معرفی لامبورگینی تمراریو سوپر تروفئو، غرش خالص V8 با حذف سیستم هیبرید
لامبورگینی از نسخه مسابقهای جانشین هوراکان، یعنی تمراریو سوپر تروفئو پردهبرداری کرده است. این گاو خشمگین که برای پیست مسابقه متولد شده، مهمترین ویژگی مدل خیابانی خود یعنی سیستم هیبریدی را کنار گذاشته است. این یعنی قلب تپندهٔ سوپر تروفئو همان پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو است که حالا بدون سیستم هیبریدی، 650 اسب بخار قدرت تولید میکند، عددی که به شکل عجیبی ۱50 اسب بخار کمتر از موتور بنزینی در نسخه خیابانی است.
این قدرت از طریق یک گیربکس شش سرعته سکوئنشال که جایگزین گیربکس هشت سرعته دوکلاچه مدل جادهای شده، فقط به چرخهای عقب منتقل میشود و خبری از سامانه چهارچرخ محرک هم نیست. این گیربکس و چندین قطعه دیگر با نسخه GT3 این خودرو مشترک است؛ اما تفاوتها به قوای محرکه محدود نمیشود. تمراریو سوپر تروفئو از یک کیت بدنه بسیار تهاجمیتر بهره میبرد که در انتهای آن یک بال عظیم خودنمایی میکند.
هرچند تصاویری از کابین منتشر نشده اما لامبورگینی تأیید کرده که این مدل به یک رول کیج کاملاً یکپارچه با استانداردهای فیا و داشبوردی پوشیده از مادهای به نام Dinamica Infinity مجهز است که اولین استفاده از این نوع جیر تکجزئی پلیاستر در دنیای خودرو محسوب میشود. فهرست بهبودهای فنی با سیستم کنترل کشش قابل تنظیم در ۱۲ حالت، سیستم اگزوز کاپریستو، فیلترهای هوای BMC و سیستم تعلیق KW ادامه مییابد.
لامبورگینی هنوز وزن دقیق این خودرو را اعلام نکرده اما با توجه به اینکه نسخه GT3 بدون مایعات حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد و مدل خیابانی ۳۹۰ کیلوگرم سنگینتر است، میتوان انتظار داشت که سوپر تروفئو نیز یک جنگنده بسیار سبکوزن باشد. این حرکت لامبورگینی، شایعات و امیدها برای تولید یک نسخه خیابانی دیفرانسیل عقب و سبکوزن از تمراریو را تقویت میکند. همانطور که هوراکان درنهایت به مدل افسانهای STO ختم شد، به نظر میرسد معرفی چنین نسخهای برای تمراریو نیز در برنامههای سنت آگاتا باشد. بااینحال، علاقهمندان به مسابقه باید کمی صبور باشند زیرا تمراریو سوپر تروفئو تا فصل مسابقات ۲۰۲۷ وارد پیست نخواهد شد.