معرفی بی ام و F 450 GS، موتورسیکلت ادونچر جدید با پیشرانه ۴۲۰ سی‌سی

پنج‌شنبه 15 آبان 1404 - 09:00
مطالعه 3 دقیقه
بی ام و F 450 GS
ب‌ام‌و سرانجام از نسخهٔ تولیدی موتورسیکلت ادونچر F 450 GS رونمایی کرد؛ مدلی که با هدف پر کردن خلأ در سبد محصولات این شرکت طراحی شده است.
تبلیغات

ب‌ام‌و سرانجام به وعدهٔ خود عمل کرد و یک سال پس از معرفی مدل کانسپت، از نسخهٔ نهایی و تولیدی موتورسیکلت ماجراجوی F 450 GS در نمایشگاه EICMA میلان پرده‌برداری کرد. این موتورسیکلت جدید برای پر کردن شکاف میان مدل‌های G 310 و سری F 800/900 طراحی شده و به‌طور خاص دارندگان گواهینامهٔ اروپایی A2 را هدف قرار داده است (گواهینامه موتورسیکلت‌های متوسط با قدرت زیر ۵۰ اسب بخار).

قلب تپندهٔ این ماجراجوی جدید، یک پیشرانهٔ دو سیلندر خطی کاملاً جدید با حجم ۴۲۰ سی‌سی است که استاندارد آلایندگی یورو ۵ پلاس را رعایت می‌کند. این پیشرانه دقیقاً مطابق با الزامات گواهینامه A2 تنظیم شده و قدرتی معادل ۴۸ اسب بخار در ۸,۷۵۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۴۳ نیوتن متر در ۶,۷۵۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. وظیفهٔ انتقال این نیرو بر عهدهٔ یک گیربکس شش سرعتهٔ جدید است که با یک سیستم نوآورانه به نام ERC همراه شده است. این سیستم که نوعی کلاچ سانتریفیوژی است، نیاز به استفاده از اهرم کلاچ توسط راکب در حین حرکت را از بین می‌برد و تجربهٔ سواری روان‌تری را به ارمغان می‌آورد.

شاسی F 450 GS نیز از یک فریم فولادی لوله‌ای جدید ساخته شده که به پایین نگه داشتن وزن کمک شایانی کرده است. این موتورسیکلت با وزن تنها ۱۷۸ کیلوگرم، به همراه باک ۱۴ لیتری خود می‌تواند با یک بار سوخت‌گیری مسافتی تا ۳۵۰ کیلومتر را بپیماید. ب‌ام‌و F 450 GS به مجموعه‌ای از امکانات الکترونیکی مجهز شده است تا هم در جاده و هم در مسیرهای خاکی عملکردی مطمئن داشته باشد. سه حالت سواری باران، جاده و اندورو به همراه سیستم‌های کمکی نظیر ترمز ABC، کنترل دینامیکی ترمز (DBC) و کنترل کشش دینامیکی (DTC) در اختیار راکب قرار دارند.

سیستم تعلیق این مدل ساخت شرکت KYB است و روی چرخ‌های آلومینیومی ریخته‌گری شده (۱۹ اینچ در جلو و ۱۸ اینچ در عقب) با لاستیک‌های تیوب‌لس چهارفصل سوار شده است. از نظر طراحی، نسخهٔ تولیدی بسیار به مدل مفهومی وفادار مانده و المان‌هایی مانند چراغ جلوی LED با طراحی X شکل، قطعات منیزیمی و رنگ‌آمیزی خاص ب‌ام‌و را حفظ کرده است. برای راحتی راکب، سه ارتفاع مختلف برای صندلی، اهرم‌ها و فرمان قابل تنظیم و یک نمایشگر ۶.۵ اینچی TFT به همراه درگاه USB-C در نظر گرفته شده است.

بی‌ام‌و این موتورسیکلت را در چهار تیپ عرضه خواهد کرد که دو تیپ پایه از تجهیزات استانداردی مانند جاپایی‌های آفرود، محافظ دست، محافظ پلاستیکی زیر موتور و طلق بادشکن شفاف بهره می‌برند. تیپ اسپرت با رنگ قرمز مسابقه‌ای و سیستم تعلیق اسپرت KYB با قابلیت تنظیم کامل عرضه می‌شود و تیپ پرچمدار تروفی هم با رنگ آبی متالیک مسابقه‌ای، محافظ دست‌های سفید، طلق بادشکن دودی رالی و محافظ آلومینیومی موتور از سایرین متمایز می‌شود. سیستم کلاچ هوشمند ERC به‌صورت استاندارد روی این تیپ نصب شده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.