نتا جی‌تی در نمایشگاه خودروی شیراز

چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 14:30
مطالعه 4 دقیقه
NETA GT (1)
بهمن موتور با عرضه نتا GT، بازار ایران را برای ورود محصولات اسپرت محک می‌زند.
تبلیغات

چندی پیش اعلام شد که محصول تازه خودروسازی چینی «هوزون اتو» به‌عنوان نخستین کوپه برقی چهارنفره ساخت این کشور به ایران خواهد رسید. به گزارش پدال، سریع‌ترین کوپه برقی ایران در نمایشگاه خودروی شیراز 1403 شرکت کرده است.

کپی لینک

طراحی نتا GT

نتا خودرویی است که طراحان آن در فرایند خلق آن به ترندهای دنیای روز و المان‌های محبوب توجه زیادی داشته‌اند و مشخصا آن را به‌شکلی درست کرده‌اند که بتواند توجه بیننده را به خود جلب کند؛ تنها باید امیدوار بود که این توجه منجر به نظری مثبت شود چراکه طراحی نتا لزوما به مذاق هر کسی خوش نخواهد آمد. چراغ‌های کشیده، هواکش‌های بزرگ، دماغه پایین و هواکش‌های دوگانه روی کاپوت ازجمله ویژگی‌های نمای جلو این خودرو به شمار می‌رود. نمای جانبی برخلاف آنچه از روبه‌رو به نظر می‌رسد، طراحی منطقی یک کوپه کوچک را به تصویر می‌کشد.

نتا GT از عقب خودروی پهن‌تری به چشم می‌خورد. استفاده از زیرسپر پهن به‌همراه حفره‌های تزئینی کنار آن نمای اسپرتی برای این خودرو ایجاد کرده است. چراغ‌های عقب نتا را هم می‌توان همه‌پسند و قابل‌قبول دانست. دو چراغ به‌وسیله یک نوار هم‌رنگ بدنه به هم متصل شده‌اند تا از این المان ترند هم استفاده شده باشد. سقف نتا به‌همراه حاشیه ستون‌های آن به‌رنگ سیاه مزین شده تا روایتی اسپرت را از این کوپه در ذهن بیننده ایجاد کند. درازا، پهنا، بلندا و فاصله محوری این خودرو به‌ترتیب برابر 4,715، 1,979، 1,415 و 2,770 میلی‌متر اعلام شده است.

کپی لینک

کابین و تجهیزات نتا GT

خودروسازان چینی علاقه زیادی به استفاده از نمایشگرها دارند تا از این طریق بتوانند کمبودهای دیگر محصولاتشان را جبران کنند. نتا هم فارغ از کیفیت نهایی‌اش از این قاعده مستثنا نیست و به دو نمایشگر مجهز شده است که یکی روبه‌روی راننده قرار گرفته و دیگری نقش سیستم اطلاعات-سرگرمی و تهویه را بازی می‌کند. نمایشگر مرکزی 17.6 اینچی این خودرو که به‌صورت عمودی هم تعبیه شده، آنقدر بزرگ است که می‌توان به‌راحتی یک فیلم سینمایی را روی آن تماشا کرد. باقی بخش‌های داشبورد به ساده‌ترین شکل ممکن و در دو رنگ و دو طرح طراحی شده‌اند.

غربیلک فرمان، بزرگ و اسپرت طراحی شده است و به همان رنگبندی دوگانه کابین مزین شده است. دو طرف این فرمان هم میزبان کلیدهای کنترلی شده تا ناوبری میان منوهای تودرتوی دیجیتال را برای راننده راحت‌تر کند. ازجمله امکانات داخلی این خودرو می‌توان به دو جالیوانی، شارژر بی‌سیم تلفن هوشمند، سیستم روشن/ خاموش خودرو با دکمه، اهرم تعویض دنده مصنوعی پشت فرمان و استاندارد ایزوفیکس برای نصب صندلی کودک در ردیف عقب اشاره کرد.

همان‌گونه که از یک کوپه کوچک می‌توان انتظار داشت، فضای سرنشینان عقب تنگ و بدون آلایش ارزیابی می‌شود.

کپی لینک

مشخصات فنی نتا GT

واردکننده نتا GT، بهمن‌موتور، اقدام به واردات نسخه دو موتوره جفت دیفرانسیل، این خودرو کرده است. این کوپه تمام برقی نیروی خود را از دو  الکتروموتور با مجموع 456 اسب بخار دریافت می‌کند که خود به یک بسته باتری 78 کیلووات ساعتی وابسته است. هر چند راننده می‌تواند برای دریافت حس و لذت بیشتر از پدال‌های پشت فرمان برای تعویض دنده استفاده کند اما خبری از جعبه‌دنده در این خودرو نیست و تمام فرایند به‌صورت مصنوعی انجام می‌شود. شتاب صفر تا صد این کوپه تنها 3.5 ثانیه است که آن را به پرشتاب‌ترین خودروی وارداتی تبدیل می‌کند.

شعاع حرکتی نتا GT بر پایه چرخه رانندگی چین برابر 580 کیلومتر اعلام شده است که می‌تواند پاسخگوی شهرگردی‌های متعددی باشد. نظر شما درباره نتا GT چیست؟ آیا این خودرو با اقبال مناسب مواجه می‌شود یا زیر سایه خودروهای برقی وارداتی دیگر مانند فولکس‌واگن ID.4 یا آئودی Q5 ای-ترون قرار خواهد گرفت؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.