معرفی نسخه نهایی شاسیبلند و پیکاپ اسکات با پیشرانههای برقی و بردافزا
سرانجام پس از ماهها انتظار، اسکات، برندی که با حمایت فولکسواگن احیا شده، چهرهٔ نهایی محصولات خود یعنی شاسیبلند تراولر و پیکاپ ترا را مشخص کرده است. این طراحی نهایی، شباهت بسیار زیادی به مدلهای کانسپت اولیه دارد و تنها با چند تغییر ظریف و کاربردی برای تولید انبوه بهینهسازی شده است. این خودروها قرار است با دو نوع پیشرانه تمام برقی و بردافزا به بازار عرضه شوند.
یکی از مهمترین تغییرات در بخش طراحی، مربوط به چراغهای دیلایت است. کریس بنجامین، مدیر ارشد طراحی اسکات، توضیح داد که طراحی چراغهای مفهومی که به زیبایی تا روی پنلهای جانبی امتداد داشتند، برای تولید انبوه بیشازحد پیچیده و پرهزینه بود. درنتیجه، مدل تولیدی از یک قطعهٔ جایگزین جذاب استفاده خواهد کرد که همان حس و حال بصری را حفظ میکند اما با بودجه و فرایندهای تولید سازگارتر است.
بر اساس برنامهریزیهای انجام شده، تولید آزمایشی این خودروها در اواخر سال ۲۰۲۶ در کارخانهٔ اسکات در کارولینای جنوبی آغاز خواهد شد و نخستین سری از خودروها در سال ۲۰۲۷ به دست مشتریان خواهد رسید. این شرکت در حال حاضر مشغول انجام تستهای گسترده است و اولین دور از آزمونهای هوای سرد را در سوئد با موفقیت به پایان رسانده است.
استراتژی هوشمندانهٔ اسکات در ارائه دو گزینه برای پیشرانه، این امکان را به شرکت میدهد تا با انعطافپذیری بیشتری به تقاضای بازار واکنش نشان دهد. درحالیکه مدل بردافزا میتواند زودتر وارد بازار شود، اسکات میتواند منتظر رشد و بلوغ بیشتر بازار خودروهای برقی بماند و سپس مدل تمام برقی خود را عرضه کند. این محصولات جدید روی پلتفرمی ساخته میشوند که حاصل همکاری مشترک فولکسواگن و ریویان است و از معماری الکتریکی پیشرفتهٔ ریویان بهره میبرد. باتریها نیز توسط شبکه PowerCo، زیرمجموعهٔ گروه فولکسواگن، تأمین خواهند شد.
اسکات همچنان قیمت پایه زیر ۶۰ هزار دلار را هدفگذاری کرده است هرچند قیمت نهایی به هزینههای مواد اولیه و ترکیب پیشرانهها بستگی خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که آیا مدل شاسیبلند تراولر و پیکاپ ترا بهصورت همزمان عرضه خواهند شد یا خیر ولی با نهایی شدن طراحی و نزدیک شدن به زمان تولید، به نظر میرسد بازگشت اسکات به صحنهٔ رقابت، بسیار جدی و حسابشده خواهد بود.