تولد دوباره دوج چارجر دیتونا ۱۹۶۹ بر اساس چلنجر هلکت مدرن!
در دنیای خودروهای سفارشی، گاهی آثاری خلق میشوند که مرز میان هنر و مهندسی را جابجا میکنند. مصداق بارز این موضوع، خودرویی با کد D69 است؛ یک بازآفرینی بینظیر و تماماً فیبر کربنی از دوج دیتونای ۱۹۶۹ که در زیر پوستهٔ کلاسیک خود، یک دوج چلنجر SRT هلکت ردآی ۲۰۲۲ را پنهان کرده است. این هیولای ۷۹۷ اسب بخاری که پیشازاین در یک حراجی با پیشنهادی بالای ۲۵۰ هزار دلار به فروش نرفت، قرار است در حراجی برت جکسون در ژانویه ۲۰۲۶ به فروش برسد.
این پروژهٔ منحصربهفرد که توسط شرکت Exomod Concepts در پنسیلوانیا و با صرف بیش از ۳۵۰۰ ساعت کار ساخته شده، اولین بار در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد. این خودرو بلافاصله پس از معرفی در نمایشگاه خودروهای عضلانی و کوروت ملی توانست جایزهٔ معتبر سوپر استریت را از آن خود کند و ارزش بالای خود را به اثبات برساند. قلب تپندهٔ این دیتونای مدرن، همان پیشرانهٔ اصلی هلکت ردآی است؛ یک موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ که قدرت ویرانگر ۷۹۷ اسب بخار و گشتاور ۹۶۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میکند.
تمام بخشهای فنی، از موتور و گیربکس گرفته تا سیستم تعلیق و ترمزها، کاملاً دستنخورده و متعلق به چلنجر ۲۰۲۲ هستند. برای ساخت این شاهکار، تمام پنلهای فلزی بدنهٔ چلنجر (سقف، کاپوت، درها و گلگیرها) جدا و با پنلهای سفارشی از جنس فیبر کربن جایگزین شدهاند. ابعاد خودرو نیز تغییر کرده و حالا این دیتونا ۱۰ سان38تیمتر عریضتر و ۱۴ سانتیمتر کوتاهتر از چلنجر استاندارد است. ظاهر خودرو با دماغهٔ کشیده، پوشش چراغهای جلو، بال عظیم عقب و رنگ قرمز مرواریدی با قطعات فیبر کربن نما، یادآور دیتوناهای افسانهای مسابقات نسکار است. این ظاهر خیرهکننده روی رینگهای ۲۰ اینچی فورجلاین تکمیل میشود.
حراج این خودرو با کارکرد تنها ۴۸۰ کیلومتر یک فرصت استثنایی برای خریداران است. این احتمال وجود دارد که این اثر هنری مهندسی، با قیمتی کمتر از پیشنهاد ۲۵۰ هزار دلاری قبلی فروخته شود و یکی از خاصترین خودروهای عضلانی مدرن را به گاراژ یک کلکسیونر خوششانس اضافه کند.