بازتولید جیپ نظامی دهه ۱۹۶۰ با پیشرانه V8 همی، تولد دوباره کهنهسرباز
در دنیای خودروهای کلاسیک، برخی مدلها حکم افسانههای فراموششده را دارند. کایزر جیپ M715، یک وانت نظامی سرسخت که در اواخر دهه ۱۹۶۰ برای خدمت در ارتش ساخته شد، یکی از همین نامها است. حالا، یک نمونهٔ بینظیر از این غول آهنین پس از یک پروژهٔ بازسازی نفسگیر که بیش از ۴ هزار ساعت زمان برده، با قلبی مدرن و قدرتمند برای فروش عرضه شده است؛ هیولایی که هر جیپ یا هامر امروزی را به چالش میکشد.
این پروژه خارقالعاده توسط تیمی در ایالت یوتا آمریکا طی پنج سال به سرانجام رسیده است. آنها این سرباز بازنشسته را تا آخرین پیچ و مهره پیاده کرده و پس از سندبلاست کامل، بدنهٔ آن را با رنگ خاکستری نظامی و جزئیات مشکی، دوباره رنگآمیزی کردهاند تا اصالت نظامی آن در کنار چهرهٔ مدرنش حفظ شود. مهمترین بخش این تحول شگفتانگیز، زیر کاپوت پنهان شده است. موتور اصلی جای خود را به یک پیشرانهٔ غولپیکر ۶٫۴ لیتری V8 همی داده که ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک ساخت موپار و یک گیربکس کمکی دو سرعته اطلس به محورهای دانا آلتیمیت ۶۰ در جلو و عقب منتقل میشود.
برای مهار این هیولا، سیستم ترمز نیز با نمونههای قدرتمند ساخت ویلوود جایگزین شده است. برای آنکه این وانت نظامی بتواند در جادههای امروزی نیز فرمانپذیر و راحت باشد، مهندسان سیستم تعلیق آن را کاملاً متحول کردهاند. استفاده از سیستم تعلیق فاکس در هر چهارچرخ، فرمان هیدرولیک و آنتیرول بار، تجربهٔ رانندگی با این غول را به طرز چشمگیری بهبود بخشیده است. این مجموعه روی رینگهای ۲۰ اینچی و لاستیکهای ۴۰ اینچی گلدرشت سوار شده که ظاهر خشن و تواناییهای آفرود آن را تکمیل میکند.
برخلاف ظاهر نظامی و خشن بیرونی، فضای داخلی M715 به طرز شگفتانگیزی مدرن و راحت طراحی شده است. کابین خشک و بیروح اصلی، جای خود را به صندلیهای چرمی باکیفیت، فرمان اسپرت مومو، سیستم تهویه مطبوع مدرن و یک سیستم صوتی حرفهای داده است. صفحه آمپر نیز با نمونهای جدید که ترکیبی از طراحی کلاسیک و کارایی مدرن است، جایگزین شده تا این سرباز قدیمی، آمادهٔ دور جدیدی از زندگی در دنیای مدرن باشد.