رکوردشکنی فروش دوج دورانگو با قیمت ۱۲۰ هزار دلاری در گرانترین نسخه!
در دورانی که بازار خودرو به سمت مدلهای برقی و پیشرانههای کمحجم حرکت میکند، دوج با یک استراتژی جسورانه تمام معادلات را به هم ریخته است. شاسیبلند سه ردیفه و کهنهکار دورانگو با تکیه بر قدرت محض موتورهای V8، نهتنها زنده مانده، بلکه بهتازگی بهترین آمار فروش خود سهماههٔ سوم طی ۲۰ سال گذشته را به ثبت رسانده است. این موفقیت نشان میدهد که عطش بازار برای غرش هیولاهای بنزینی آمریکایی هنوز فروکش نکرده است. این موفقیت چشمگیر پسازآن رقم خورد که دوج اعلام کرد پیشرانه قدرتمند V8 همی را بهصورت استاندارد در تمام مدلهای ۲۰۲۶ دورانگو عرضه خواهد کرد.
این تصمیم، جهشی بزرگ در فروش ایجاد کرد؛ بهطوریکه آمار فروش در سهماهه سوم سال ۲۰۲۵ با رشد ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، از ۱۳,۹۴۹ دستگاه به ۲۰,۰۱۸ دستگاه رسید. این حرکت، مدل پایه دورانگو GT را با قیمت ۴۲,۴۹۵ دلار، رسماً به ارزانترین شاسیبلند V8 در بازار آمریکا تبدیل کرده است.
بازگشت رنگ افسانهای و سفارشیسازی بینهایت
دوج برای تقویت این حس نوستالژی و قدرت، رنگ آبی کلاسیک و پرطرفدار B5 Blue را هم پس از هشت سال غیبت، دوباره به پالت رنگ دورانگو برای مدل ۲۰۲۶ بازگردانده است. این رنگ که یادآور ماسلکارهای افسانهای دهه ۷۰ میلادی است، در کنار گزینههای سفارشیسازی تقریباً بیپایان در نسخه هلکت جیلبریک، به خریداران اجازه میدهد تا خودرویی کاملاً منحصربهفرد داشته باشند.
این سطح از شخصیسازی اما بهخصوص در مدل پرچمدار هلکت با ۷۱۰ اسب بخار قدرت، میتواند قیمت نهایی را به شکل حیرتانگیزی افزایش دهد. یک دورانگو هلکت با تمام آپشنهای ممکن، ازجمله رنگآمیزی خاص، رینگهای ۲۰ اینچی، ترمزهای برمبو نارنجی و فضای داخلی با چرم ناپا و آلکانترا، قیمتی حدود ۹۹,۰۱۵ دلار خواهد داشت. این رقم با احتساب هزینههای جانبی مانند پوشش محافظ رنگ و سایر لوازم جانبی، میتواند بهراحتی به مرز ۱۲۰ هزار دلار نزدیک شود و این شاسیبلند عضلانی را وارد قلمرو رقبای لوکس اروپایی کند.
آیندهای روشن برای یک پلتفرم قدیمی
نکته جالب این است که تمام این موفقیتها بر پایه پلتفرمی به دست آمده که از سال ۲۰۱۰ تاکنون تغییر اساسی نداشته است. بااینحال، دوج برنامههای بزرگی برای آینده دارد. این شرکت با سرمایهگذاری ۱۳۰ میلیون دلاری در کارخانه دیترویت، خود را برای تولید نسل کاملاً جدید دورانگو آماده میکند که انتظار میرود در سال ۲۰۲۹ از راه برسد. هرچند انتظار میرود گزینههای هیبریدی نیز در نسل جدید وجود داشته باشد اما دوج تأکید کرده که به میراث موتورهای بنزینی بزرگ خود وفادار خواهد ماند. تا آن زمان، دورانگو فعلی همچنان بهعنوان یک یاغی سالخورده اما محبوب در میان شاسیبلندهای خانوادگی به حکمرانی خود ادامه میدهد.