آئودی با Q9 هورش، به رقابت با مرسدس میباخ GLS خواهد پرداخت
آئودی با پرچمدار جدید خود، Q9 هورش، رسماً وارد میدان رقابت شاسیبلندهای فوق لوکس خواهد شد. این خودرو که بهتازگی تصاویر جاسوسی آن در حین آزمایشهای جادهای منتشر شده، قرار است رقیب مستقیم مرسدس میباخ GLS باشد و تجربهای بینظیر از تجمل و راحتی را بهخصوص برای سرنشینان عقب، ارائه دهد. پروتوتایپی که در حال آزمایش دیده شده، نسخهٔ پرچمدار هورش است که نام خود را از یکی از بنیانگذاران آئودی وام گرفته و نقشی مشابه میباخ برای مرسدس بنز را ایفا میکند. این مدل جدید بخشی از بزرگترین برنامهٔ معرفی محصول در تاریخ آئودی است و سال آینده در کنار نسل جدید Q7 و یک خودروی برقی پایه، رونمایی خواهد شد.
اگرچه خودروی آزمایشی با پوششهای استتاری پوشانده شده بود، اما جزئیات کلیدی قابلتشخیص هستند. انتظار میرود مدل نهایی دارای سپر جلوی متفاوت، جلوپنجرهای با خطوط عمودی، تزئینات کرومی بیشتر و نشانهای هورش روی ستونهای عقب باشد. همانند مدل A8 L هورش، احتمالاً گزینههایی مانند رنگآمیزی دورنگ بدنه و رینگهای خاص موسوم به H crown نیز برای این شاسیبلند در نظر گرفته خواهد شد.
تمرکز اصلی Q9 هورش، فضای داخلی و آسایش سرنشینان عقب است. هرچند عکاسان موفق به ثبت تصویری از داخل کابین نشدهاند اما پیشبینی میشود که این خودرو دارای دو صندلی مجزای عقب باشد که توسط یک کنسول میانی عریض از هم جدا شدهاند. این صندلیها بهاحتمالزیاد به امکاناتی مانند گرمکن، سردکن و ماساژور مجهز خواهند بود. از دیگر ویژگیهای مورد انتظار میتوان به سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب، روکشهای چرم با دوخت لوزی شکل و کفپوشهای ضخیم اشاره کرد. البته سرنشینان جلو نیز فراموش نشدهاند و احتمالاً با مجموعهای از نمایشگرها شامل یک صفحه آمپر دیجیتالی، یک نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی و یک نمایشگر سوم برای سرنشین جلو روبرو خواهند شد.
هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی منتشر نشده است اما انتظار میرود مدل استاندارد Q9 با طیف وسیعی از پیشرانههای بنزینی و پلاگینهیبریدی عرضه شود. بااینحال، نسخهٔ هورش بهاحتمال فراوان از قویترین پیشرانهٔ ممکن بهره خواهد برد که میتواند یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو باشد. معرفی این مدلها در شرایطی صورت میگیرد که فروش آئودی در نُهماههٔ اول سال با افت ۴.۸ درصدی مواجه شده است. به نظر میرسد این خودروساز آلمانی با عرضهٔ محصولات جدید و پرچمدار، به دنبال بازپسگیری سهم خود از بازارهای کلیدی جهان است.