معرفی دیپال L06، اولین خودروی چینی با سیستم تعلیق مغناطیسی فراری

پنج‌شنبه 29 آبان 1404 - 18:00
مطالعه 3 دقیقه
چانگان دیپال L06
دیپال L06، سدان اسپرت جدید چانگان، با سیستم تعلیق مغناطیسی مشابه فراری و قیمت رقابتی، در دو نسخه برقی و بردافزا رسماً در چین رونمایی شد.
تبلیغات

برند دیپال متعلق به چانگان، با رونمایی از مدل جدید L06، سروصدای زیادی در بازار به پا کرده است. این خودرو که یک «سدان اسپرت هوشمند دوربرد با تعلیق مغناطیسی» توصیف شده، با قیمتی بین ۱۳۴,۹۰۰ تا ۱۵۶,۹۰۰ یوان معادل ۱۸,۸۰۰ تا ۲۱,۸۰۰ دلار رسماً در چین معرفی شد. برگ برندهٔ اصلی L06 که آن را از تمام رقبایش متمایز می‌کند، بهره‌گیری از نسل چهارم سیستم تعلیق مغناطیسی مگنه‌راید ساخت گروه BWI است یعنی همان تکنولوژی پیشرفته‌ای که در خودروهای فراری، لامبورگینی و کادیلاک استفاده می‌شود. این سیستم تعلیق قادر است ۱۰۰۰ بار در ثانیه سختی کمک‌فنرها را تنظیم کند و تجربهٔ رانندگی و راحتی کم‌نظیری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد.

دیپال L06 در دو نسخه عرضه می‌شود. نسخهٔ تمام برقی به یک موتور با قدرت ۲۶۸ اسب بخار مجهز شده و با هر بار شارژ، بردی معادل ۶۷۰ کیلومتر ارائه می‌دهد. این نسخه می‌تواند در عرض تنها ۱۵ دقیقه، شارژ باتری خود را از ۳۰ به ۸۰ درصد برساند. نسخهٔ دیگر، یک مدل هیبریدی بردافزا است که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری با قدرت 96 اسب بخار در کنار یک موتور الکتریکی ۲۳۵ اسب بخاری و باتری ۲۸.۳۹ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند.

این مدل می‌تواند تا ۲۴۰ کیلومتر را به‌صورت تمام برقی طی کند و برد ترکیبی آن به رقم خیره‌کنندهٔ ۱۵۰۰ کیلومتر می‌رسد. در بخش فناوری، L06 اولین خودروی جهان است که از یک تراشهٔ ۳ نانومتری در کابین خود بهره می‌برد. علاوه ‌بر این، تمام تیپ‌های این خودرو به‌صورت استاندارد به لیدار مجهز هستند که با همکاری شرکت هورایزون روباتیک توسعه یافته و قابلیت‌های رانندگی خودکار در شهر و بزرگراه را پشتیبانی می‌کند.

چانگان دیپال L06
چانگان دیپال L06

طراحی بیرونی L06 توسط کلاوس زیتسیورا، طراح سابق فولکس‌واگن رهبری شده و از ویژگی‌هایی مانند چراغ‌های دوقسمتی، جلوپنجرهٔ بسته و درهای بدون فریم بهره می‌برد. ابعاد این سدان شامل ۴,۸۳۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۰۵ میلی‌متر عرض و ۱,۴۸۰ میلی‌متر ارتفاع با فاصلهٔ محوری ۲,۹۰۰ میلی‌متر است. در داخل کابین، با فضایی مدرن و باکیفیت روبرو هستیم که بیش از ۹۰ درصد آن با مواد نرم پوشانده شده است. فرمان سه‌پره، نمایشگر هدآپ ۵۰ اینچی و یک نمایشگر مرکزی ۱۵.۶ اینچی چرخان که به آن لقب صفحه‌نمایش آفتابگردان داده‌اند، ازجمله جذابیت‌های این بخش هستند. صندلی‌ها نیز با الهام از خودروهای مسابقه‌ای طراحی شده‌اند تا حس اسپرت بودن را به‌خوبی منتقل کنند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.