معرفی رم رمپیج برای بازار اروپا، پیکاپ جمعوجور بدون شاسی نردبانی
استلانتیس با معرفی رسمی وانت کامپکت رم رمپیج، حضور خود را در بخشی از بازار اروپا اعلام کرد که شاید کمتر کسی انتظارش را داشت یعنی بازار پیکاپهای شهری. این وانت که در برزیل طراحی و تولید شده، قرار است در دو نسخه متفاوت، یعنی ربل با تمرکز بر بیراههنوردی و R/T با رویکردی اسپرت و خیابانی، جای خالی بین شاسیبلندهای کامپکت و وانتهای سایز متوسط را پر کند. رمپیج که بر اساس یک پلتفرم یکپارچه ساخته شده، با ابعادی شامل ۵,۰۲۸ میلیمتر طول، ۱,۸۸۶ میلیمتر عرض و ۱,۷۱۶ میلیمتر ارتفاع، گزینهای بسیار مناسبتر برای جادههای باریک اروپا در مقایسه با برادر بزرگترش، یعنی رم ۱۵۰۰ به شمار میرود.
پیشرانهٔ این پیکاپ بسته به مدل انتخابی، متفاوت است. نسخهٔ ربل به یک پیشرانه ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل مالتیجت مجهز شده که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در مقابل، نسخه اسپرت R/T از پیشرانه ۲ لیتری بنزینی خانواده هوریکین بهره میبرد که توانایی تولید ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این تفاوت در عملکرد نیز خود را بهخوبی نشان میدهد. مدل دیزلی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۹.۹ ثانیه زمان نیاز دارد درحالیکه مدل بنزینی R/T این کار را در تنها ۶.۹ ثانیه انجام میدهد و به حداکثر سرعت محدود شده ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
مدل ربل با لاستیکهای آلترین و سیستم تعلیق نرمتر برای مسیرهای آفرودی آماده شده است. در سوی دیگر، مدل R/T با سیستم تعلیق سفتتر، رینگهای ۱۹ اینچی بزرگتر و کاهش ارتفاع ۱۰ میلیمتری، چهرهای تهاجمیتر و مناسب رانندگی شهری دارد. ظرفیت قسمت بار این وانت ۹۸۰ لیتر است و در مدل دیزلی میتواند تا ۱۰۱۵ کیلوگرم بار را حمل کند. در داخل کابین، رمپیج با امکاناتی نظیر نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی، صفحه آمپر دیجیتال ۱۰.۳ اینچی و سیستم صوتی هارمن کاردن با ۱۰ بلندگو، فضایی مدرن و فناورانه را ارائه میدهد. همچنین سیستمهای کمکی راننده مانند کروز کنترل تطبیقی و دستیار رانندگی در بزرگراه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.