معرفی پورشه 911 GT3 با کیت منتی و کولاک در نوربرگ‌رینگ!

شنبه 1 آذر 1404 - 13:00
مطالعه 3 دقیقه
پورشه 911 GT3 با کیت منتی
پورشه 911 GT3 با کیت منتی وحشی‌تر شده و بدون افزایش قدرت، رکورد نوربرگ‌رینگ خود را بهبود بخشیده است. راز این سرعت، در آیرودینامیک نهفته است.
تبلیغات

پورشه بار دیگر ثابت کرد که حتی برای خودروی فوق‌العاده‌ای مثل 911 GT3 هم همیشه جایی برای بهتر شدن هست. این شرکت با همکاری شریک قدیمی خود، منتی (Manthey)، یک کیت ارتقایی جدید برای نسل 992.2 این هیولای پیست معرفی کرده که بدون دست زدن به پیشرانه، توانسته زمان دور پیست افسانه‌ای نوربرگ‌رینگ را به شکل چشمگیری کاهش دهد. این خودرو که به دست رانندهٔ قهرمان DTM، آیهان‌جان گوون هدایت می‌شد، توانست جهنم سبز را در زمان خیره‌کننده ۶ دقیقه و ۵۲.۹ ثانیه طی کند. این زمان، ۲.۷۶ ثانیه سریع‌تر از نسخهٔ پیشین 911 GT3 مجهز به کیت منتِی است و نشان می‌دهد که مهندسی دقیق آیرودینامیک و شاسی تا چه حد می‌تواند تأثیرگذار باشد. این تایم همچنین تقریباً با رکورد موستانگ GTD برابر است.

در این کیت خبری از تقویت پیشرانهٔ تنفس طبیعی ۴ لیتری پورشه نیست و تمام تمرکز منتی روی بهبود چسبندگی و پایداری از طریق آیرودینامیک و سیستم تعلیق بوده است. بال عظیم عقب عریض‌تر شده و به یک فلپ گورنی مجهز شده است تا داون‌فورس را افزایش دهد. دیفیوزر عقب بازنگری شده و زیر خودرو نیز با پوشش‌های جدید به یک عنصر آیرودینامیکی بزرگ تبدیل شده است. درمجموع، این کیت در حالت جاده‌ای ۳۵۵ کیلوگرم و در حالت مخصوص پیست تا ۵۴۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند که خودرو را به معنای واقعی کلمه به آسفالت می‌چسباند.

اما تغییرات به همین‌جا ختم نمی‌شود. سیستم تعلیق از نوع چهار جهته قابل تنظیم است که به راننده اجازه می‌دهد بدون نیاز به ابزار خاص، تنظیمات را متناسب با پیست تغییر دهد. لوله‌های ترمز فولادی، پاسخگویی پدال ترمز را بهبود می‌بخشند و رینگ‌های فورج‌کاری شده سبک‌وزن (۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب) درمجموع حدود ۶ کیلوگرم از وزن غیرفنرسوار خودرو را کاهش داده‌اند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های ظاهری این کیت، دیسک‌های آیرودینامیکی فیبر کربنی روی چرخ‌های عقب است که برای کاهش نیروی درگ طراحی شده‌اند.

این کیت ارتقایی از بهار آینده در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و خبر خوب برای مالکان این است که نصب آن توسط نمایندگی‌های معتبر پورشه، گارانتی کارخانهٔ خودرو را باطل نمی‌کند. گرچه قیمت رسمی کیت جدید هنوز اعلام نشده، اما کیت نسل قبلی قیمتی معادل ۵۷,۳۰۰ دلار داشت که می‌تواند دیدگاهی کلی از هزینهٔ این ارتقای جذاب به ما بدهد.

پورشه 911 GT3 با کیت منتی
پورشه 911 GT3 با کیت منتی
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.