ملاقات تویوتا GR GT با لکسوس LFA، سوپراسپرت جدید ارزان‌تر خواهد بود

یک‌شنبه 16 آذر 1404 - 16:00
مطالعه 2 دقیقه
ملاقات تویوتا GR GT با لکسوس LFA
تویوتا با GR GT با اسلاف خود ملاقات کرده است اما این سوپراسپرت جدید با قیمتی منطقی‌تر برای رقابت مستقیم با بزرگان اروپایی مانند پورشه عرضه خواهد شد.
تبلیغات

تویوتا سرانجام پس از سال‌ها انتظار، جانشین معنوی سوپراسپرت افسانه‌ای لکسوس LFA را معرفی کرد. این خودرو که GR GT نام دارد، قرار است در سال ۲۰۲۷ با قدرتی در حدود ۶۵۰ اسب بخار به بازار بیاید، اما خبر بزرگ‌تر این است که تویوتا این بار اشتباه گذشته را تکرار نخواهد کرد و محصول پرچم‌دار خود را با قیمتی بسیار منطقی‌تر عرضه می‌کند. وقتی لکسوس LFA در سال ۲۰۰۹ عرضه شد، برچسب قیمتی ۳۷۵ هزار دلاری آن برای محصولی از خانواده تویوتا شوکه‌کننده بود؛ رقمی که امروز معادل بیش از ۵۶۰ هزار دلار است اما این بار، مدیران تویوتا رویکرد متفاوتی در پیش گرفته‌اند. تاکاشی دوی، مدیر پروژه GR GT، در پاسخ به سؤالی درباره قیمت این خودرو، سرنخ بسیار مهمی ارائه داد:

امروزه خودروهای GT3 زیادی در بازار وجود دارند، از آن‌ها به‌عنوان مرجع استفاده کنید.

این گفته به‌وضوح نشان می‌دهد که تویوتا خودروهایی مانند پورشه 911 GT3 با قیمت پایه ۲۳۰ هزار دلار و مرسدس AMG GT با قیمت بیش از ۲۰۰ هزار دلار را به‌عنوان رقبای اصلی GR GT در نظر گرفته است. این یعنی باید منتظر قیمتی در بازه بالای ۲۰۰ هزار دلار باشیم که گرچه هنوز گران است اما با قیمت نجومی LFA فاصلهٔ زیادی دارد. یکی دیگر از جزئیات جالب درباره این خودرو، محل فروش آن است. باوجوداینکه GR GT نشان پرافتخار گازو ریسینگ را بر پیشانی دارد، در کنار مدل‌هایی مانند GR کرولا در نمایندگی‌های عادی تویوتا فروخته نخواهد شد بلکه این سوپراسپرت قدرتمند از طریق نمایندگی‌های منتخب لکسوس به دست مشتریان خواهد رسید. این تصمیم هوشمندانه تضمین می‌کند که خریداران تجربهٔ خرید و خدمات پس از فروش لوکس و ویژه‌ای را دریافت کنند که شایستهٔ خودرویی در این سطح است.

تویوتا همچنین برای نمایش پیوند عمیق GR GT با تاریخ پرافتخار خود، یک ویدیوی تبلیغاتی تماشایی ساخته است. در این ویدیو، سه نسل از خودروهای اسپرت پرچم‌دار این شرکت، یعنی 2000GT کلاسیک، لکسوس LFA با آن صدای بی‌نظیر موتور V10 و درنهایت GR GT جدید در کنار هم قرار می‌گیرند. آکیو تویودا، رئیس هیئت‌مدیره شرکت تویوتا، این گردهمایی را نمادی از فلسفهٔ ژاپنی «تجدید دوره» توصیف کرده است. پیشرانهٔ GR GT یک موتور V8 توئین توربو هیبریدی است که نه‌تنها قدرت فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند، بلکه به این خودرو برای پاس کردن استانداردهای سخت‌گیرانهٔ آلایندگی نیز کمک خواهد کرد. به نظر می‌رسد تویوتا این بار قصد دارد خودرویی بسازد که نه‌فقط در کلکسیون‌ها بلکه در جاده‌ها و پیست‌های مسابقه بدرخشد.

پخش از رسانه

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.