اینفینیتی با کمک نیسمو رقیب بی‌ام‌و M و مرسدس AMG می‌شود!

دوشنبه 3 آذر 1404 - 20:00
مطالعه 3 دقیقه
خودروهای پرفورمنس اینفینیتی
اینفینیتی با برنامه‌ای جاه‌طلبانه برای ساخت خودروهای قدرتمند، رسماً ب‌ام‌و M و مرسدس AMG را به مبارزه دعوت می‌کند.
تبلیغات

اینفینیتی با یک استراتژی جسورانه قصد دارد تا مستقیماً وارد قلمرو سلاطین آلمانی یعنی ب‌ام‌و M و مرسدس AMG شود. مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که برای ساخت خودروهایی با «پرفورمنس واقعی» و قدرت بسیار بالا کاملاً جدی هستند؛ مدل‌هایی تولید محدود که هیجان را به رگ‌های این برند بازگردانند. اینفینیتی در مراحل پیشرفتهٔ برنامه‌ریزی برای توسعهٔ نسخه‌هایی آتشین از مدل‌های فعلی و آیندهٔ خود است. پونز پاندیکوتیرا، مدیر برنامه‌ریزی محصول نیسان در آمریکا، تأکید می‌کند که هدف، ایجاد توازنی دقیق میان قدرت و تجمل است. او می‌گوید:

مشتریان ما خواهان نهایت عملکرد هستند، اما نمی‌خواهند تجمل، سکوت و طراحی چشم‌نواز را فدا کنند

این برنامه شامل توسعهٔ نسخه‌های قدرتمند از شاسی‌بلند بزرگ QX80، سدان آیندهٔ Q50S و کراس‌اوور QX65 می‌شود. اینفینیتی برای رسیدن به این هدف، با بخش موتوراسپرت افسانه‌ای نیسان یعنی نیسمو همکاری نزدیکی خواهد داشت. اینفینیتی پیش‌ازاین نیز با رونمایی از کانسپت QX80 Track Spec در رویداد هفته اتومبیل مونتری، گوشه‌ای از توانایی‌های خود را به نمایش گذاشته بود. این شاسی‌بلند مفهومی با استفاده از همان موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی مدل استاندارد، قدرتی معادل ۶۵۰ اسب بخار تولید می‌کرد که حدود ۵۰ درصد بیشتر از نسخهٔ عادی است. این جهش قدرت تنها با نصب توربوشارژرهای جدید، اینترکولر بزرگ‌تر، سیستم ورودی هوای رم ایر و سیستم اگزوز جدید به دست آمده بود.

تیاگو کاسترو، نایب‌رئیس اینفینیتی در آمریکا تأکید می‌کند که این بار داستان با تلاش‌های قبلی متفاوت است. او به مدل‌های سری اینفینیتی پرفورمنس لاین یا IPL در حدود ۱۵ سال پیش اشاره می‌کند که درنهایت تنها ۱۸ اسب بخار به قدرت مدل G37 اضافه کرد:

ما چشم‌انداز مشابهی با IPL داشتیم، اما خودرو فقط ۱۸ اسب بخار قوی‌تر شد. کاری که من قطعاً نمی‌خواهم انجام دهم، تکرار دقیقاً همان تجربه است.

به گفتهٔ کاسترو، چالش اصلی این است که بتوان ۵۰ درصد اسب بخار بیشتر را با حفظ قابلیت اطمینان ارائه داد. این نشان می‌دهد که اینفینیتی به دنبال یک تغییر بنیادین است، نه یک پکیج ظاهری و ارتقای جزئی.

 البته این خودروهای اسپرت جدید قرار نیست به تولید انبوه برسند و برنامهٔ اینفینیتی، تولید محدود به تعداد تقریبی ۱۰۰۰ دستگاه در یک دورهٔ دوساله (حدود ۵۰۰ دستگاه در سال) است. این مدل‌های ویژه که از آن‌ها به‌عنوان خودروهای پرچم‌دار ویترینی یاد می‌شود، قرار است طعمه‌ای باشند که مشتریان جدید را به نمایندگی‌های اینفینیتی بکشانند و هیجان را دوباره به این برند تزریق کنند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.