سوبارو فارستر هیبریدی که در ژاپن با نام e-Boxer شناخته میشود، توانست رقبای قدرتمندی چون هوندا پریلود و تویوتا کراون را پشت سر بگذارد و عنوان معتبر «خودروی سال ۲۰۲۵ ژاپن» را از آن خود کند. این پیروزی، چهارمین قهرمانی سوبارو در تاریخ این جایزه معتبر است و نشان از موفقیت فرمول ترکیبی این شرکت در ارائه عملکرد، کارایی و ایمنی دارد. هیئتداوران جایزه خودروی سال ژاپن، دلیل این انتخاب را ترکیبی متوازن از ویژگیهای برجسته در فارستر اعلام کردند. در بیانیه رسمی این هیئت آمده است:
سوبارو فارستر بهعنوان شاسیبلندی که ترکیبی از عملکرد رانندگی، کارایی، راحتی، قابلیتهای آفرود و ایمنی را ارائه میدهد، بهشدت موردستایش قرار گرفت؛ ارزشهایی که سوبارو همیشه اولویت اصلی خود قرار داده است. با بهکارگیری سیستم هیبریدی قدرتمند که مدتها انتظارش را میکشیدیم، موتور تخت منحصربهفرد این شرکت به یک موتور دوستدار محیطزیست به سبک سوبارو تکامل یافته که بهرهوری سوخت را با لذت رانندگی ترکیب میکند. علاوه بر این، فارستر به خاطر ویژگیهای ایمنی پیشرفته مثل فناوری EyeSight X و سایر سیستمهای کمکراننده و همچنین ایربگهایی که به کاهش صدمات به عابران پیاده و دوچرخهسواران کمک میکنند، تحسین شد.
در این رقابت نفسگیر، هوندا پریلود که بهتازگی بازگشتی هیجانانگیز به بازار داشته، در جایگاه دوم قرار گرفت و تویوتا کراون استیت (که در آمریکای شمالی با نام کراون سیگنیا عرضه میشود) رتبه سوم را کسب کرد. نیسان لیف با طراحی کاملاً متحولشده و فولکسواگن ID.Buzz نیز به ترتیب در ردههای چهارم و پنجم ایستادند. این چهارمین باری است که سوبارو موفق به کسب این جایزه پرافتخار میشود. اولین قهرمانی این برند در سال ۲۰۰۳ با نسل چهارم مدل لگاسی رقم خورد. پسازآن، نسل پنجم ایمپرزا در سال ۲۰۱۶ و نسل دوم لِوورگ در سال ۲۰۲۰ این افتخار را برای سوبارو تکرار کردند.
پیروزی فارستر، برگ زرین دیگری به تاریخ موفقیتهای این خودروساز سختکوش ژاپنی اضافه میکند. در دورانی که بسیاری از جوایز خودرویی به سمت خودروهای برقی گرایش پیدا کردهاند، انتخاب یک مدل هیبریدی بهعنوان برنده کلی، اتفاقی جالبتوجه است. البته جایزه خودروی سال ژاپن در طول تاریخ خود بهندرت خودروهای برقی را بهعنوان قهرمان نهایی انتخاب کرده و این اتفاق تنها دو بار در تاریخ ۴۴ ساله این رویداد رخ داده است. این انتخاب نشان میدهد که داوران همچنان برای تعادل میان نوآوریهای محیطزیستی و لذت رانندگی سنتی ارزش قائل هستند.