بازگشت نسل قدیمی نیسان کیکس به بازار با نام و طراحی جدید!

جمعه 14 آذر 1404 - 07:00
مطالعه 5 دقیقه
نیسان کایت
نیسان با رونمایی از کایت در برزیل، نسل قبلی کراس‌اوور کیکس را با چهره‌ای مدرن و نامی جدید برای بازار آمریکای لاتین احیا کرده است.
تبلیغات

هرچند به نظر می‌رسید با معرفی نسل دوم نیسان کیکس در سال ۲۰۲۴ پرونده نسل اول آن بسته شده اما حالا این کراس‌اوور ده‌ساله با نامی جدید و چهره‌ای مدرن برای شروع یک ماجراجویی تازه در آمریکای لاتین آماده شده است. این شاسی‌بلند کوچک که حالا نیسان کایت نام دارد، در برزیل رونمایی شده تا به‌عنوان گزینه‌ای اقتصادی، جایگاه نیسان را در این بازار رقابتی مستحکم‌تر کند.

هرچند نسل جدید کیکس بیش از یک سال است که در بازار حضور دارد اما نیسان تصمیم گرفته فروش نسل پیشین را در برخی مناطق ادامه دهد. حالا این مسئولیت در آمریکای لاتین بر عهدهٔ کایت گذاشته شده که قرار است به‌عنوان محصول پایهٔ جدید این شرکت در منطقه عرضه شود. این خودرو درواقع همان نسل اول کیکس است که اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی و در سال ۲۰۲۱ فیس‌لیفت شده بود.

طراحان نیسان برای مدرن‌سازی این پلتفرم آشنا، دست‌به‌کار شده و چهرهٔ کایت را به‌کلی دگرگون کرده‌اند. اگرچه نمای جانبی و خط پنجره‌ها دست‌نخورده باقی‌مانده اما در قسمت جلو، چراغ‌های دوقسمتی LED و ورودی هوای بزرگ‌تر روی سپر، ظاهری تهاجمی و امروزی به خودرو بخشیده است. در نمای عقب نیز چراغ‌های باریک‌تر و طراحی جدید درب صندوق، این تغییرات را تکمیل می‌کنند. ابعاد خودرو با ۴٫۳۰ متر طول و فاصله محوری ۲٫۶۲ متر، تغییری نکرده و فضای بار نیز همچنان ۴۳۲ لیتر است که برای یک شاسی‌بلند کوچک، کاملاً مناسب به نظر می‌رسد.

نیسان کایت
نیسان کایت

مهم‌ترین نکته در مورد نیسان کایت، پلتفرم است. این خودرو بر پایهٔ پلتفرم V نیسان ساخته شده که از سال ۲۰۱۰ در محصولات مختلف این شرکت استفاده شده است. نیسان از این ساختار با عنوان مجموعهٔ فنی امتحان پس داده یاد می‌کند. زیر کاپوت، نیسان کیت از همان پیشرانه آشنای ۱٫۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر استفاده می‌کند که نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT با قابلیت شبیه‌سازی شش دنده به چرخ‌ها منتقل می‌کند. بااین‌حال، نیسان در بخش فنی بیکار ننشسته و با تعویض محور عقب و استفاده از فنرها و کمک‌فنرهای جدید، تلاش کرده تا راحتی سواری این شاسی‌بلند را بهبود بخشد.

در داخل کابین، اگرچه اساس طراحی حفظ شده اما به‌روزرسانی‌های فناورانه قابل‌توجهی به چشم می‌خورد. در دو تیپ بالایی صفحه آمپر آنالوگ جای خود را به یک نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی قابل شخصی‌سازی می‌دهد. در مرکز داشبورد نیز یک نمایشگر ۹ اینچی ساخت پایونیر با پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی و اندروید اتو قرار گرفته است. در زمینه ایمنی، کایت با شش کیسه هوای استاندارد و مجموعه‌ی Safety Shield نیسان یک گام بزرگ روبه‌جلو برداشته است. برای اولین بار در این پلتفرم، امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ خودرو در بین خطوط ارائه شده است.

تولید نیسان کایت در مجتمع صنعتی نیسان در برزیل آغاز شده است. این کارخانه که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد، اخیراً با سرمایه‌گذاری ۵۲۵ میلیون دلاری مدرن‌سازی شده و قرار است کایت را به بیش از ۲۰ کشور در آمریکای لاتین صادر کند. قیمت این کراس‌اوور اقتصادی نیسان در برزیل از ۲۲,۲۰۰ دلار آغاز می‌شود و در بالاترین تیپ به ۲۸,۸۰۰ دلار می‌رسد. این خودرو باید با رقبای سرسختی مانند فولکس‌واگن ترا، فیات پالس، رنو کاردیان و شورلت ترکر رقابت کند.

نیسان کایت
نیسان کایت
نیسان کایت
نیسان کایت
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.