ترکیب رانندگان فصل ۲۰۲۶ مسابقات فرمول یک

سه‌شنبه 18 آذر 1404 - 07:00
مطالعه 6 دقیقه
رانندگان فرموا یک فصل 2025
ترکیب رانندگان فرمول یک برای فصل ۲۰۲۶ تغییرات زیادی نخواهد داشت ولی یکی از مهم‌ترین جابجایی‌ها در تیم ردبول صورت خواهد گرفت.
تبلیغات

فصل ۲۰۲۵ فرمول یک با قهرمانی لندو نوریس به پایان رسید و مک‌لارن قهرمان سازندگان را هم از آن خود کرد. این یکی از جذاب‌ترین فصول مسابقات فرمول یک بود که سه راننده یعنی لندو نوریس، مکس وستپن و اسکار پیاستری با شانس قهرمانی پا به مسابقهٔ آخر فصل در ابوظبی گذاشتن و رقابت هیجان‌انگیزی را به نمایش گذاشتند. حالا همه چشم‌ها به فصل ۲۰۲۶ دوخته شده است. فصلی که با تغییرات بزرگ در قوانین آیرودینامیک، پیشرانه‌های هیبریدی جدید و ورود دو تیم تازه آئودی و کادیلاک، به‌عنوان یازدهمین تیم، می‌تواند کل ساختار رقابت را دگرگون خواهد کرد. در ادامه با گرید فصل ۲۰۲۶ آشنا می‌شویم.

مک‌لارن: لندو نوریس و اسکار پیاستری

لندو نوریس، قهرمان فصل ۲۰۲۵، با قرارداد بلندمدت در مک‌لارن می‌ماند و هدفش دفاع از عنوان قهرمانی است. اسکار پیاستری، هم‌تیمی استرالیایی او نیز پس از رقابت برای قهرمانی در فصل ۲۰۲۵، حالا امیدوار است فصل آینده بتواند به این عنوان دست پیدا کند.

فراری: شارل لکلرک و لوئیس همیلتون

هرچند شارل لکلرک از عملکرد فاجعه‌بار فراری در فصل ۲۰۲۵ ناامید است اما در فصل بعد همچنان برای این تیم رانندگی خواهد کرد. لوئیس همیلتون هم با وجود فصلی چالش‌برانگیز، امیدوار است در فصل دوم حضورش در فراری، با قوانین جدید بتواند توانایی‌های سابق خود را نشان دهد.

ردبول: مکس وستپن و اسحاق حجار

مکس وستپن، با قرارداد تا سال ۲۰۲۸، همچنان رهبر مطلق ردبول خواهد بود اما در فصل بعد، داستان پرماجرای صندلی دوم ردبول به اسحاق حجار می‌رسد. راننده‌ای که در اولین سال حضورش در فرمول یک در تیم ریسینگ بولز عملکرد خوبی داشت و حالا جانشین یوکی سونودا در ردبول می‌شود و امیدوار است به سرنوشت دیگر هم‌تیمی‌های مکس دچار نشود.

مرسدس: جورج راسل و کمی آنتونلی

جورج راسل با قرارداد چندساله، همچنان کاپیتان مرسدس خواهد بود و به دنبال کسب اولین قهرمانی خود است درحالی‌که کیمی آنتونلی، پدیده ایتالیایی ۱۹ ساله، در فصل دومش در فرمول یک، پتانسیل تبدیل شدن به ستاره آینده را دارد درحالی‌که در فصل ۲۰۲۵ عملکرد پرنوسانی داشت.

آستون‌مارتین: فرناندو آلونسو و لنس استرول

فرناندو آلونسو، مسن‌ترین رانندهٔ گرید، حداقل تا پایان فصل آینده همچنان در فرمول یک خواهد بود و لنس استرول با وجود عملکرد ضعیف، به لطف حمایت پدرش (مالک تیم)، کماکان دیگر صندلی آستون‌مارتین را در اختیار خواهد داشت. باید دید عملکرد این تیم با خودرویی که توسط آدرین نوی طراحی می‌شود چگونه خواهد بود.

آلپین: پیر گسلی و فرانکو کولاپینتو

پیر گسلی با قرارداد تا ۲۰۲۸ همچنان در آلپین خواهد بود و فرانکو کولاپینتو که در میانهٔ فصل ۲۰۲۵ جایگزین جک دوهان شد، با وجود عملکردی نه‌چندان جالب در فصل قبل، صندلی دوم این تیم را در فصل ۲۰۲۶ در اختیار خواهد داشت. با وجود ثابت راننده‌ها، تیم آلپین فصل آینده بجای موتور رنو از موتور مرسدس استفاده خواهد کرد.

هاس: استبان اوکون و الیور برمن

استبان اوکون، پس از ترک آلپین، با قرارداد چندساله در تیم هاس خواهد ماند. الیور برمن، رانندهٔ جوان بریتانیایی هم با عملکردی درخشان، پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین‌های نسل جدید را نشان داده و حتی زمزمه‌های پیوستن او به فراری هم شنیده می‌شود.

ریسینگ بولز: لیام لاوسون و آروید لیندبلاد

تنها رانندهٔ جدیدی که در فصل ۲۰۲۶ در گرید فرمول یک خواهیم دید، آروید لیندبلاد در تیم ریسینگ بولز است که جایگزین حجار می‌شود. این رانندهٔ بریتانیایی آکادمی ردبول، از فرمول دو به صندلی فرمول یک رسیده است. لیام لاوسون نیوزیلندی نیز صندلی خود را حفظ کرده و به دنبال ثبات پس از فصل‌های پرنوسان است.

ویلیامز: کارلوس ساینز و الکس آلبون

کارلوس ساینز پس از ترک فراری، با قرارداد بلندمدت، رهبری ویلیامز را بر عهده دارد و در نیمهٔ دوم فصل ۲۰۲۵ با کسب دو سکو و رساندند ویلیامز به رتبهٔ پنجم جدول سازندگان، عملکردی چشمگیر داشت. الکس آلبون نیز با عملکرد مداوم در میانه جدول همچنان در ویلیامز باقی می‌ماند.

آئودی: نیکو هالکنبرگ و گابریل بورتولتو

فصل آینده تیم سائوبر به آئودی تبدیل می‌شود آما راننده‌ها تغییری نخواهند داشت. این یعنی نیکو هالکنبرگ، رانندهٔ آلمانی باتجربه که اولین سکوی فرمول یک خود را در فصل ۲۰۲۵ کسب کرد در کنار گابریل بورتولتو، قهرمان فرمول ۲ در فصل ۲۰۲۴، پشت فرمان خودروهای آئودی خواهند نشست.

کادیلاک: سرجیو پرز و والتری بوتاس

کادیلاک به‌عنوان تیم بازدهم رقابت‌ها، با دو رانندهٔ باتجربه یعنی سرجیو پرز و والتری بوتاس به فرمول یک وارد می‌شود. هردوی این راننده‌ها که قبلاً برای ردبول و سائوبر رانندگی می‌کردند، یک سال از خودروی فرمول یک دور بودند و امیدوارند بتوانند سال آینده دوباره خود را مطرح کنند.

تست‌های پیش‌فصل ۲۰۲۶ از ۶ بهمن ۱۴۰۴ در بارسلونا آغاز می‌شود و شامل سه دوره تست در بارسلونا (خصوصی) و بحرین (با پخش عمومی) خواهد بود. اولین مسابقه فصل ۲۰۲۶ نیز گرندپری استرالیا در ملبورن است که از ۱۶ اسفند ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.