردن با آن ساده و راحت است.

یکی از نکات جالب کابین X22 نبود ضامن قفل کردن در، روی درهاست! یعنی فقط راننده می‌تواند درها را قفل کند البته این طراحی را قبلاً در رانا نیز دیده بودیم.

فضای سر و پا برای سرنشینان جلو و عقب با توجه به فاصله محوری ۲۵۵۵ میلی‌متری نسبتاً خوب است و برای چهار نفر با قد متوسط مشکلی ایجاد نمی‌کند. فضای صندوق نیز برای سفرهای کوتاه مناسب است اما از رقبایی مانند چانگان CS35 فضای کاربردی کمتری را ارائه می‌دهد.

  • آپشن‌های رفاهی

مدیران خودرو برای انتخاب آپشن در X22 دست مشتریان را باز و امکان سفارش چندین تیپ مختلف را به خریدار می‌دهد.

آپشن‌هایی مانند: چهار شیشه برقی، آینه‌های برقی، نمایشگر ۸ اینچی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، کروز کنترل، تریم داخلی جند رنگ، خروجی ۱۲ ولت، کولر الکتریکی، کامپیوتر سفری، سنسور و دوربین دنده عقب، تنظیم ۸ جهته صندلی راننده به صورت دستی و سانروف برقی در تمامی نسخه‌ها وجود دارد اما برای مثال در نسخه در تیپ اسپرت سقف مشکی رنگ و حالت رانندگی اسپرت نیز وجود دارد و یا تیپ اکسلنت مجهز به گارد و رکاب‌های مشکی رنگ است‌. در تیپ اسپرت اکسلنت نیز این تجهیزات با هم ادغام می‌شود. اما کاملترین تیپ، لاکچری است. در تیپ لاکچری (۹۷ به بالا) می‌توانید آپشن‌هایی مانند سنسور فشار باد تایرها، کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و ترمز کمکی EBA را تجربه کنید.

  • مشخصات فنی

شاید ناامیدکننده‌ترین قسمت X22 قوای محرکه آن باشد. ام‌وی‌ام یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتون متر گشتاور را روی X22 قرار داده است. قدرت این موتور در ۶۰۰۰ هزار و گشتاور در دور ۲۷۵۰ در دسترس خواهد بود. شتاب صفر تا صد این خودرو در نسخه دنده‌ای ۱۲ و در نسخه اتوماتیک ۱۲.۷ ثانیه اعلام شده که عملاً در واقعیت این اعداد بالاتر خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی در نسخه دستی ۵.۹ و در نسخه اتوماتیک ۶.۱ لیتر اعلام شده که در واقعیت ۲ لیتر بیشتر است. X22 با گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک قابل سفارش است.

  • تجربه رانندگی

استارت خوردن موتور خودرو با کمی لرزش همراه است اما پس از روشن شدن، در حالت سکون تقریباً صدا و لرزشی به کابین منتقل نمی‌کند.

اولین نکته‌ای که هنگام رانندگی با X22 متوجه می‌شوید دید عالی به اطراف به سبب آینه‌های جانبی و شیشه‌های بسیار بزرگ و ارتفاع نسبتاً بلند خودرو است. صندلی‌ها کمی حالت خشک و اسپرت دارند که ممکن است در سفرهای طولانی موجب آزار سرنشینان به‌خصوص در ردیف عقب شود. یکی از نقاط ضعف X22 را می‌توان در سیستم تعلیق این خودرو یافت. فنربندی خشک و سفت به‌خصوص در عقب موجب شده تا X22 از رقبایش در این مورد عقب بماند. این مشکل در سفرهای طولانی موجب آزار سرنشینان به‌خصوص سرنشین وسط می‌شود به‌طوری‌که اگر ۳ نفر در ردیف عقب خودرو بنشینند بیشتر از یک ساعت دوام نمی‌آورند.

ترمزهای دیسکی این خودرو به‌راحتی از پس وزن ۱۲۱۵ کیلوگرمی این خودرو برمی‌آیند باعث می‌شوند تا راننده پشت فرمان احساس امنیت بیشتری بکند.

در نمونه دستی مورد تست ما نمایشگر وسط کیلومتر شمار موارد از قبیل زمان عوض کردن دنده، سرعت، مصرف سوخت، باز بودن درها و… را نشان می‌داد که تنها تفاوتی که با نسخه اتوماتیک داشت نشانگر تعویض دنده بود.

