پورشه و بیوک در صدر لیست رضایت خریداران سال ۲۰۲۵

دوشنبه 26 آبان 1404 - 22:00
مطالعه 3 دقیقه
مطالعه رضایت خریداران JD پاور 2025
جدیدترین نظرسنجی جی‌دی پاور نشان می‌دهد پورشه و بیوک راضی‌ترین خریداران را دارند اما دلیل این رضایت فقط خودِ خودرو نیست.
تبلیغات

در جدیدترین مطالعهٔ رضایت خریداران، پورشه برای سومین سال متوالی توانسته است بالاترین امتیاز رضایت را در میان خریداران خودروهای لوکس از آن خود کند؛ اما شگفتی بزرگ این نظرسنجی، حضور لندروور و اینفینیتی در رتبه‌های دوم و سوم است که بزرگانی مانند مرسدس بنز و ب‌ام‌و را پشت سر گذاشته‌اند. این نتایج بر اساس مطالعهٔ جدید موسسه جی‌دی پاور با عنوان «شاخص رضایت از فروش در ایالات‌متحده» به دست آمده است. این تحقیق که بر پایهٔ پاسخ‌های ۳۲,۶۱۶ خریدار خودروی نو در بازهٔ زمانی اسفند ۱۴۰۳ تا خرداد ۱۴۰۴ (مارس تا می ۲۰۲۵) انجام شده، نشان می‌دهد که رضایت مشتری چیزی فراتر از کیفیت مهندسی خودرو است و تجربهٔ خرید در نمایندگی و خدمات پس از فروش هم نقشی حیاتی ایفا می‌کند.

این گزارش سه یافتهٔ کلیدی را برای نمایندگی‌های خودرو آشکار می‌کند. اول اینکه وقتی نمایندگی دلیل روشنی برای ارزش‌گذاری خودروی کارکردهٔ مشتری ارائه می‌دهد، رضایت به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد. دوم، یک خلأ بزرگ در خدمات پس از فروش را نشان می‌دهد زیرا نزدیک به یک‌چهارم خریداران خواهان پیگیری و آموزش در مورد ویژگی‌های خودروی خود هستند اما این اتفاق هرگز نمی‌افتد. این موضوع با پیچیده‌تر شدن سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی و دستیارهای رانندگی پیشرفته مانند بلو کروز فورد یا سوپر کروز جنرال موتورز، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. یافتهٔ نهایی نیز به تأثیر تعرفه‌های واردات بر تصمیم خرید مشتریان اشاره دارد؛ جایی که ۸۷ درصد از خریداران برندهای وارداتی اعلام کرده‌اند که به دلیل نگرانی از افزایش تعرفه‌ها، زودتر از موعد مقرر اقدام به خرید کرده‌اند.

در بخش خودروهای لوکس، پورشه با کسب ۸۵۵ امتیاز از ۱۰۰۰، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. پس‌ازآن، لندروور با ۸۳۸ امتیاز و اینفینیتی با ۸۳۵ امتیاز قرار دارند. مرسدس بنز با ۸۳۳ امتیاز چهارم است و لینکلن (۸۲۷) بالاتر از بی‌ام‌و قرار گرفته است؛ اما بزرگ‌ترین شگفتی شاید قرار گرفتن جنسیس با تنها ۸۰۴ امتیاز در انتهای جدول و حتی پایین‌تر از ولوو باشد. این اتفاقی غیرمنتظره برای برندی است که در دهه گذشته تلاش زیادی برای تثبیت خود در بازار لوکس‌ها کرده است. در بخش خودروهای غیرلوکس نیز نتایج جالبی به چشم می‌خورد. مزدا توانسته رضایت مشتریانی بیشتر از هوندا و تویوتا جلب کند و بیوک برای دومین سال پیاپی، پادشاه رضایت خریداران در بخش غیرلوکس لقب گرفته است. در بازار وانت‌ها نیز با وجود فروش بالاتر فورد، مشتریان شورلت از تجربهٔ خرید خود رضایت بیشتری داشته‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.