شکایت ۳۰۰ میلیون دلاری یک نمایندگی از پورشه به دلیل زورگویی!

پنج‌شنبه 29 آبان 1404 - 08:00
مطالعه 2 دقیقه
نمایندگی پورشه
یک نمایندگی بزرگ در فلوریدا از پورشه به دلیل فشار برای ساخت یک مرکز فروش انحصاری شکایتی ۳۰۰ میلیون دلاری کرده است.
تبلیغات

پورشه باید در مارس ۲۰۲۶ در دادگاهی در آمریکا حاضر شود تا از خود در برابر یک شکایت ۳۰۰ میلیون دلاری دفاع کند. این پرونده که توسط یکی از نمایندگی‌های بزرگ خودروهای لوکس در فلوریدا به نام The Collection ثبت شده، پورشه را متهم می‌کند که این نمایندگی را برای ساخت یک شوروم کاملاً انحصاری تحت‌فشار قرار داده و پس از مخالفت آن‌ها، عرضه خودرو به این مجموعه را محدود کرده است. این دعوای حقوقی، تنش‌های عمیق در کسب‌وکار خودروهای لوکس را آشکار می‌کند. تحلیلگران این تغییر رویکرد پورشه به سمت کمیابی مصنوعی و افزایش شدید قیمت‌ها را «فراری‌سازی پورشه» نامیده‌اند.

در دوران پس از همه‌گیری کرونا، تقاضا برای خودروهای لوکس از عرضه پیشی گرفت و پورشه با بهره‌گیری از این فرصت، تلاش کرد تا کنترل بیشتری بر شبکه فروش خود در آمریکا داشته باشد و قیمت‌ها را به‌شدت بالا ببرد. اسکات شروود، تحلیلگر مستقل بازار خودروهای لوکس، دراین‌باره می‌گوید:

پورشه پس از کووید، قیمت‌ها را بی‌رحمانه بالا برد. اگر به دنبال ایجاد وفاداری و مشتریان ثابت هستید، این روش درستی نیست.

نمایندگی The Collection که خودروهای برندهایی نظیر فراری و آستون‌مارتین را نیز عرضه می‌کند، مدعی است پورشه از آن‌ها خواسته بود ده‌ها میلیون دلار برای ساخت یک مرکز فروش انحصاری در مناطقی سرمایه‌گذاری کنند که به گفتهٔ آن‌ها مناطقی دورافتاده و حومه‌ای با بازار تقریباً صفر برای پورشه بودند. پس از امتناع این نمایندگی، پورشه تخصیص خودروهای شناور (خودروهایی که با اهداف خاص مثل نمایش، تست درایو یا خودروی جایگزین برای کسانی که خودروی خود را به‌منظور تعمیرات به نمایندگی می‌آورند در اختیار نمایندگی‌ها قرار داده می‌شود) را که می‌توانست تا ۲۰ درصد از کل موجودی یک نمایندگی را تشکیل دهد، متوقف کرد.

در مقابل، پورشه این اتهامات را رد و اعلام کرده است که این نمایندگی عمداً تصمیم گرفت در یک مرکز انحصاری جدید سرمایه‌گذاری نکند، با وجود اینکه نزدیک به یک دهه با کاهش فروش خودروهای جدید پورشه مواجه بود. شان برستین، وکیل نمایندگی The Collection، اهمیت این پرونده را فراتر از یک اختلاف محلی می‌داند و معتقد است نتیجه آن می‌تواند روابط میان خودروسازان و نمایندگی‌ها را در سراسر ایالات‌متحده تحت تأثیر قرار دهد. این دادگاه مشخص خواهد کرد که درنهایت، کلید کنترل بازار در دست خودروساز است یا شبکهٔ نمایندگی‌های فروش.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.