مرسدس GLC AMG برقی جدید بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت

سه‌شنبه 27 آبان 1404 - 09:00
مطالعه 3 دقیقه
مرسدس GLC AMG برقی جدید
مرسدس روی شاسی‌بلند برقی GLC AMG کار می‌کند که با سه موتور الکتریکی شار محوری، بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد و سال آینده عرضه خواهد شد.
تبلیغات

مرسدس در حال آماده‌سازی نسخهٔ پرچم‌دار و تمام برقی شاسی‌بلند GLC با نشان AMG است که سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. این خودروی برقی که یکی از قدرتمندترین محصولات تاریخ آفالترباخ خواهد بود، با بهره‌گیری از سه موتور الکتریکی، قدرتی بیش از ۹۰۰ اسب بخار تولید می‌کند و قادر است در کمتر از ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. بر اساس اطلاعاتی که منابع داخلی در گفتگو با اتوکار منتشر کرده‌اند، این شاسی‌بلند جدید یک جهش فنی بزرگ نسبت به نسخهٔ استاندارد خود محسوب می‌شود. مرسدس AMG با این محصول، مستقیماً پورشه کائن توربو برقی را هدف قرار داده که انتظار می‌رود قدرتی نزدیک به ۹۸۰ اسب بخار داشته باشد.

این مدل پس از عرضه، به سومین محصول قدرتمند AMG و قدرتمندترین شاسی‌بلند این شرکت تبدیل خواهد شد و این عنوان را تا سال ۲۰۲۷ میلادی که شاسی‌بلند ۱۰۰۰ اسب بخاری GT معرفی می‌شود حفظ خواهد کرد. این هیولای جدید روی پلتفرم AMG.EA ساخته می‌شود که پیش‌تر در کانسپت رکوردشکن GT XX با ۱۳60 اسب بخار قدرت به نمایش درآمده بود. این قوای محرکه شامل سه موتور از نوع شار محوری است که یکی روی محور جلو و دو موتور دیگر روی محور عقب نصب می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت شده است.

اما بخش مهمی از این توانایی‌های شگفت‌انگیز، مدیون فناوری باتری‌های جدید AMG است. مهندسان این شرکت به‌جای سلول‌های منشوری که در نسخهٔ استاندارد GLC برقی استفاده می‌شود، از سلول‌های استوانه‌ای جدید بهره برده‌اند. گفته می‌شود این سلول‌ها چگالی انرژی و پایداری حرارتی بسیار بالاتری دارند. معماری ۸۰۰ ولتی این باتری به یک سیستم خنک‌کنندهٔ مستقیم مجهز شده که در آن، مایع خنک‌کننده به دور تک‌تک سلول‌ها جریان می‌یابد تا دما را در بهینه‌ترین حالت ممکن نگه دارد. به گفتهٔ منابع AMG، این مدیریت حرارتی پیشرفته برای تحمل نرخ دشارژ بالای موردنیاز برای تغذیهٔ سه موتور الکتریکی ضروری است.

علاوه بر این، این سیستم امکان شارژ سریع و پایدار با توان ۴۰۰ کیلووات را فراهم می‌کند که ۷۰ کیلووات بیشتر از مدل استاندارد است. این سیستم خنک‌کننده پیشرفته همچنین مشکل داغ شدن باتری در استفاده‌های سنگین مانند رانندگی در پیست را که یکی از محدودیت‌های اصلی خودروهای برقی پرفورمنس فعلی است، برطرف می‌کند. برای تکمیل تجربهٔ رانندگی، پرچم‌دار GLC قرار است به یک حالت تعویض دندهٔ شبیه‌سازی شده مشابه آنچه در هیوندای آیونیک 5 N دیده‌ایم و یک شبیه‌ساز صدا برای القای حس غرش موتور V8 هم مجهز شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.