هندلینگ X22 تعریفی ندارد و ممکن است در خیلی از پیچ‌ها احساس امنیت را از سرنشینان بگیرد (البته نمونه مورد تست ما فاقد سیستم کنترل پایداری بود)

تا به اینجای کار تفاوتی در عملکرد نسخه دستی و اتوماتیک نبود؛ اما در بحث شتاب و به‌خصوص کشش می‌توان این تفاوت را یافت. به‌طوری‌که شتاب و کشش نسخه دنده‌ای به‌وضوح بهتر از نسخه اتوماتیک است. البته هر دو اینها از لحاظ شتاب و کشش در چند رده پایین‌تر از خودرویی مانند پارس قرار می‌گیرند. باید این‌طور گفت که قدرت موتور این خودروها آن‌چنان برای سینه‌کشی‌ها و جاده‌ها مناسب نیست اما می‌تواند تا حدودی رضایت خریدار را جلب کند. نکته‌ای که در هنگام رانندگی با نسخه اتوماتیک X22 متوجه شدیم معکوس دادن‌های اشتباه گیربکس بود؛ برای مثال در سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت دنده خودرو در ۴ و دور موتور روی ۲۲۰۰ قرار دارد و با تخته گاز کردن ناگهان معکوسی سنگین به خودرو داده می‌شود و گیربکس در دنده ۲ قرار می‌گیرد و دور موتور به ۵۷۰۰ دور در دقیقه افزایش پیدا می‌کند. این مورد ممکن است در رانندگی‌های پرفشار پس از مدتی مشکل‌آفرین شود. در خصوص انتخاب حالات رانندگی نیز باید گفت که حالت رانندگی اکو و اسپرت در X22 تقریباً هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و فقط در حالت اسپرت دنده‌ها کمی دیرتر عوض می‌شود که آن‌چنان کمکی به افزایش بیشتر شتاب خودرو نمی‌کند.

عایق‌بندی کابین هر دو خودرو بسیار مناسب است و از رقیبان خود بسیار بهتر عمل می‌کند. البته عایق‌بندی سانروف کمی ضعیف است به‌طوری‌که صدای باد سانروف بیشتر در کابین احساس می‌شود.

عملکرد کولر در دمای ۴۴ درجه، بسیار عالی بود به‌طوری‌که کمتر خودرویی توان رقابت کولر X22 را دارد.

اما یکی از نکات منفی در X22 کیفیت پایین بعضی از قسمت‌ها خودروست برای مثال چرم روی دسته رودری‌ها در هر دو نسخه کمی پاره شده بود و یا پایه جک نگه‌دارنده کاپوت نیز در هر دو نسخه دچار شکستگی شده بود.

مقایسه تم وی ام ایکس 22 X22

  • جمع‌بندی

هرگز نمی‌توان یکی از این دو خودرو را بنده این رقابت اعلام کرد زیرا خریدارانی که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند هیچ وقت به فکر نسخه دستی همان خودرو نمی‌افتند. اما واضح است که تنها برتری نسخه دستی X22 با اتوماتیک شتاب و کشش بهتر است و در باقی موارد تفاوتی با یکدیگر ندارند.

در کل می‌توان X22 انتخابی مناسب برای افراد یا خانواده‌های جوان تلقی کرد. البته می‌توان با این بودجه خودروهایی نظیر ساندرو، تندر پلاس، چانگان CS35 و یا جک S3 را انتخاب کرد که هرکدام نقاط ضعف و قوتی دارند که در مقاله‌های بعدی به آن پرداخته خواهد شد.

در پایان از آقایان محمد شیرازی و احسان کاویانی جهت صرف وقت با تیم مجله پدال تشکر می‌کنیم.

X22 گیربکس اتوماتیکX22 گیربکس دستی
مشخصات موتور۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی
گشتاور (نیوتن متر)۱۳۰۱۳۰
قدرت (اسب بخار)۱۰۵۱۰۵
مصرف سوخت (ترکیبی)(لیتر)۶.۱ لیتر۵.۹ لیتر
شتاب صفر تا صد۱۲.۷۱۲
وزن خالص۱۲۲۰۱۲۱۵
ابعاد (طول. عرض. ارتفاع) میلی‌متر۴۲۰۰.۱۷۶۰.۱۵۷۰۴۲۰۰.۱۷۶۰.۱۵۷۰
حجم باک (لیتر)۵۰ لیتر۵۰ لیتر
قیمت (صفر کیلومتر)(اسپرت اکسلنت)۵۸۰ میلیون تومان۴۹۵ میلیون تومان

نیما شیرازی

نویسنده و مترجم وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Twin H Power

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (196 ديدگاه)

    #لودگی

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  2. Twin H Power

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (196 ديدگاه)

    مشکل بزرگ این ماشین گشتاورشه .
    فقط ۱۳۰ نیوتون متر . واقعا کمه ‌

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
  3. Erfan

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (470 ديدگاه)

    به نظرم بهتر بود مدل جدید این ماشین که جلو پنجره زیبا تر و امکانات بیشتر بود رو برسی میکردید.

