نیسان پرزیدنت ۱۹۹۲، سدان لوکس ژاپنی با حس و حال بریتانیایی!
پیشینهٔ نیسان پرزیدنت به سال ۱۹۶۵ بازمیگردد اما نمونهای که اینجا میبینید، از نسل سوم است. این نسل که پلتفرم مشترکی با اینفینیتی Q45 داشت، در سال ۱۹۹۰ معرفی شد و نماد تجمل ژاپنی در دههٔ ۹۰ بود. بااینحال، اگر با این خودرو آشنایی نداشته باشید، در نگاه اول ممکن است فکر کنید با یک سدان لوکس بریتانیایی طرف هستید زیرا نیسان در طراحی نسل سوم پرزیدنت از عناصر اروپایی زیادی استفاده کرد و طراحی جلوی آن شباهت زیادی به جگوار XJ همدورهاش داشت.
حال یک نمونهٔ مدل ۱۹۹۲ از این سدان لوکس ژاپنی به حراج گذاشته شده است. قلب تپنده این رئیسجمهور ژاپنی یک پیشرانه ۴٫۵ لیتری V8 است که قدرتی معادل ۲۶۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۹۵ نیوتن متر تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. نیسان پرزیدنت به امکانات رفاهی قابلتوجهی در زمان خود مجهز بوده که از میان آنها میتوان به سیستم تعلیق فعال هیدرولیکی، کروز کنترل، کنترلرهای سیستم صوتی و تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، تلویزیون در عقب، صندلیهای چرمی و صندلیهای جلوی برقی با گرمکن اشاره کرد.
این خودروی ۳۲ ساله اما بدون ایراد نیست و فروشنده لیستی بلند از مشکلات آن را اعلام کرده است که شامل فرسودگی صندلی راننده و برخی قطعات داخلی، زنگزدگی در بخشهایی از زیربندی، نشت جزئی روغن از زیر موتور، خطوخش و فرورفتگی روی بدنه و روشن بودن چراغ هشدار TCS OFF میشود. این موارد نشان میدهد که خریدار آینده باید برای بازسازی و رفع ایرادات آن زمان و هزینه صرف کند. این نیسان پرزیدنت کارکردی معادل ۱۴۲,۴۰۰ کیلومتر دارد و به همراه دفترچه راهنمای اصلی و دو سوئیچ عرضه میشود. حراج این خودرو در تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۴ (۲۰ نوامبر ۲۰۲۵) به پایان میرسد و بالاترین پیشنهاد تا این لحظه ۴,۵۰۰ دلار بوده است.