سرجیو پرز پس از بازگشت به فرمول یک: با کادیلاک همه را شگفت‌زده می‌کنیم

دوشنبه 3 آذر 1404 - 07:00
مطالعه 3 دقیقه
سرجیو پرز در تیم فرمول یک کادیلاک
سرجیو پرز، راننده مکزیکی، پس از یک سال دوری، با پیوستن به تیم تازه‌وارد کادیلاک در فصل ۲۰۲۶، بازگشتی قدرتمند به فرمول یک را هدف گرفته است.
تبلیغات

سرجیو پرز، رانندهٔ باتجربهٔ مکزیکی، پس از جدایی از تیم ردبول ریسینگ در پایان فصل ۲۰۲۴، خود را برای یک بازگشت هیجان‌انگیز به فرمول یک در فصل ۲۰۲۶ آماده می‌کند. او که پس از ماه‌ها گمانه‌زنی سرانجام در ماه مرداد (آگوست) به‌عنوان رانندهٔ تیم تازه‌وارد کادیلاک معرفی شد، باور دارد که این تیم آمریکایی می‌تواند در اولین سال حضورش همه را شگفت‌زده کند. پرز اخیراً در پیست ایمولا یک تست دوروزه را با خودروی فراری SF-23 مدل ۲۰۲۳ پشت سر گذاشته است. این اولین بار بود که او پس از گرند پری ابوظبی ۲۰۲۴ پشت فرمان یک خودروی مسابقه‌ای می‌نشست و همچنین اولین گردهمایی تیم مسابقه‌ای کادیلاک در یک پیست محسوب می‌شد.

در کنار پرز، والتری بوتاس، رانندهٔ سابق مرسدس و سائوبر نیز حضور خواهد داشت تا یکی از باتجربه‌ترین ترکیب‌های رانندگی در فصل ۲۰۲۶ را تشکیل دهند و به پیشرفت سریع تیم کمک کنند. با وجود دوری طولانی، پرز از همان دور اول تست، سرعت بالای خود را به نمایش گذاشت. او با اشاره به اینکه قوانین جدید فصل ۲۰۲۶ می‌تواند معادلات را بر هم بزند، با اطمینان به آیندهٔ خود و تیم کادیلاک نگاه می‌کند. او در مصاحبه با وب‌سایت رسمی فرمول یک گفت:

برای من خیلی مهم نیست که از کجا شروع می‌کنیم، بلکه سرعت پیشرفت ما اهمیت دارد. می‌خواهم از روز اول تیم را به جلو هل دهم. فکر می‌کنم می‌توانیم خیلی‌ها را شگفت‌زده کنیم. این هدف ما است که از همان ابتدا تأثیری قدرتمند در فرمول یک بگذاریم. من این را به‌عنوان پروژه بزرگ و نهایی خودم در این ورزش می‌بینم و می‌خواهم مطمئن شوم که آن را به یک بازگشت موفقیت‌آمیز تبدیل می‌کنم.

این وقفه یک‌ساله به پرز کمک کرده تا عشق و علاقه‌اش به فرمول یک را دوباره پیدا کند و خاطرات تلخ فصل پایانی حضورش در ردبول را فراموش کند. در فصل ۲۰۲۴، چکو با وجود شروعی خوب و کسب چهار سکو در پنج مسابقه اول، با بازگشت مسابقات به اروپا در ماه اردیبهشت (می) و گرند پری ایمولا دچار افت شدیدی شد. یک تصادف در تمرین و حذف در مرحله دوم تعیین خط، او را در جایگاه یازدهم قرار داد و درنهایت مسابقه را در رده هشتم به پایان رساند. شرایط در موناکو وخیم‌تر شد و پس از حذف در همان مرحله اول تعیین خط، در تصادف دور ابتدایی مسابقه گرفتار شد. با وجود تمدید قرارداد دوساله، فشارها بر او افزایش یافت و عملکرد ضعیفش ادامه پیدا کرد. اوج این ناکامی در گرند پری خانگی‌اش در مکزیک رقم خورد، جایی که به دلیل پنالتی زمانی، مسابقه را در رده آخر تمام کرد. این روند سرانجام به جدایی توافقی او از ردبول چند روز پس از مسابقه ابوظبی منجر شد.

پرز اعتراف می‌کند که آن دوران سخت، انگیزه‌اش را تحت تأثیر قرار داده بود:

باید به یاد داشته باشید که شش ماه آخر من در ردبول در همه زمینه‌ها بسیار دشوار بود. کم‌کم انگیزه‌ام را نسبت به این ورزش از دست می‌دادم و نمی‌توانستم اجازه دهم این اتفاق بیفتد زیرا این ورزشی است که همه‌چیز به من داده است. روزی که این ورزش را ترک کنم، می‌خواهم با لبخندی بزرگ و احترام فراوان آن را ترک کنم.
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.