هوندا XL750 ترنس آلپ 2026 جدید با فناوری کلاچ الکترونیکی رونمایی شد

یک‌شنبه 18 آبان 1404 - 16:00
مطالعه 4 دقیقه
موتورسیکلت هوندا xl750 ترنس آلپ 2026
این موتورسیکلت در دو نسخه عادی و A2 به‌ترتیب با 92 و 48 اسب بخار قدرت در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

هوندا در سال‌های اخیر با معرفی فناوری‌های نوآورانه گوناگون در موتورسیکلت‌های خود نشان داده که راحتی، دقت و لذت سواری برایش به اندازه قدرت اهمیت دارد. این شرکت با نزدیک‌شدن به سال ۲۰۲۶، نوبت به‌روزرسانی را به یکی از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های ماجراجویانه خود یعنی XL750 ترنس‌آلپ داده است؛ مدلی که از این پس با فناوری کلاچ الکترونیکی عرضه خواهد شد. سیستم یادشده پیش‌تر در مدل‌هایی چون CB500 هورنت، CBR500R و NX500 هم به کار گرفته‌شده بودند.

فناوری کلاچ الکترونیکی و کارایی تعویض دنده

در این فناوری، دیگر خبری از کنترل دستی کلاچ در هر تعویض دنده نیست و خود موتورسیکلت با تکیه‌بر تجهیزات الکترونیکی و با دقتی بالا، این وظیفه را برعهده می‌گیرد؛ حرکتی که نشان می‌دهد هوندا در حال ساختن آینده‌ای برای سواری آسان‌تر محصولاتش می‌گردد.

سازنده ژاپنی موتورسیکلت XL750 ترنس‌آلپ می‌گوید کلاچ الکترونیکی با لمس پدال تعویض دنده فعال می‌شود؛ سیستم در همان لحظه کلاچ را می‌گیرد، دنده را جا می‌زند و سپس دوباره آن را آزاد می‌کند. ترکیب این فناوری با سیستم گاز برقی (به‌ویژه هنگام معکوس‌زدن) مزیتی بزرگ به همراه دارد؛ چراکه هنگام فعال‌شدن نیم‌کلاچ، سیستم به‌صورت خودکار گاز را تنظیم می‌کند تا سرعت دور موتور با چرخ عقب هماهنگ شود و تعویض دنده‌ها نرم‌تر و دقیق‌تر انجام شوند.

پیشرانه و خروجی آن

هوندا تصمیم گرفته تا پیشرانه XL750 ترنس‌آلپ ۲۰۲۶ را بدون تغییر باقی بگذارد و همچنان از همان پیشرانه شناخته‌شده CB750 هورنت استفاده کند؛ یک موتور ۲ سیلندر موازی ۷۵۵ سی‌سی با توان ۹۲ اسب بخار در ۹،۵۰۰ دور در دقیقه و ۷۵ نیوتن‌متر گشتاور در ۷،۲۵۰ دور در دقیقه. پیشرانه نامبرده به‌لطف منحنی گشتاور یکنواخت و صدای خاص خود، هم در جاده‌های شهری و هم در مسیرهای خاکی عملکردی مطمئن و جذاب دارد.

تعلیق، ترمز و لاستیک

مهندسان هوندا در بخش جلویی تعلیق از فورک‌های معکوس «شوآ» با قطر ۴۳ میلی‌متر بهره گرفته‌اند که ۲۰۰ میلی‌متر کورس حرکتی دارند و از قابلیت تنظیم پیش‌بار فنر برخوردار است. در عقب هم کمک‌فنر شوآ پرو-لینک با کورس ۱۹۰ میلی‌متر به‌کار رفته است. سیستم تعلیق جلو و عقب در مدل جدید به تنظیمات دقیق‌تری در بخش فشرده‌سازی و بازگشت مجهز شده تا هماهنگی بهتری در مسیرهای ناهموار ارائه دهد.

ترمزهای XL750 ترنس‌آلپ نیز به‌روز شده‌اند. در جلو دو دیسک موج‌دار ۳۱۰ میلی‌متری با کالیپرهای دو پیستونی و در عقب یک دیسک ۲۵۶ میلی‌متری با کالیپر تک‌پیستونی وظیفه توقف بدنه را برعهده دارند. لاستیک‌ها نیز از نوع دوکاره با چسبندگی بالا هستند که برای مسیرهای ترکیبی طراحی شده‌اند.

حالت های رانندگی

هوندا XL750 ترنس‌آلپ چهار حالت سواری پیش‌فرض دارد: اسپرت، استاندارد، باران و سنگریزه که هر یک عملکرد موتور، کنترل گشتاور و ترمز ABS را مطابق شرایط مسیر تغییر می‌دهند. افزون بر آن، حالت «User Mode» نیز وجود دارد تا موتورسوار بتواند تنظیمات دلخواه خود را برای قدرت موتور، ترمز موتور، کنترل لغزش و ABS ذخیره کند. سیستم کنترل انتخابی گشتاور هوندا موسوم‌به «HSTC» در پنج سطح تنظیم می‌شود و در صورت نیاز می‌توان آن را به‌طور کامل غیرفعال کرد.

رنگ‌بندی

هوندا XL750 ترنس‌آلپ ۲۰۲۶ در سه رنگ چشم‌نواز «Ross White Tricolour» (سفید سه‌رنگ کلاسیک هوندا)، «Matt Ballistic Black Metallic» (مشکی مات فلزی) و «Pearl Deep Mud Gray» (خاکستری مرواریدی) عرضه خواهد شد. نسخه محدودشده به گواهینامه‌ی A2 نیز با توان تولید ۴۸ اسب بخار قدرت در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت تا موتورسواران تازه‌کار هم از جذابیت‌های این موتورسیکلت ادونچر ژاپنی بی‌نصیب نمانند.

XL750 ترنس‌آلپ جدید با ترکیب هوش مکانیکی، وزن متعادل و طراحی مینیمال اما ماجراجویانه، گامی دیگر در مسیر تکامل فلسفه هوندا به شمار می‎‌رود؛ فلسفه‌ای که هدفش ساخت موتورسیکلت‌هایی برای ایجاد حس آزادی برای تمام راننده‌های موتورسیکلت است. نظر شما درباره این موتورسیکلت تازه چیست؟

جدول مشخصات فنی هوندا XL750 ترنس‌آلپ 2026

ویژگی

مشخصات

نوع موتور

دو سیلندر موازی ۴ زمانه ۷۵۵ سی‌سی

حداکثر توان

۹۲ اسب بخار در ۹,۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۷۵ نیوتن‌متر در ۷,۲۵۰ دور در دقیقه

سیستم کلاچ

الکترونیکی

تعلیق جلو

فورک معکوس شوآ ۴۳ میلی‌متر، قابل تنظیم، کورس ۲۰۰ میلی‌متر

تعلیق عقب

شوآ Pro-Link، قابل تنظیم، کورس ۱۹۰ میلی‌متر

ترمز جلو

دو دیسک موج‌دار ۳۱۰ میلی‌متری با کالیپر دوپیستونه

ترمز عقب

دیسک ۲۵۶ میلی‌متری با کالیپر تک‌پیستونه

حالت‌های رانندگی

اسپرت، استاندارد، باران و سنگریزه + حالت سفارشی

وزن تقریبی

حدود ۲۱۲ کیلوگرم

رنگ‌ها

سفید سه‌رنگ، مشکی مات، خاکستری مرواریدی

نسخه ویژه

مدل مجاز برای گواهینامه A2 با ۴۸ اسب بخار قدرت

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.