فروش خیرهکننده شیائومی با عبور از مرز ۴۰ هزار خودرو در ماه
شیائومی با افزایش چشمگیر تولید دومین محصول برقی خود یعنی کراساوور کامپکت YU7، برای سومین ماه متوالی رکورد فروش خود را شکست. این موفقیت که با کاهش قابلتوجه زمان انتظار برای تحویل خودرو همراه بوده، نشان از مسیری روشن برای غول فناوری چینی دارد. این شرکت که تنها دو سال پیش بهعنوان یک تولیدکننده گوشیهای هوشمند شناخته میشد، حالا با قدرت در حال فتح بازار خودروهای برقی است. با افزایش سرعت خط تولید، زمان انتظار برای مشتریانی که YU7 را پیشخرید کردهاند، به شکل معناداری کوتاه شده است. برای مثال، برخی از خریداران گزارش دادهاند که تاریخ تحویل خودروی آنها حدود ۱۰ هفته به جلو افتاده است؛ به این معنی که خودروی خود را بهجای ژوئن ۲۰۲۶ در مارس ۲۰۲۶ تحویل خواهند گرفت.
در حال حاضر، ثبت سفارش جدید برای این شاسیبلند برقی به معنای انتظار ۳۷ تا ۴۰ هفتهای است که اگرچه هنوز طولانی است اما نسبت به گذشته بهبود قابلتوجهی داشته است. درحالیکه منتقدان، دلیل کاهش زمان انتظار را انصراف خریداران دانستهاند اما آمار فروش روایتی دیگر دارد. شیائومی با اضافه شدن YU7 به سبد محصولاتش، نهتنها فروش ماهانهٔ خود را افزایش داده، بلکه برای اولین بار در ماه سپتامبر با فروش ۴۱,۹۴۸ دستگاه خودروی برقی از مرز ۴۰ هزار دستگاه عبور کرد. این شرکت در شبکههای اجتماعی چینی اعلام کرده است که انتظار دارد فروش ماه اکتبر نیز از مرز ۴۰ هزار دستگاه فراتر رود که این موضوع به معنای رسیدن به ظرفیت تولید سالانهٔ بیش از ۵۰۰ هزار خودرو است؛ دستاوردی خیرهکننده برای شرکتی که تا همین اواخر هیچ تجربهای در خودروسازی نداشت.
موفقیت شیائومی زمانی برجستهتر میشود که آن را در کنار سرنوشت دیگر غولهای فناوری قرار دهیم. درحالیکه اپل پس از سالها تحقیق، پروژهٔ خودروی برقی خود را کنار گذاشت، شیائومی نهتنها اولین مدل خود یعنی سدان SU7 را با موفقیت به بازار عرضه کرد، بلکه با دومین محصول خود نیز در آستانهٔ یک پیروزی بزرگ دیگر قرار گرفته است و نشان میدهد که تقاضا برای محصولاتش بسیار فراتر از ظرفیت تولید فعلی آن است.