زمزمههای بازگشت میتسوبیشی لنسر اوو با پیشرانه هیبرید!
در خبری هیجانانگیز برای علاقهمندان به خودروهای اسپرت، به نظر میرسد رؤیای بازگشت میتسوبیشی لنسر اوولوشن هنوز زنده است. یک مهندس ارشد در میتسوبیشی بهطور تلویحی اشاره کرده که این پروژهٔ افسانهای بهطور کامل کنار گذاشته نشده و احتمال دارد نسل جدید این خودرو با پیشرانهای هیبریدی و فناوریهای پیشرفتهٔ چهارچرخ متحرک، دوباره به خیابانها بازگردد. در حاشیهٔ نمایشگاه حملونقل ژاپن، کائورو ساواسه، یکی از مهندسان کلیدی میتسوبیشی، در مصاحبهای با رسانهٔ استرالیایی درایو، جرقهٔ این امید را در دل هواداران روشن کرد. او که در توسعهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک معروف S-AWC میتسوبیشی نقش داشته، بازگشت اوو را یک رؤیای شخصی توصیف کرد.
ساواسه در پاسخ به این سؤال که آیا نسل جدیدی از اوو ساخته خواهد شد، گفت:
ما البته رؤیای لنسر اوولوشن را داریم، ما طیف وسیعی از فناوریها را در دست داریم.
این اظهارنظر بهاحتمالزیاد به سیستمهای پلاگینهیبریدی پیشرفتهٔ میتسوبیشی اشاره دارد. از سال ۲۰۱۶ که آخرین لنسر اوولوشن از خط تولید خارج شد، دنیای خودرو به سمت برقیسازی حرکت کرده است و به گفتهٔ ساواسه، هرگونه اووی جدیدی باید این مسیر را دنبال کند. البته بزرگترین مانع بر سر راه احیای اوو، توجیه سرمایهگذاری برای ساخت یک مدل کاملاً جدید است؛ بهخصوص که سدان استاندارد لنسر که پلتفرم اصلی اوو بود، سالهاست از خط تولید خارج شده است. بااینحال، همکاری میتسوبیشی با شرکای تجاری خود در اتحاد رنو-نیسان میتواند این چالش را برطرف کند.
میتسوبیشی در حال حاضر از یک سیستم پلاگینهیبریدی در شاسیبلند اوتلندر استفاده میکند که مجموعاً ۳۰۲ اسب بخار قدرت تولید میکند؛ اما کانسپت جدید الوانس که بهتازگی رونمایی شده، از سیستمی پیشرفتهتر با چهار موتور الکتریکی بهره میبرد. در تئوری، مهندسان میتسوبیشی میتوانند با تقویت این فناوری، بهسادگی به قدرتی درخور نام اوولوشن دست پیدا کنند. همچنین، آیندهٔ برند پرفورمنس رالیارت نیز در هالهای از ابهام قرار دارد. این برند که اخیراً احیا شده، تاکنون به ارائهٔ پکیجهای ظاهری محدود بوده است. بااینحال، ساواسه اشاره کرد که برنامههای گستردهتری برای رالیارت در نظر گرفته شده است. شاید بازگشت شکوهمند اوو، همان برنامهٔ بزرگ باشد.