معرفی فورد موستانگ مکوان ۱۹۶۹ با پیشرانه مدرن و ۸۰۰ اسب بخار
در هیاهوی نمایشگاه تیونینگ سما ۲۰۲۵ در لاسوگاس، کارگاه مشهور رینگبرادرز بار دیگر با رونمایی از جدیدترین شاهکار خود، توجهها را به خود جلب کرد. این پروژه که کینگپین نام دارد، یک فورد موستانگ مکوان مدل ۱۹۶۹ است که با صرف بیش از ۵۵۰۰ ساعت کار، به یک اثر هنری مهندسی تبدیل شده است. این موستانگ کلاسیک، اکنون به یک پیشرانه ۵ لیتری کایوت مجهز شده که با یک سوپرشارژر غولپیکر ویپل، قدرتی معادل ۸۰۰ اسب بخار تولید میکند. تمام این نیروی وحشی از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی ساخت Bowler به چرخهای عقب منتقل میشود تا تجربهٔ رانندگی خالص و هیجانانگیزی را تضمین کند.
اما شگفتی اصلی کینگپین زیر پوستهٔ زیبای آن نهفته است. برادران رینگ، در اقدامی جسورانه، شاسی نردبانی اصلی موستانگ را کنار گذاشته و آن را به یک شاسی یکپارچه مدرن تبدیل کردهاند. این پلتفرم که توسط شرکت رودستر شاپ ساخته شده، مجهز به سیستم تعلیق پیشرفته دو جناغی و کمکفنرهای فاکس RS است که هندلینگ و پایداری خودرو را به سطح خودروهای اسپرت امروزی ارتقا داده است. بدنه خودرو نیز دستخوش تغییرات گستردهای شده است؛ فاصله بین دو محور ۳۸ میلیمتر کشیدهتر شده و عرض خودرو در جلو ۵۰ میلیمتر و در عقب ۹۰ میلیمتر افزایش یافته است. این تغییرات در کنار استفاده از قطعات فیبر کربنی و بازطراحی بخش عقب، ظاهری تهاجمی و درعینحال اصیل به کینگپین بخشیده است.
این هیولا روی رینگهای زیبای HRE و لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S قرار دارد. فضای داخلی نیز تلفیقی هنرمندانه از طراحی کلاسیک و فناوری مدرن است. نشانگرهای دیجیتال داکوتا، سیستم تهویه مطبوع Vintage Air، فرمان سفارشی و داشبوردی که با قطعات پرینت سهبعدی و المانهای شفاف ساخته شده، فضایی منحصربهفرد ایجاد کرده است. یک رولکیج کاملاً یکپارچه و مخفی نیز برای افزایش ایمنی و استحکام شاسی در داخل کابین تعبیه شده است. کینگپین شاید در نگاه اول یکی از طراحیهای آرامتر رینگبرادرز به نظر برسد اما جزئیات بینقص و اجرای استادانهٔ آن نشان میدهد که این کارگاه همچنان در اوج هنر خود قرار دارد.