اخراج ناگهانی طراح ارشد جگوار و ابهام در تحول آینده برند بریتانیایی
در خبری شوکهکننده، جری مکگاورن، مدیر ارشد خلاقیت و معمار تحولات طراحی جگوار لندروور، از سمت خود برکنار شد. این اخراج ناگهانی در حالی اتفاق میافتد که برند جگوار در آستانه یک بازآفرینی بزرگ و پرهزینه قرار دارد و همین موضوع، آیندهٔ این شرکت بریتانیایی را در هالهای از ابهام فروبرده است. برخی گزارشها حاکی از آن است که فضا بهقدری متشنج بوده که او «به بیرون از دفتر هدایت شده است». جزئیات این تصمیم هنوز مبهم است، اما به گزارش اتوکار، این اتفاق روز دوشنبه رخ داده و جگوار لندروور از هرگونه اظهارنظری دراینباره خودداری کرده است. این تغییر بزرگ، اندکی پس از بازنشستگی مدیرعامل قبلی، ادرین ماردل و جایگزینی او با پیبی بالاجی، مدیر مالی سابق تاتا موتورز (شرکت مادر جگوار لندروور)، صورت میگیرد. همین موضوع گمانهزنیها را در مورد تلاش تاتا برای کنترل بیشتر بر این زیرمجموعهٔ خود افزایش داده است. این تحول در بدترین زمان ممکن رخ میدهد.
جگوار قرار است سال آینده با معرفی یک مدل GT کاملاً برقی، خود را بهعنوان یک برند لوکس الکتریکی بازآفرینی کند؛ خودرویی که با الهام از کانسپت Type 00 ساخته شده و قیمتی در حدود ۱۳۰ هزار دلار خواهد داشت. جری مکگاورن نهتنها نقشی کلیدی در این پروژه داشت، بلکه مسئولیت جهتدهی خلاقانه و مدیریت تمام برندهای زیرمجموعه، یعنی رنجروور، دیفندر، دیسکاوری و جگوار را هم بر عهده داشت. مکگاورن که فارغالتحصیل طراحی صنعتی از دانشگاه کاونتری و دارای مدرک کارشناسی ارشد از کالج سلطنتی هنر لندن است، کارنامهای درخشان در صنعت خودرو دارد. او پس از همکاری با کرایسلر، پژو و روور، در سال ۲۰۰۴ به لندروور بازگشت. از آن زمان، او بهعنوان مغز متفکر پشت طراحی مجدد و موفقیتآمیز مدل دیفندر و همچنین گسترش خانوادهٔ رنجروور با مدلهایی چون اووک و ولار شناخته میشود.