معرفی نسخه ویژه جیپ رانگلر، بازگشت پیشرانه V8 با تخفیف ۲۰ هزار دلاری!
در حرکتی هیجانانگیز برای علاقهمندان به آفرود، جیپ اعلام کرد که موتور قدرتمند ۶.۴ لیتری V8 همی نهتنها از خط تولید رانگلر حذف نمیشود بلکه با یک نسخه ویژه و جذاب به نام موآب ۳۹۲ مدل ۲۰۲۶ بازمیگردد. این شاسیبلند جدید که برای جشن ۸۵ سالگی جیپ طراحی شده، با قیمت پایه ۷۹,۹۹۵ دلار عرضه میشود که حدود ۲۰ هزار دلار ارزانتر از مدل روبیکان ۳۹۲ سال گذشته است و مستقیماً برگ برندهای را به رخ رقیب دیرینهاش، فورد برانکو، میکشد که هرگز گزینهٔ موتور V8 را نداشته است.
موآب ۳۹۲ اولین محصول از برنامهٔ هیجانانگیز جیپ به نام Twelve 4 Twelve است که طی آن، این شرکت قصد دارد در ۱۲ ماه آینده، ۱۲ نسخه ویژه از رانگلر را رونمایی کند. این نسخه با الهام از شصتمین سالگرد رویداد افسانهای «جیپ ایستر سافاری» در موآب، ایالت یوتا، ساخته شده و ترکیبی از تواناییهای فنی بینظیر و قدرت آفرود است. قلب تپنده این هیولا، همان موتور V8 با کد ۳۹۲ است که ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ نیرویی که قرار بود با مدل فاینال ادیشن در سال ۲۰۲۴ به تاریخ بپیوندد اما تقاضای بالای مشتریان، جیپ را مجبور به بازنگری کرد.
باب برادردور، مدیرعامل جیپ، دراینباره گفت:
جامعهٔ ما صدای خود را به گوش ما رساند و ما گوش دادیم. موتور ۶.۴ لیتری V8 همی همچنان یک نیروی تعیینکننده در خط تولید جیپ باقی خواهد ماند.
جیپ موآب ۳۹۲ اما فقط یک موتور قدرتمند نیست. این خودرو بهصورت استاندارد با لاستیکهای ۳۵ اینچی آفرود، رینگهای ۱۷ اینچی، سیستم اگزوز دوحالته برای غرشهای دلنشین، دیفرانسیلهای قفلشونده الکترونیکی در جلو و عقب و سیستم قطعکننده الکترونیکی آنتیرول بار مجهز شده است. با ارتفاع 28 سانتیمتری از سطح زمین، کمتر مانعی میتواند جلوی این رانگلر را بگیرد. در داخل کابین نیز صندلیهای چرمی ناپای مشکی مجهز به گرمکن و سیستم صوتی پریمیوم آلپین، راحتی سرنشینان را تضمین میکنند.
علاوه بر معرفی موآب ۳۹۲، جیپ تغییرات جزئی دیگری را نیز برای مدل ۲۰۲۶ رانگلر در نظر گرفته است. سیستم لولای جدید درها، جدا کردن آنها را سریعتر و آسانتر میکند. همچنین سپرهای فولادی جدید و وینچ بهصورت آپشن برای مدل دودر ویلیز در دسترس خواهد بود. سایر گزینههای پیشرانه شامل موتور ۳.۶ لیتری V6 (تنها مدل با گیربکس دستی) و موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است و خبری از موتورهای جدید سری هوریکین نیست. نکته قابلتوجه، غیبت مدل هیبریدی 4xe در لیست مدلهای ۲۰۲۶ است؛ جیپ همچنان در حال کار برای رفع مشکل خطر آتشسوزی است که منجر به فراخوان نزدیک به ۲۳۰ هزار دستگاه از این مدل شده بود.