معرفی نیسان روگ پلاگینهیبرید، تغییر برند میتسوبیشی اوتلندر!
نیسان از روگ پلاگینهیبریدی رونمایی کرده که اولین محصول این شرکت با چنین قوای محرکهای برای بازار آمریکا محسوب میشود اما این شاسیبلند در حقیقت محصول خود نیسان نیست بلکه یک میتسوبیشی اوتلندر PHEV است که با تغییراتی جزئی در جلوپنجره و نصب نشان نیسان، هویت جدیدی پیدا کرده است. این استراتژی که در صنعت خودرو با نام مهندسی نشان شناخته میشود، دلیل اصلی عدم شباهت این مدل به سایر اعضای خانواده روگ است.
نیسان روگ پلاگینهیبریدی ۲۰۲۶ دقیقاً از همان قوای محرکهٔ اوتلندر PHEV استفاده میکند که شامل یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی تنفس طبیعی در کنار دو موتور الکتریکی (یکی برای هر محور) است. خروجی ترکیبی این مجموعه مشابه برادر دوقلویش، ۲۴۸ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور است. باتری لیتیوم-یون ۲۰ کیلووات ساعتی نیز بدون تغییر باقی مانده و همان برد تمام الکتریکی ۶۰ کیلومتر را فراهم میکند. شارژ کامل باتری با یک شارژر خانگی سطح دو حدود هفت و نیم ساعت زمان میبرد و با احتساب مخزن بنزین، برد کلی خودرو به ۶۷۵ کیلومتر میرسد.
این مدل که بهصورت انحصاری با سیستم چهارچرخ محرک و هفت صندلی عرضه میشود، در دو تیپ SL و پلاتینوم به بازار خواهد آمد. هر دو تیپ بهصورت استاندارد به نمایشگر لمسی ۹ اینچی، صفحه آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، گرمکن صندلیهای جلو، فرمان چرمی و چهار پورت USB مجهز هستند. تیپ پلاتینوم امکانات بیشتری مانند نمایشگر هدآپ ۱۰ اینچی، سیستم صوتی Bose با ۹ بلندگو، روکش چرمی صندلیها، آفتابگیر دستی برای سرنشینان ردیف دوم و سانروف پانورامیک برقی را به این مجموعه اضافه میکند.
هنوز قیمت رسمی این مدل اعلام نشده اما با توجه به اینکه قیمت میتسوبیشی اوتلندر PHEV از ۴۲٬۶۷۵ دلار شروع میشود، انتظار میرود نیسان روگ جدید نیز در همین بازهٔ قیمتی قرار بگیرد. این خودرو اواخر این ماه در نمایشگاه خودروی لسآنجلس به نمایش درآمده و از اوایل سال آینده میلادی به دست مشتریان خواهد رسید. نکتهٔ جالب اینکه عمر این مدل پلاگینهیبریدی ممکن است چندان طولانی نباشد زیرا پیشتر تأیید کرده بود که تولید نسل چهارم روگ در سال مالی ۲۰۲۶ ژاپن که از آوریل ۲۰۲۶ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۷ ادامه دارد، آغاز خواهد شد. نسل جدید روگ اولین محصول نیسان در آمریکا خواهد بود که به فناوری e-Power مجهز میشود؛ سیستمی که در آن موتور بنزینی تنها نقش ژنراتور برای شارژ باتری را ایفا میکند و هیچ ارتباط مستقیمی با چرخها ندارد.