پیش فروش مزدا EZ-6 سدان هیبرید آفتاب خودرو آبان ۱۴۰۴

سه‌شنبه 20 آبان 1404 - 15:27
مطالعه 3 دقیقه
mazda ev
شرکت آفتاب خودرو نخستین مرحله فروش فوق‌العاده مزدا EZ-6 را آغاز کرده است. این سدان هیبریدی، از موتور برقی به عنوان پیشرانه اصلی استفاده می‌کند.
تبلیغات

شرکت آفتاب خودرو با صدور بخشنامه شماره ۰۸۱۸-الف-۴۰۴ در تاریخ ۱۸ آبان ۱۴۰۴، نخستین مرحله فروش فوق‌العاده مزدا EZ-6 را آغاز کرده است. متقاضیان باید مبلغ ۵ میلیارد ریال (۵۰۰ میلیون تومان) در حساب وکالتی بلوکه کنند و سپس در صورت تأیید ثبت‌نام، پیش‌پرداخت اولیه ۲۵ میلیارد ریال (۲.۵ میلیارد تومان) را واریز نمایند. ودیعه دوم پس از ۶۰ روز دریافت می‌شود و تسویه نهایی هنگام صدور دعوتنامه انجام خواهد شد. موعد تحویل خودروها ۱۲۰ روز کاری پس از تکمیل پیش‌پرداخت اعلام شده که عملاً به معنای حدود ۶ ماه انتظار است. قیمت علی‌الحساب خودرو ۳۶ میلیارد ریال (۳.۶ میلیارد تومان) تعیین شده و پیش‌بینی می‌شود قیمت نهایی بالای ۴ میلیارد تومان باشد.

نوع خودرو

مدل

قیمت علی‌الحساب (تومان)

پیش‌پرداخت اولیه (تومان)

ودیعه دوم

موعد تحویل

MAZDA EZ-6 (EREV) 

۲۰۲۵

۳,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ 

۲,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ 

۶۰ روز بعد

۱۲۰ روز

بیشتر بخوانید:

مزدا EZ-6 محصول مشترک چانگان–مزدا و مدل ۲۰۲۵ است که در نسخه EREV (برقی با ژنراتور بنزینی) وارد ایران می‌شود. این خودرو بر پایه پلتفرم پیشرفته EPA1 ساخته شده و با موتور الکتریکی محور عقب، شتاب‌گیری خطی و گشتاور آنی را ارائه می‌دهد. موتور بنزینی ۱.۵ لیتری تنها نقش ژنراتور دارد و هیچ اتصال مستقیمی به چرخ‌ها ندارد، بنابراین تجربه رانندگی کاملاً مشابه خودروهای برقی خواهد بود. ترکیب باتری و باک پر، بردی فراتر از ۱۰۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند که برای سفرهای طولانی در ایران مزیتی مهم محسوب می‌شود.

مزدا EZ-6 هیبرید EREV با ترکیب موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۹۵ اسب‌بخار و یک موتور الکتریکی ۱۶۰ کیلوواتی (۲۱۴ اسب‌بخار) و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر عرضه می‌شود؛ در این سامانه، پیشرانه درونسوز تنها نقش شارژر را بازی می‌کند و هیچ اتصال مستقیمی به چرخ‌ها ندارد، بنابراین خودرو همواره حس رانندگی برقی خواهد داشت. بسته به ظرفیت باتری ۱۸.۹ یا ۲۸.۴ کیلووات‌ساعت، برد حرکتی در حالت تمام‌برقی به ترتیب ۱۳۰ یا ۲۰۰ کیلومتر است و در حالت هیبریدی به حدود ۱.۳۰۰ کیلومتر می‌رسد، در حالی که حداکثر سرعت تمامی نسخه‌ها به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

از نظر طراحی، زبان KODO مزدا در بدنه و کابین EZ-6 کاملاً مشهود است؛ جلوپنجره مشبک با نورپردازی خاص، چراغ‌های باریک و خطوط قدرتمند، ظاهری لوکس و مدرن ایجاد کرده‌اند. در داخل کابین نیز نمایشگرهای بزرگ با چیپست کوالکام و سیستم‌های کمک‌راننده سطح ۲.۵ تجربه‌ای پیشرفته برای سرنشینان فراهم می‌کنند. عرضه این خودرو با قیمت بیش از ۴ میلیارد تومان، آن را در رقابت مستقیم با سدان‌های لوکس وارداتی و کراس‌اوورهای پریمیوم قرار می‌دهد. موفقیت آن وابسته به خدمات پس از فروش و تأمین قطعات خواهد بود؛ چالشی که همواره برای خودروهای وارداتی در ایران مطرح بوده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.