معرفی رنو ترافیک E-Tech؛ ون برقی با برد ۴۵۰ کیلومتر و شارژ فوق‌سریع

چهارشنبه 28 آبان 1404 - 19:00
مطالعه 4 دقیقه
رنو ترافیک E-Tech برقی
رنو با معرفی ون تمام برقی ترافیک E-Tech با توان پیمایشی تا ۴۵۰ کیلومتر و شارژ سریع تنها در ۲۰ دقیقه، تعریفی نو از خودروهای تجاری ارائه می‌دهد.
تبلیغات

رنو از ون تمام برقی ترافیک E-Tech، جدیدترین دستاورد خود در حوزه خودروهای تجاری پرده برداشت. این خودرو که برادر دوقلوی ون فلکسیس محسوب می‌شود، با ارائه دو نسخه باتری، بردی تا ۴۵۰ کیلومتر و قدرتی معادل ۲۰۱ اسب بخار، به دنبال تصاحب سهمی از بازار ون‌های کاری است. این ون فرانسوی به یک موتور الکتریکی در عقب مجهز است که ۳۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. رنو برای این مدل دو نوع باتری در نظر گرفته است. نسخه اولیه که در زمان عرضه در دسترس خواهد بود، با باتری نیکل منگنز کبالت، برد چشمگیر ۴۵۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد. کمی بعد، یک نسخه شهری با باتری لیتیوم آهن فسفات نیز عرضه خواهد شد که با قیمتی اقتصادی‌تر، بردی نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر دارد.

در نگاه اول، لوگوی نورانی رنو در جلوپنجره که توسط نوارهای LED احاطه شده، خودنمایی می‌کند. طراحی چراغ‌ها، خطوط پویا روی بدنه و درهای نامتقارن عقب، ظاهری مدرن و کاربردی به این ون بخشیده‌اند. رنو ترافیک E-Tech در دو نسخه با فاصله‌های محوری متفاوت عرضه می‌شود که شامل مدل L1 با طول ۴.۸۷ متر و فضای بار ۵.۱ مترمکعب و مدل L2 با طول بیشتر و فضای بار ۵.۸ مترمکعب خواهد بود. نکته مهم آنکه ارتفاع هر دو مدل کمتر از ۱.۹ متر است تا دسترسی به پارکینگ‌های زیرزمینی به‌راحتی امکان‌پذیر باشد.

درون کابین، یک فضای کاملاً دیجیتال و کاربرمحور انتظار راننده را می‌کشد. یک نمایشگر ۱۰ اینچی در نقش صفحه آمپر و یک سیستم اطلاعات-سرگرمی ۱۲ اینچی openR evo که به سمت راننده زاویه دارد، ویژگی‌های اصلی هستند. این سیستم مسیریاب هوشمندی دارد که ابعاد و بار خودرو را برای پیشنهاد بهترین مسیر در نظر می‌گیرد و به‌صورت خودکار ایستگاه‌های شارژ را در طول راه پیشنهاد می‌کند. امکان ارتقا به سیستم‌عامل داخلی گوگل نیز از طریق به‌روزرسانی‌های آنلاین فراهم خواهد بود.

رنو ترافیک E-Tech برقی
رنو ترافیک E-Tech برقی

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های ترافیک E-Tech، بهره‌گیری از معماری ۸۰۰ ولتی است. این فناوری به ون اجازه می‌دهد تنها در حدود ۲۰ دقیقه، شارژ باتری خود را از ۱۵ به ۸۰ درصد برساند. قابلیت‌های V2L برای استفاده از برق خودرو و V2G برای بازگرداندن برق به شبکه نیز در این مدل وجود دارند. تولید رنو ترافیک E-Tech برای اواخر سال ۲۰۲۶ در کارخانه ساندوویل فرانسه، در کنار نسخه درون‌سوز آن، برنامه‌ریزی شده است. رنو همچنین اعلام کرده است که در آینده نسخه‌های دیگری مانند شاسی، کمپرسی و باری نیز بر پایه این پلتفرم عرضه خواهند شد.

رنو ترافیک E-Tech برقی
رنو ترافیک E-Tech برقی
رنو ترافیک E-Tech برقی
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.