موتورسیکلت فرانسوی میدوآل تایپ 1 سری 3 با قیمت 200 هزار دلار رونمایی شد

شنبه 24 آبان 1404 - 13:00
مطالعه 5 دقیقه
موتورسیکلت نیکد میدوآل تایپ 1 سری 3 نقره ای
این محصول لوکس با بهره‌مندی از 106 اسب بخار قدرت، طراحی خیره‌کننده و امکانات ویژه یک تجربه متفاوت را برای راننده خود می‌سازد.
تبلیغات

برند میدوآل (Midual) تجلی یک رویای فرانسوی است؛ شرکتی کوچک اما اسرارآمیز که در عمق آنژوی فرانسه، توسط دو برادر اولیویه و فرانسیس میدی در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد. آن‌ها از سال‌ها قبل، روی یک پیشرانه تخت (فلت‌توئین) ویژه کار کرده بودند؛ موتوری با طراحی خاص که بعدا قلب تمام محصولات آن‌ها را تشکیل داد. پس از معرفی نمونه اولیه ۹۰۰ در نمایشگاه پاریس در سال ۱۹۹۹ که توجه زیادی را جلب کرد، میدوآل تصمیم گرفت مسیر خود را در عرصه تولید محدود و لوکس ادامه دهد. حاصل این رویا، موتورسیکلتی شد که فراتر از یک وسیله نقلیه است: یک اثر هنری مکانیکی، نزدیک به زیورآلات لوکس یا ساعت‌های گران‌بها.

حال و پس از سال‌ها انتظار، میدوآل بار دیگر با مدل «تایپ 1 سری 3» ظهور کرده است؛ موتورسیکلتی که جلو آلومینیوم صیقل‌خورده، طراحی دقیق دست‌ساز و ظرفیت محدود تولید آن، حس نفیس و منحصربه‌فرد بودن را به اوج می‌رساند.

قیمت میدوآل تایپ 1 سری 3 چیزی در حدود ۱۸۶,۲۰۰ یورو اعلام شده که تقریبا ۲۰۴,۰۰۰ دلار آمریکا است؛ رقمی که چند برابر هزینه یک سوپربایک یا ودیعه یک قصر کوچک در منطقه‌ای تاریخی خواهد بود. اما در دنیای میدوآل، چنین قیمت نجومی نه‌تنها توجیه‌ناپذیر نیست بلکه بخش مهمی از هویت آن به شمار می‌رود. از دید سازندگان این برند، بیش از آنکه موتورسواری یک فعالیت ورزشی باشد، به استفاده از یک اثر هنری بسیار گران‌قیمت شباهت دارد.

میدوآل تایپ 1 سری 3 در نگاه اول بیشتر به یک شیء هنری از یک کاتالوگ ساعت‌سازی لوکس شباهت دارد تا یک وسیله‌نقلیه موتوری! چارچوب آن از یک مونوسک (monocoque) دست‌ساز یک‌تکه آلومینیومی صیقل‌خورده تشکیل شده که هم به عنوان بدنه، هم مخزن سوخت و هم شاسی عمل می‌کند. ساخت این قطعه واحد که با دقتی بی‌نظیر انجام شده، صدها ساعت کار دستی لازم دارد؛ مسئله‌ای که بخشی از دلیل قیمت بالای آن را توجیه می‌کند.

تولید میدوآل تایپ 1 سری 3 محدود است: تنها ۲۰ دستگاه برای کل جهان در نظر گرفته شده که باعث افزایش ارزش کلکسیونی، جذابیت و خاص‌بودن آن می‌شود. هر خط و منحنی روی بدنه، هر پین‌استریپ دستی و حتی صندلی تک‌قطعه‌ای از آلومینیوم یک‌تکه (که «tapecul» نامیده می‌شود) با ظرافت و وسواس جواهرسازان، طراحی و اجرا شده است.

درون این شاهکار فلزی، قلبی بنزینی از نوع تخت دو سیلندر به حجم ۱,۰۳۶ سی‌سی جا خوش کرده که با طراحی خاص میدوآل یعنی شیب ۲۵ درجه‌ای تعبیه شده است. این موتور طبق مشخصات رسمی، توان تولید ۱۰۶ اسب بخار را در دور ۸,۲۰۰ دور بر دقیقه دارد و نهایتا ۱۰۲ نیوتن‌متر گشتاور را در دور ۵,۵۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار می‌دهد.

عملکرد موتوری سری ۳ به گونه‌ای تنظیم شده که به‌جای تبدیل کردن آن به یک مدل تهاجمی و مسابقه‌ای، تجربه‌ای مناسب تورینگ قاره‌ای و گردش‌های جاده‌ای را القا می‌کند؛ همان چیزی که خریداران این آثار هنری موتوری انتظارش را دارند. میدوآل خود تاکید دارد که سری ۳ یک موتورسیکلت واقعی جاده‌ای است و تیم کوچک سازنده در کارخانه خود در «Juigné-sur-Loire» با دقت ساعت‌سازان، تمام قطعات را ماشین‌کاری، صیقل‌کاری و مونتاژ می‌کند.

سازنده اعلام کرده که هر دستگاه میدوآل تایپ 1 سری 3 قبل از تحویل،‌ مسافتی ۳۰۰ کیلومتری را می‌پیماید تا از یکپارچگی کامل قطعات، کیفیت ساخت به‌شدت بالا و عملکرد درست موتورسیکلت اطمینان کامل حاصل شود. این مرحله یک سیستم کنترل کیفی عملی نمادین برای مشتری محسوب می‌شود تا بدانند پرداخت هزینه یک سوپراسپرت گران‌قیمت برای یک موتورسیکلت، ارزشش را داشته است.

میدوآل تایپ 1 سری 3 دقیقا آن چیزی است که خریداران اشیاء لوکس جزئی‌نگر دوست دارند: بدنه ظریف آلومینیومی، تعلیق «اوهلینز» ممتاز، ترمزهای برمبو و تمام زیبایی‌های مهندسی که در هر پیچ و مهره آن حس می‌شود. این موتورسیکلت برای کسانی که به‌دنبال اعداد و ارقام هستند ساخته نشده است؛ سری 3 برای کسانی طراحی شده که قدرت را نه با سرعت خالص، بلکه با هنر ظرافت‌مند اندازه می‌گیرند. نظر شما درباره این موتورسیکلت لوکس فرانسوی چیست؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.