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳
  4. امین

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (309 ديدگاه)

    خیلی باحالی😂😂😂

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  5. AMIN (M.A.S)

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (745 ديدگاه)

    خیلی عالی شده که تست و بررسی رو هم اضافه کردید
    اگر از تست هاتون ویدیو هم تهیه کنید واقعا بی رقیب میشید
    خسته نباشید
    درباره این ماشین هم باید بگم تا جایی که شنیدم به این نتیجه رسیدم که نباید نسخه اتوماتیکشو خرید
    نسخه اتوماتیک با اینکه تعویض دنده هاش نرمه اما خیلی دیر و کنده و حالت تیپ ترونیک هم نداره(!!)
    یه مشکل خطرناکی که نسخه اتوماتیک داره اینه که میگن بعضی وقتا وسط اتوبان یهویی کروز کنترلش از مدار خارج میشه و ظاهرا خود مدیران هم واسش ایده ای نداره
    نسخه دنده ای میگن اگه قلقشو بدست بیارید (انگار قراره با هلکت دنده ای شتاب بگیری) میتونیدصفر تا صد حدود ۱۲ثانیه تو ارتفاع نزدیک به دریا بزنید و جدا از کشش خیلی بهتر از اتوماتیک قیمت و مصرفشم کمتر و به صرفه تره
    سیستم تعلیق این ماشینا (۳۱۵ وX22) طوری تنظیم شده که حداکثر نرمیو داشته باشن و واسه همین خیلی چابک نیستن و تکون هاشون زیاده
    ۳۱۵ چون ارتفاعش کمتره به واسطه وزن سنگین سخت چپ میکنه ولی اینا چون ارتفاعشون بلند تره ریسک چپ کردن بیشتری دارن دقت کنید اگه دست دوم میخرید نسخه هاییو بخرید که ESP دارن ( یه فیلمم هست که نسخه بدون ESP توی پیست آزادی موقع دور پلیسی زدن ملق کرد واسه همین میگم این ESP باید باشه)

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۰
  6. meysam

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3379 ديدگاه)

    کولر الکتریکی یعنی به موتور کوپل نشده و با برق کار میکنه؟
    اگه اینطور باشه خیلی خوبه
    ولی در کل ماشین نیست. ۵۸۰ میلیون پول بیزبون رو بدی به این که از در نمایندگی بیایی بیرون کسی ازت نمیخره

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۵
    1. Avan

      ۲۴ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (44 ديدگاه)

      البته مشکل کل خودروها در کشور است.آیا پراید مدل ۹۹ صفر کیلومتر ۲۰۰ میلیون می ارزه؟! یا پژو پارس دنده دستی بالای ۳۰۰ میلیونه

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۱
      1. Dian

        ۲۴ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (286 ديدگاه)

        تو کل جهان هر ماشینی حتی bmw به قیمت ۱۰۰ هزار دلار بخری بعد ۱۰ سال ۲۰ هزار دلار میخرن
        این بحث حفظ قیمت ماشین فقط تو ایرانه

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۰
  7. ARMAN سابق

    ۲۴ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    جوک میگی؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. ارشک

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    میتونست بهتر باشه اگه نسخه پرو رو که موتور و طراحی جلوش تغییر کرده رو هم به مقایسه اضافه میکردید

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  9. حسام

    ۲۵ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز میخواستم نظرمو راجع به این ماشین بگم حدود یکسال مدل اتومات این ماشین رو داشتم.در مورد موتور بیحال این ماشین خیلی صحبت شده و همه میدونن اما نکته منفی دیگه این ماشین دمای آب خیلی زیاد هست که باعث استهلاک بسیار زیاد رادیاتور و سایر قسمتهایی که به آب ماشین مربوط میشه.قطعات بسیار گران و کمیاب جوری که دیگه دوست داری از شرش خلاص شی.امکاناتش خوبه ادوات برقی و ابعادش خیلی عالیه.من دیگه ماشین چینی نمیخرم.و الان هم با همون پول دنا پلاس صفر دارم خیلی هم عالیه .

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۶
  10. سلام داداش چطوری

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    تجربه ۴ سال استفاده از نسخه دنده ای اسپرت اکسلنت
    ،
    طراحی زیبایی داره ، امکانات رفاهی خوبی داره ، کیفیت کابینش معمولیه ( از ایرانی ها بهتره ولی در رده همون چینی های دیگه هست ) مصرف سوخت به شدت پایینه به طوری که تو جاده صدی ۵.۸ و تو شهر هم زیر ۷ می سوزونه ، استهلاک پایینی داره و موتورش سگ جونه خوشبختانه ، ایمنی خوبی داره واقعاً ( تست تصادفش هست تو گوگل که تو ایتالیا گرفتن نه چین!) به طوری که ستون ها و سقف قرصی داره . شتابش نسبت به ۴۰۵ که قبلش داشتم تو کفی بهتره ولی تو سربالایی کند تره ، به طوری که با ۶ تا سرنشین تو جاده چالوس سبقت گیری معمولی بود ، شتاب صفر تا صد هم با بنزین سوپر ۱۲.۵ زدم ، ولی ! به طور وحشتناکی به بنزین حساسه چون درصد اکتان مورد نیازش ۹۵ هست ، سواریش خشکه خصوصاً عقبش ، دنده ۵ ماشین جون نداره، رادیات آب و بخاری خیلی حساسی دارن و در صورت عدم تعویض به موقع و استفاده از ضد یخ اسیدی رادیات رو سوراخ می‌کنه که باید هر یک سال و نیم ضدیخ پایه آلی ریخت ، و متاسفانه ترموستات تو دمای ۱۰۴ درجه باز می‌کنه که خیلی خوب نیست

    همین که تو کشور های مثل ایتالیا و اسپانیا و… هم فروخته میشه خودش یه دل گرمیه که تو بازار های اروپایی و پیشرفته هم هست .

    در کل که تو این ۴ سال راضی بودیم ازش و از رقبای ایرانیش واقعاً بهتره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  11. ماهان قائدرحمتی

    ۲۶ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من این ماشینم حدود پنج ماهه دارم تا الان هیچ مشکلی نداشته خیلی هم عالیه در مدل های جدید خیلی مشکل ها برطرف شده و یک خوبی هم که نمایندگی مدیران خودرو دارند سرویس اولیه رایگانه.
    ماشین قبلیم پژو پارس بود که زمین تا آسمون از پژو پارس بهتره.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  12. Mustang shelby gt 350

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (111 ديدگاه)

    آقا من یه خواهشی دارم از سایت پدال ، یه مقاله تخصصی در مورد سوناتا ۲۰۰۹ بزارید لطفا

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  13. Sina

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مقاله عالی بود
    دست مریزاد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  14. Reza

    ۲۷ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من خودم دنده ایش رو میخرم

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  15. منصوری

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من عاشقشم ولی پول پیش ندارم
    اگه از دم قسط بود منتش رو میکشیدم لااقل بهتراز خودروهای داخلی هستن
    عالی عالی عالی
    به امید خدا میگیرم یکیشو

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  16. امید

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همین میگمو بس تمام ماشینای چینی همشونو میگم از تمام ماشینای ایرانی هم از نظر امکانات و هم خوشگلی خیلی خیلی بهترن برای نمونه مانیتور دزدگیر شیشه بالابر با سوییچ کفپوش و روکش صندلی و دور فرمونی چرم دارن و نیاز نیست مثل ماشینای یبار مصرف ایرانی بعد از خرید ببریش تزییناتی و بزاری روش اونم آیا درست نصب کنن و سیم کشییو برقیت ن ر ی ن ن توش بعد نمایندگی هم که ی لامپ تعویض کنی میگه برقی ماشین دستکاری شده گارانتی شرمنده. بهترن

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  17. پدرام

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (554 ديدگاه)

    اتوماتیکش یه طوریه اصلا وقتی گاز رو تا ته فشار می دی یه لحظه دور موتور میره بالا اما سرعت چندان تغییری نمی کنه باید نرم نرم باهاش سرعت گرفت یهویی هر کار کنی نمی تونه خوب اوج بگیره یه گیربکس ۶ سرعته اگه روش بود شاید بهتر میشد اما نسخه دنده ای اش به نظر معقول تر میاد

    موافقم ۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا